کد خبر 9256
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

قاسم پور در نطق میان دستور:

حجاب موضوع فرعی اغتشاشگران برای رسیدن به اهداف اصلی‌شان است

حجاب موضوع فرعی اغتشاشگران برای رسیدن به اهداف اصلی‌شان است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: گفتمان اصیل درباره زن در عرصه اجرا و در دالان های پر پیچ و خم و تنگ نظران کارشناسی و بالا دستی و پایین دستی آنقدر پیچ خورده که پیچیده شده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما،  فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۴ مهرماه) و در نطق میان دستور ضمن درود بر روح بلند شهدای امنیت که این روزها داغ دار مظلومیتشان و قدردان فداکاری و بصیرتشان هستیم گفت: نمایندگان آنچه این روزها شاهد بودیم از چند منظر حائز اهمیت است. نخست از منظر ناامنی و اغتشاشاتی است که سازمان یافته به کار گرفته اند تا کشور عزیزمان را نا آرام سازند و بدیهی است که در این میان موضوع حجاب بحث فرعی برای رسیدن به مقاصد اصلی است و خود به تنهایی موضوعیت ندارد.

وی ادامه داد: آشوب های سازماندهی و برنامه ریزی شده توسط دشمنان خارجی و وطن فروشان داخلی علاوه بر هدر رفت منابع ملی ایجاد ناامنی، حزن عمومی، ایجاد حس نفرت اجتماعی، دست مایه کردن موضوع حجاب برای کوبیدن در طبل دو دستگی، توهین به مقدسات اسلامی که از دیرباز  تا کنون نسل در نسل برای ایرانیان حائز اهمیت بوده و هست بار عظیمی بر دوش نیروهای نظامی و انتظامی قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: جوانان نیروهای انتظامی و بسیجیان مظلوم توسط این اغتشاشگران شهید و جانباز شده اند. اما در میانه این میدان ضرورت دارد از سویه دیگر نیز حوادث اخیر از ناحیه سیاست گذاران، برنامه ریزان اجتماعی، جامعه دانشگاهی و کنشگران مورد توجه قرار گیرد. عرصه زنان یکی از عرصه هایی است که پس از انقلاب اسلامی و به مدد راه سومی که رهبران انقلاب پیش پای زنان گشوده اند ثمرات و برکات فراوانی برای جامعه زنان داشته است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در راه سومی که انقلاب اسلامی در تخالف با اندیشه سنتی و غربی به زن پیش پای زنان قرارداد زن مسلمان ایرانی در کنار توجه و اولویت بخشی به نقش های خانوادگی و به طور ویژه نقش مادری، مسئولیت اجتماعی نیز دارد و وجه اجتماعی هویت زن در گفتمان رسمی انقلاب مفصل بندی شده است. رهبر معظم انقلاب به زنان می فرمایند باید در میدان سیاست و صحنه انقلاب و کارهایی که نظام اجتماعی از شما می طلبد و انتخابات، میدان جنگ و عرضه کردن خواست انقلابی و ملی خود در سطح کشور و جهان و بیان اراده سیاسی خود در میدان سیاست و انقلاب حضور داشته باشید شما باید در راهپیمایی، سازندگی، میدان جنگ، انتخابات و بیان عقیده سیاسی خود، آنجایی که ابراز عقیده واجب است حضورتان را حفظ کنید و در تعیین سرنوشت و انقلاب موثر باشید.

قاسم پور افزود: این رویکرد و نگاه با بازگشت به کرامت زن و ارزش های اصیل انسانی در روابط زن و مرد به زنان کمک کرد در طی چهل و اندی سال پس از انقلاب مهمترین نقش آفرینی ها را در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، مدیریت، اقتصاد و فرهنگی داشته باشد و در همین مسیر بود که ظرفیت زن ایرانی به ظهور و بروز رسید و توانست موفقیت بلندی در عرصه های گوناگون حاصل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس مطرح کرد: نمایندگان ملت شریف ایران، این گفتمان اصیل درباره زن در عرصه اجرا و در دالان های پر پیچ و خم و تنگ نظران کارشناسی و بالا دستی و پایین دستی آنقدر پیچ خورده  که پیچیده شده است و اگر چه جریان های سیاسی در باره زنان به کرات اهتمام دارند و با رویکردهای مختلف صحبت کنند و حتی موضوع زن از موضوعات محوری در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری است و در پایین وعده این تعداد و آن تعداد وزیر زن به بازی کاندیداها تبدیل می شود اما عملا موضوعی مغفول و نادیده انگاشته شده است و همین ظاهر پر هیاهو و فراموشی اصل مسئله شرایط را پیچیده تر می سازد.

وی تاکید کرد: مسئله آن است که علارغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب و درجه یک بودن مسئله زن و خانواده این موضوع کارشناسی روی میز حکمرانی ما قرار نگرفته است و نتیجه آن سردرگمی دختران نوجوان و دردانه های ما در مواجه با گفتمان اصیل انقلاب است. همکاران برقراری ارتباط میان جامعه زنان و سیاستگذاران  و قانون گذاران و در واقع فعال سازی سپهر عمومی در حوزه زنان حلقه مفقوده ای است که باید خیلی قبل تر در عرصه حکمرانی به آن توجه می شد اما تقاطع موضوع زن با بازی های سیاسی و استفاده ابزاری جریان های سیاسی از موضوع زن برای پیروزی در کسب قدرت اجازه نداده تاکنون ارتباط برقرار شود ما نیازمند آسیب شناسی این وضعیت و تعریف مسیری برای گفتگو با زنان و باز بینی و باز تعریف فرآیندها هستیم.

قاسم پور بیان کرد: این ها از اصول انقلاب اسلامی است که باید در انجام تکالیف خود مورد توجه قرار دهیم و لازم است نظام حکمرانی ما به این مسیر اهتمام جدی داشته باشد. ایجاد فضای گفتگو و تضارب آراء در حضور زنان و باز کردن فضایی برای شنیدن نظرات و انتقادات اثر بخش در ساختار حکمرانی فعلی این حوزه گام بلندی است که برای برداشتن آن هر چه سریع تر اقدام و برنامه ریزی کرد. هم جامعه دانشگاهی و پژوهشگاهی ما و هم حلقه های میانی و گروه های مختلف زنان دغدغه مند و فعال اجتماعی ما و هم ما کنشگران صاحت سیاسی باید جایی برای این مباحثه باز کنیم و ایمان داشته باشیم که نقدهای دلسوزانه از ناحیه دغدغه مندان و دوستداران نظام جمهوری اسلامی قطعا به تعالی گفتمان اصیل منجر خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طی ۴۴ سال گذشته به مدد اندیشه تحویلی رهبران خود دستاوردهای بسیاری در حوزه زنان داشته است چه در سال های نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان دفاع مقدس و چه بعد از آن و چه امروز با کنشگری نسل جدید. زن باشرف و با استعداد ایرانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب توانسته در ساختارهایی که تا اندازه ای برای آن فراهم شده مسیر خود را طی کند این زن قدرتمند استعدادهای خود را شناخته، عفیفانه جایگاه خود را در لیست فردی، اجتماعی و سیاسی خویشتن باز تعریف کرده است.

وی تاکید کرد: اگرچه در رسانه ها درباره این زن قدرتمند ایرانی کمتر گفته ایم و شنیده ایم و این الگوی سوم زن در غربت رسانه ای زیست کرده است اما در جنگ رسانه ها و در میان کمپین ها و هشتگ ها با هوشمندی سیاسی و اعتماد ریشه دار به ولایت در این برهه نیز با اقتدار هجمه رسانه ای را خنثی می کند و مطالبات مشروع زنانه را در فضایی فارغ هیاهو دنبال می کند.

انتهای پیام

کد خبر 9256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =