کد خبر 9591
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

نیکزاد مطرح کرد

لزوم توجه قوای سه گانه به دغدغه های مردم

لزوم توجه قوای سه گانه به دغدغه های مردم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر اهمیت شنیده شدن دغدغه های مردم توسط قوای سه گانه تاکید کرد و گفت: سلطنت طلبان، منافقین، کومله و دیگر مخالفین جمهوری اسلامی با اقدامات خصمانه و ضدانسانی خود، چطور خود را حامی مردم ایران می دانند؟

به گزارش نمایندگان ما، یادواره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و ۱۶ شهید روستای شهرستانک عصر امروز (پنجشنبه ۱۲ آبان ماه) با حضور علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید قدر فرصت هایی که در دنیا وجود دارد را بدانیم، گفت: در واقع باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا بتوانیم برای آخرت توشه خوبی همراه داشته باشیم. هرچند در هر صورت پشیمانی وجود دارد. در واقع اهل جهنم می گویند چرا نتوانستیم از فرصت دنیا برای آخرت استفاده کنیم که این یک نوع پشیمانی است و بهشتیان نیز به شهدا غبطه می خورند و می گویند چرا ما در زمره اعلی علیین نیستیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه خداوند در هر نسلی شهید قرار نمی دهد، افزود: روزی روزگاری پرده ها کنار خواهد رفت و همه خواهند دید که شهدا با امام حسین (ع) و پیامبر (ص) همینشین هستند، لذا در آن زمان نیز مومنان غبطه خواهند خورد؛ بر این اساس باید به خانواده شهدا افتخار کنیم، زیرا ما به شهدا احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه همه ما باید وصیت نامه شهدا را بخوانیم و به آنها عمل کنیم، بیان کرد: متاسفانه ما دنیا را گرفته ایم و آخرت را رها کرده ایم و به عبارتی به سازش توجه کرده ایم و عزت را از دست داده ایم؛ این در حالی است که شهید حسین تقوایی در وصیت نامه خود می گوید باید تمام سعی مان در پیشبرد انقلاب اسلامی باشد که با خون شهدا بارور شده است.

نایب رئیس مجلس یازدهم در این رابطه افزود: شهید محمدحسین نیکدل نیز در وصیت نامه خود می نویسد باید انقلاب اسلامی را به سراسر جهان صادر کنیم و پاسدار آن باشیم؛ امام (ره) نیز وقتی که انقلاب اسلامی را به وجود آورد فرمود این انقلاب نوع جدیدی از حکمرانی است که نه در بلوک شرق و نه در بلوک غرب قرار دارد، بلکه با اسلام اصیل، رهبری اصیل و مردمان اصیل همراه است.

نیکزاد تصریح کرد: ما برای نان و مسکن انقلاب نکردیم، بلکه انقلاب کردیم اسلام اصیل باقی بماند؛ امام حسین (ع) همه چیز خود را برای اسلام اصیل اهدا کرد و برای اولین بار خون بر شمشیر پیروز شد.

وی در این رابطه گفت: بنابراین اگر در مسیر مشکلی وجود دارد، ایراد از خود ما است، نه اسلام. به عبارتی اگر بروکراسی در امور ایجاد شده و موجب شده عرصه بر مردم تنگ شود، موضوعی نیست که اسلام آن را تاکید کرده، بلکه به خود ما باز می گردد، لذا مطابق حرف شهدا باید پیرو اسلام اصیل، رهبری اصیل و مردمان اصیل باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام (ره) فرمودند حفظ اسلام از اوجب واجبات است که این سخن یک تعارف نیست، زیرا ایشان عالم فقیه است؛ اسلام اصیل زیر یوغ شرق و غرب قرار ندارد، لذا برای حرکت در مسیر باید از آرمان های اسلامی تبعیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اخیر دشمن با طوفان های قبلی فرق دارد، گفت: برای اولین بار دشمن نفوذی های خود را از مخفیگاه هایشان بیرون کشاند و بازیگران و خوانندگان و کسانی که در خارج زندگی می کنند و حتی شناخت درستی از ایران ندارند را وارد این عرصه کرد. به عبارتی دشمن همه تروریست ها اعم از منافقین، کومله، الاهوازیه، ساواکی ها و سلطنت طلب ها را سازماندهی کرد.

نیکزاد افزود: کومله ای که ادعا دارد مدافع حقوق بشر در ایران است پاسخ دهد مگر قبل از داعش آنها نیز مردم را سر نمی بریدند.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای تمام عیار دشمنان علیه نظام اسلامی تصریح کرد: در جریان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، ابتدا عنوان کردند این اقدام توسط خود جمهوری اسلامی انجام شده تا افکار عمومی را از اغتشاشات منحرف کند! اما وقتی داعش مسئولیت آن را پذیرفت به آرامی از کنار آن گذشتند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع برای اینکه بدانیم آنها درست می گویند یا خیر، باید ببینیم صورت حساب اخبار آنها را چه کسانی پرداخت می کنند؛ اخباری که صورت حساب آن توسط رژیم سعودی و رژیم سلطنتی انگلیس پرداخت می شود قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس دشمنان نخست انقلاب اسلامی هستند، گفت: آمریکا ۱۳ هزار کیلومتر مسافت را طی کرد تا در افغانستان آزادی ایجاد کند، اما همگان می دانند تمام منابع این سرزمین را به یغما برده است و اقداماتش در سوریه نیز موجب شد این کشور ۵۰ سال به عقب بازگردد.

نیکزاد با اشاره به اینکه رژیم های اجاره ای و دست چندم مانند سعودی ها و رژیم اشغالگر قدس و اپوزیسیون و منافقین دشمنان بعدی ما هستند، گفت: ۱۷ هزار ترور در کشورمان از سوی منافقین صورت گرفت و افراد شهید شدند، حال چطور منافقین می توانند خود را مدافع آزادی معرفی کنند. همچنین براساس گزارش هایی که رسانه های خارجی منتشر کرده اند، میلیاردها دلار از اموال این کشور توسط خاندان پهلوی به خارج منتقل شده است، لذا سلطنت طلب ها چطور می توانند خود را مدافع آزادی بدانند؟ اگر در حرفشان صادق هستند، ابتدا این دارایی و اموال را به داخل کشور بازگردانند.

نایب رئیس مجلس یازدهم در این راستا افزود: کسانی که خود را مدافع تحریم می دانند و حتی بر تحریم دارویی نیز تاکید دارند که این امر موجب از بین رفتن بیماران شده است، چطور می توانند خود را مدافع مردم ایران معرفی کنند؟

وی با اشاره به اینکه دکترین آمریکا برای مقابله با کشورمان مبتنی بر تجزیه این سرزمین است، تصریح کرد: آنها می خواهند آذربایجان، خوزستان، کردستان و بلوچستان را جدا کنند، اما تا وقتی که ید واحده هستیم، نمی توانند اقدامی انجام دهند.

نیکزاد با اشاره به اینکه تروریست هایی همچون داعش از دیگر دشمن های کشورمان محسوب می شوند، اظهار کرد: تروریست هایی که زائران حرم شاهچراغ را بدون هیچ منطقی به شهادت رساندند، چطور می توانند مدافع آزادی باشند؟

وی اظهار کرد: امپراطوری رسانه ای غرب وقتی صحبت از حاج قاسم سلیمانی یا آرتین است، فضای مجازی را می بندد، اما وقتی مسائل دیگر مطرح می شود طوری رفتار می کند که انگار نظام اسلامی سکوت کرده است! چنین اقداماتی بیانگر دشمنی آنها با مردم ما است. دشمنان باید پاسخ دهند به چه جرمی یک افسر راهنمایی و رانندگی که افتخار تسهیل رفت و آمد مردم را برعهده دارد، آتش می زنند یا چادر از سر خواهران و مادران ما بر می دارند!؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها پاسخ دهند اگر برهنگی و نیمه برهنگی آزادی محسوب می شود، چرا در همان کشورها آنهایی که حجاب بر سر دارند، از حضور در سر کلاس درس منع می شوند؟

نیکزاد بیان کرد: در مقابل مجلس شورای اسلامی محلی برای تجمع افراد و بیان اعتراضات وجود دارد، بسیاری از صنوف در آنجا حضور پیدا کرده و دغدغه های خود را بیان می کنند و نمایندگان نیز برای شنیدن صحبت آنها در آن محل حضور پیدا می کنند، لذا باید عنوان کرد راهی که شاهد آن بودیم، راه صحیحی نیست، زیرا دشمنان فقط می خواهند جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر اغتشاشات امنیت را از بین ببرد، سنگ روی سنگ بند نمی شود، ادامه داد: دولت و قوای سه گانه باید صدای مردم را بشنوند و به موضوعاتی مانند اقتصاد، معیشت، مسکن، اشتغال و... توجه کنند؛ هر چند برای رفع مشکلات در این حوزه ها باید به آرمان های انقلاب اسلامی توجه جدی شود.

براساس این گزارش نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان یادواره گرامیداشت ۱۶ شهید روستای شهرستانک، با مردم این منطقه به صورت چهره به چهره گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان دغدغه های آنها قرار گرفت.

انتهای پیام

کد خبر 9591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =