کد خبر 6505
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

نظری:

در صورت استفاده از ظرفیت‌های منطقه می‌توان به توسعه شهرستان خلخال در آینده امیدوار بود

در صورت استفاده از ظرفیت‌های منطقه می‌توان به توسعه شهرستان خلخال در آینده امیدوار بود

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه مردم خلخال شروع عملیات اجرایی تونل خلخال- اسالم است، خواستار حل موضوع ماده ۲۳ بودجه برای آغاز عملیات اجرایی این تونل شد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدغنی نظری نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثردر مجلس شورای اسلامی، روز شنبه در پایان سفر امروز اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به شهرستان خلخال و در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عمده توقعات ما از مسئولان تامین مالی برای ادامه پروژه سد کوثر، راه‌های ارتباطی و تصفیه‌خانه این شهرستان است که امروز در این خصوص تصمیمات اساسی گرفته شد.

وی با بیان اینکه مشکلات سرمایه‌گذاران، زیرساخت‌های گردشگری، سدهای معیشتی و عمران روستایی هم در جلسه شورای اداری خلخال مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: انتظار ما از استاندار انقلابی و رئیس کمیسیون توجه ویژه به جنوب استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر همچنین در خصوص راه ارتباطی کلور- درام گفت: انتظار داریم رقم ۱۰۰ میلیارد تومان که از محل ماده ۵۶ توسط بانک مسکن تامین اعتبار شده بزودی حل شود. علاوه بر این تلاش خواهیم کرد پروژه هشجین- درام هم سال آینده در پیوست قانون بودجه قرار بگیرد تا از مواهب این پروژه مهم اهالی بخش‌های خورش‌رستم، شاهرود و مردم خلخال استفاده کنند.

نظری افزود: این شهرستان از لحاظ راه و آب دچار مشکل توسعه بوده، به طوری که از مجموع تولید ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب سالانه خلخال تنها ۲۰ درصد مورد مصرف شرب صنعت و کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۴۸ درصد از سطح راه‌های آسفالت روستایی این شهرستان آسفالت و ۵۲ درصد آن خاکی می‌باشد، بنابراین شاخص آسفالت راه‌های روستایی مردم خلخال از شاخص آسفالت راه‌های روستایی استانی و کشوری پایین‌تر است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در صورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی منطقه و با ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی دولت و جلب نظر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌توان به توسعه شهرستان خلخال در آینده امیدوار بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر سه شهرداری خلخال، کلور هشجین و همچنین شهرداری کیوی مرکز شهرستان کوثر از لحاظ مالی ضعیف بوده و درآمد محلی آنها بسیار ناچیز و جوابگوی نیاز مالی شهرداری‌ها نیست، خواستار توجه جدی مرکز استان و کشور در کمک‌های دولتی به شهرداری‌های ضعیف و کم‌درآمد جنوب استان اردبیل شد.

نظری خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه در حال احداث راه خلخال به منجیل ضمن کاهش ۸۵ کیلومتری مسیر فعلی استان اردبیل به منجیل خطرهای سفر در جاده‌های ناامن و دارای گردنه‌های خطرناک و سخت‌گذر جنوب استان اردبیل کاهش یافته و همچنین در مصرف سوخت خودروها با کاهش ۸۵ کیلومتری مسیر تحول بزرگی ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر با اشاره به ناهمواری سطح راه‌های مشترک خلخال و گیلان در حوزه استحفاظی شهرستان تالش و رضوانشهر افزود: انتظار ما از مسئولان استان گیلان تلاش برای ارتقای سطح ایمنی و رفاه جاده‌های مشترک با خلخال در حوزه استحفاظی این استان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خلخال به تعهد خود در قبال آسفالت کامل راه خلخال به ماسوله در حوزه استحفاظی خود عمل کرده است، اضافه کرد: متاسفانه پس از گذشت دو سال از مذاکرات مختلف صورت گرفته با مسئولان استان گیلان، مسئولان گیلان تمایلی به تکمیل آسفالت باقیمانده راه در حوزه استحفاظی خود ندارند و این موجب نیمه‌کاره ماندن راه گردشگری خلخال به ماسوله شده است.

انتهای پیام

کد خبر 6505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =