کد خبر 9309
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

نظری:

وزارت خارجه در قبال حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی اقدام حقوقی انجام دهد

وزارت خارجه در قبال حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی اقدام حقوقی انجام دهد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: از وزارت امور خارجه می خواهم در قبال حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی و رسانه های دروغ پراکن معاند که با بزرگ نمایی به دنبال وارونه نمایی هستند، واکنش قاطع نشان دهد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۶ مهرماه) و در تذکر شفاهی خود، گفت: از وزارت امور خارجه می خواهم در قبال حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی و رسانه های دروغ پراکن معاند که با بزرگ نمایی به دنبال وارونه نمایی هستند و کشورهای آدمکش واکنش قاطع و فعال نشان داده و اقدام حقوقی لازم را براساس حقوق بین الملل انجام دهد. مردم ایران اجازه دخالت در امور داخلی را به عهدی نمی دهند و این نیز در ۴۳ سال گذشته مشخص شده است.

وی افزود: از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست می کنم مجوز ماده ۲۳ تونل خلخال به اسالم که به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم است را صادر نماید چرا که این موضوع باعث توسعه منطقه می شود، اینکه در برخی مناطق کشور ۶۸ تونل زده شود ولی بنده به خاطر یک تونل ۲ سال به دنبال بودجه باشم قطعا این موضوع انصاف نیست و مردم خلخال این موضوع را به جد از بنده پیگیر هستند لذا هم در سفر رئیس جمهور و هم در قانون بودجه آمده است بنابراین انتظار داریم تسریع شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: از همکاران گرامی درخواست دارم افزایش منطقی و معقول حقوق بازنشستگان را در نظر بگیرند تا قسمتی از مشکلات این قشر عظیم حل شود چرا که آنچه در لایحه بودجه آمده نمی تواند جبران مافات کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد به عنوان یادگار امام راحل (ره) که همیشه مورد لطف رهبری است وضع مناسبی ندارد، حقوق پرسنل و اعضای هیات علمی بسیار پایین تر از کارکنان همسطح و همتراز است لذا توجه دولت و مجلس را می طلبد چون نصف بار آموزش عالی آموزشگاه ها روی دوش این دانشگاه است.

نظری با تشکر از رئیس سازمان راهداری کشور، گفت: از رئیس سازمان راهداری در خصوص آسفالت مسیر خلخال به اسالم که واقعا مشکل اساسی بوده و به درخواست بنده پاسخ مثبت داده است تشکر و قدردانی می کنم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تسریع در آسفالت حوزه انتخابیه باید در دستورکار قرار گیرد، این پذیرفتنی نیست که مسئولان استان گیلان به بهانه اینکه گردشگر به خلخال می رود مسیری که قرار است آسفالت شود را رها کنند، اگر نمی توانند، این مسیر را به استان اردبیل بسپارند تا گره این مشکل باز  شود.

انتهای پیام

کد خبر 9309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =