کد خبر 9435
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

گزارش اختصاصی؛

ماجرای تخریب هیرکانی/ رئیس جمهور به داد جنگل ابر برسد

ماجرای تخریب هیرکانی/ رئیس جمهور به داد جنگل ابر برسد

اخیراً عده‌ای مشغول حفر غیرقانونی چاه در جنگل ابر هستند که این موضوع باعث واکنش قاطع نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: هیرکانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی است. این جنگل زیبا در استان مازندران قرار دارد و طبیعت زیبای هیرکانی باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

ماجرای تخریب هیرکانی/ رئیس جمهور به داد جنگل ابر برسد

ماجرای تخریب هیرکانی

متاسفانه این روزها شاهد حفر غیرقانونی چاه در این  جنگل زیبا هستیم که قاعدتاً باعث می‌شود این جنگل تخریب شود. علاوه بر این، جنگل ابر دارای گونه‌های جانوری است و تخریب این جنگل می‌تواند منجر به کشته شدن و آزار و اذیت گونه‌های جانوری شود.

ناگفته نماند که جنگل ابر در سال ۱۳۸۹ توسط استان سمنان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده بود که با توجه به آنکه بخش اعظمی از این جنگل در شهرستان‌های علی‌آباد کتول و رامیان استان گلستان واقع شده و این اداره کل به لوح ثبت این اثر اعتراض کرده بود، به نام استان گلستان ثبت شد.

ماجرای تخریب هیرکانی/ رئیس جمهور به داد جنگل ابر برسد

موارد مذکور به خوبی گویای اهمیت جنگل ابر برای محیط زیست است و باید در حفظ آن تلاش کرد. اما متاسفانه این روزها خبرهای خوبی از آنجا به گوش نمی‌رسد و گویا شرکت حفاری ۱۹۴ خرم آباد در تاریخ ۲۴ مهر ماه عملیات حفاری چاه در جنگل ابر را برای شرکت آب و فاضلاب سمنان آغاز کرده است.

از آن زمان تاکنون، تاکیدات و پیگیری‌هایی برای توقف حفاری چاه در این محل انجام شده، اما همچنان دستگاه حفر چاه در جنگل ابر در حال فعالیت است. از آنجایی که پیگیری‌ها برای توقف حفاری چاه در جنگل ابر ادامه داشت، نیروی انتظامی شاهرود در محل حفاری حضور یافت و از پلمپ دستگاه حفاری ممانعت به عمل آورد و همچنان دستگاه حفاری در این محل مشغول به فعالیت است.

هیرکانی را به دریاچه ارومیه ثانی تبدیل نکنیم

رحمت‌الله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما،  ضمن درخواست از رئیس جمهور برای ورود به موضوع حفر غیرقانونی چاه های عمیق در جنگل ابر، گفت: اگر ما امروز جلوی حفر چاه های غیرمجاز در منطقه جنگل ابر را نگیریم، به زودی این جنگل به دریاچه ارومیه ثانی تبدیل خواهد شد و مانند این دریاچه نابود می شود.

ماجرای تخریب هیرکانی/ رئیس جمهور به داد جنگل ابر برسد

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: این در حالی است که جنگل ابر بخش مهمی از جنگل های سرخدار هیرکانی را تشکیل می‌دهد که در فهرست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که همه افراد باید حافظ محیط زیست باشند و نباید به دلیل منافع اقتصادی و سیاسی خود محیط زیست را نابود کنند. به هر صورت، باید منتظر ماند و دید سرانجام این ماجرا به کجا می‌رسد و چه بر سر جنگل زیبای ابر می‌آید.

انتهای پیام

کد خبر 9435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرسده IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    جنگل ابر مال شاهروده باسواد