کد خبر 9266
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

حدادی:

پیش ثبت نامی از داوطلبان نمایندگی مجلس برای بررسی اسناد صورت می‌گیرد

پیش ثبت نامی از داوطلبان نمایندگی مجلس برای بررسی اسناد صورت می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از برخی تغییرات در قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز(یکشنبه ۲۴ مهر ماه) این کمیسیون گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار کمیسیون قرار دارد و مواردی مصوب شد که بر اساس آن زمان بررسی اسناد و مدارک داوطلبان تا ۱۵۰ روز افزایش یافت.

وی ادامه داد: به منظور بررسی اسناد و مدارک داوطلبان، مصوب شد که افرادی که می‌خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند، پیش از ثبت نام الکترونیکی، پیش ثبت نامی انجام دهند تا اطلاعات به درستی بررسی شود سپس در زمان رسمی ثبت نام اصلی را انجام دهند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس بیان کرد: همچنین مصوب شد که استانداران، فرمانداران و شهرداران نمی توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت برای نمایندگی مجلس اعلام داوطلبی کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: از مصوبات دیگر نشست امروز کمیسیون این بود که افرادی در سطح ملی و سطح حوزه انتخابیه نمی توانند ضمن خدمت اعلام کاندیداتوری کنند و در صورتی که می خواهند در این کارزار حضور پیدا کنند باید ۳ ماه پیش از ثبت نام در انتخابات استعفا بدهند و مراحل را طی کنند.

وی توضیح داد: قرار بود وزیر اطلاعات گزارشی از ابعاد امنیتی حوادث اخیر در کشور به اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ارائه دهد، با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد این نشست در نوبتی دیگر صورت گیرد تا شخص وزیر در جلسه حضور یابد.

انتهای پیام

کد خبر 9266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =