کد خبر 9160
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

محرم زاده در نطق میان دستور:

هنوز بودجه ای به استان‌های سردسیر تخصیص نیافته است

هنوز بودجه ای به استان‌های سردسیر تخصیص نیافته است

نماینده اهر و هریس در مجلس با انتقاد از تخصیص دیرهنگام اعتبارات به استان‌های سردسیر، گفت: ۶ ماه و ۱۹ روز از سال سپری شده ولی ریالی به استان‌ها برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده نشده است. در شرایط سرما چطور می‌توان کار عمرانی انجام داد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احمد محرم زاده یخفروزان نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ مهرماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته فراجا، هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، عنوان کرد: وقایع و حوادث اخیر در کشور بسیار ناگوار بود.

وی افزود: فوت خانم امینی که باید به خانواده وی تسلیت گفت، بهانه‌ای به دست دشمنان خارجی و داخلی داد و فتنه گران با الهام از ایادی استکبار، صهیونیست‌ها و روباه مکار به اموال عمومی و خصوصی خسارت سنگینی وارد کردند و تعدادی از عزیزان در دفاع از امنیت این ملت شریف، جان خود را هدیه کردند.

نماینده اهر و هریس در مجلس ضمن تسلیت و تبریک به خانواده شهدای حوادث اخیر، ادامه داد: کار فتنه گران نشستن در یک کشتی و سوراخ کردن آن است. به نیروهای مخلص انتظامی و بسیجیان که برای آرامش کشور شبانه روز زحمت کشیدند، درود می‌فرستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به مردم نیز گفت: مطلع هستیم که تورم و گرانی به شما فشار می‌آورد و دولت محترم نیز تلاش‌هایی داشته ولی کافی نبوده است. مجلس خواستار این است که دولت برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش اهتمام بورزد.

محرم زاده تصریح کرد: ۶ ماه و ۱۹ روز از سپری شده ولی بودجه‌ای به استان‌ها تخصیص نیافته و قیر مورد نظر نیز ابلاغ نشده است. در مناطق سردسیر کشور پس از این، چطور می‌توان کار عمرانی انجام داد. پس آقای میرکاظمی باید در ابلاغ بودجه تسریع کنید.

وی اضافه کرد: وزارت صمت و دولت برای جایگزینی بسیاری از وسیله‌های نقلیه لایحه ارائه می‌دهد اما چرا برای خودروهای سنگین که در گمرکات کشور خاک می‌خورد و ۱۵ هزار خانوار از آن ارتزاق خواهند کرد، اقدامی نمی‌شود. انتظار داریم دولت نسبت به حل مشکل مردم تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در ادامه به برخی پروژه‌های اولویت دار حوزه انتخابیه خود از جمله تصویه خانه شهر هریس، فاز دوم نیروگاه هریس، تعین تکلیف پروژه‌های سدسازی در حوزه انتخابیه، مسیر اهر- مشکین شهر، اهر- کلیبر، بیله سوار-باکو پرداخت و از وزرا مربوطه خواستار رسیدگی به موارد مطروحه شد.

وی با انتقاد از بی توجهی به وضعیت عشایر کشور، گفت: عشایر حداقل ۲۰ درصد از گوشت کشور را تأمین می‌کنند و امروز نیاز به نهاده‌های دامی دارند و باید حمایت شوند.

انتهای پیام

کد خبر 9160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =