کد خبر 9746
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

در سومین روز نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای در برزیل انجام شد

۱۱ دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی در سومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهانی

۱۱ دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی در سومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهانی

رئیس کل دیوان محاسبات کشور که برای شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای عازم برزیل شده است، با روسای دیوان محاسبات کشورهای هند، اسلواکی، فرانسه، تایلند، ایرلند، قزاقستان، لهستان، بنگلادش، نپال، ویتنام و مغولستان دیدار و گفتگو کرد و در دیدار هیات ایرانی با هیاتی از دیوان محاسبات اسلواکی یادداشت تفاهمی میان طرفین به امضا رسید.

به گزارش نمایندگان ما، افتتاحیه اجلاس اینتوسای با حضور هیأت ایرانی برگزار شد و گزارشی از عملکرد سه سال گذشته این سازمان بین المللی و کمیته های تخصصی آن ارائه شد.
 
در حاشیه این اجلاس، مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات ایران و رئیس سازمان اکوسای با ۱۱ تن از روسای هیأت های شرکت کننده دیدار کرد و یادداشت تفاهمی نیز میان هیأت ایران و اسلواکی امضا شد.

 دیدار با رئیس دیوان محاسبات هند
 
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با چاندرا مورمو، رئیس کل دیوان محاسبات هند و رئیس کمیته ظرفیت سازی اینتوسای، دیدار و گفتگو کرد. بذرپاش در این دیدار با تاکید بر قدمت تاریخی دو کشور ایران و هند، بر لزوم افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کرد و گفت: سطح روابط اقتصادی دو کشور اصلا راضی کننده نیست.

در این دیدار، بذرپاش پیشنهاد کرد دوره ها و کارگاه های آموزشی و پروژه های حسابرسی مشترکی میان دو دیوان تعریف و عملیاتی شود و یادداشت تفاهم همکاری که پیش از این منعقد شده عملیاتی و اجرایی شود.
 
 امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی
 
بذرپاش در دیدار با لوبومیر آندارسی، رئیس دیوان محاسبات اسلواکی، تاکید کرد ظرف دو هفته موضوعات حسابرسی مشترک میان دو کشور مشخص و در دستور کار قرار گیرد. رئیس دیوان محاسبات ایران افزود این تفاهم نامه باید به توسعه روابط دو کشور در سایر بخش ها بویژه بخش اقتصادی منجر شود.

در این جلسه بر طراحی یک چهارچوب اختصاصی مشترک حسابرسی تأکید شد.

رئیس دیوان محاسبات اسلواکی نیز در این دیدار تأکید کرد: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار پراهمیت است و امیدواریم تفاهم با دیوان محاسبات ایران به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

وی افزود: دریافت تجربیات دیوان محاسبات ایران برای ما پراهمیت است.

در این جلسه، یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسلواکی به امضا رسید.

تعیین و توسعه چهارچوب همکاری و تعامل در زمینه حسابرسی دولتی و به اشتراک گذاری متقابل تجربیات و شیوه های عملی مطلوب در حوزه های گوناگون مالیه عمومی، علی الخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات و محیط زیست، از جمله اهداف این یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسلواکی است.
 
 بذرپاش در دیداربا رئیس هیات دیوان محاسبات فرانسه: با ملت بزرگ ایران جز با زبان احترام نمی توان سخن گفت
 
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با گیلز میلر، رئیس هیات دیوان محاسبات فرانسه، دیدار و گفتگو کرد.
 
بذرپاش در این دیدار تاکید کرد فرانسه تحت تاثیر فشارها و سیاست های طرف های زورگو قرار نگیرد. وی افزود ایران به فرانسه احترام می گذارند و توقع احترام متقابل را از سوی دولتمردان فرانسوی دارد. وی افزود : با ملت بزرگ ایران جز با زیان احترام نمی توان سخن گفت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: آماده توسعه روابط با دیوان محاسبات فرانسه هستیم.

بذرپاش ضمن اشاره به قدمت صدساله حسابرسی دولتی در ایران، خواستار فعال سازی یادداشت تفاهم همکاری دیوان دو کشور شد.

وی با  اشاره به رابطه مسالمت آمیز توأم با احترام دو کشور اعلام کرد هیچ زمان هیچ صدمه ای از جانب کشور ایران متوجه فرانسه نشده است.
 
گیلز میلر، رئیس هیات دیوان محاسبات فرانسه نیز در این دیدار بیان کرد که دیدگاه های دو ملت نسبت به یکدیگر بسیار مثبت است. همچنین، وی خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی علی الخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات شد.
 
 دیدار با رئیس آسوسای: کشور مقتدر و ملت مهربان ایران تعاملات گسترده بین المللی را یک فرصت می بیند
 
بذرپاش در دیدار با پراچاک بونیانگ رئیس دیوان محاسبات تایلند و رئیس سازمان آسوسای (دیوان محاسبات کشورهای آسیایی) تاکید کرد ایران از تعامل سازنده با کشورهای جهان استقبال می کند.

وی ضمن پیشنهاد فعال سازی یادداشت تفاهم میان دو دیوان و برگزاری دوره های آموزشی حسابرسی در حوزه اقتصادی، بر افزایش تعاملات میان دیوان محاسبات ایران و تایلند تاکید کرد.

پراچاک بونیانگ، رئیس دیوان محاسبات تایلند ضمن استقبال از پیشنهادات ایران بر افزایش سطح تعاملات، حسابرسی های مشترک اقتصادی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات، تاکید کرد.

رئیس دیوان محاسبات تایلند همچنین از رئیس دیوان ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد.
 
دیدار با رئیس دیوان محاسبات ایرلند
 
بذرپاش در دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات ایرلند گفت: تبلیغات ناجوانمردانه برخی کشورهای غربی علیه ایران را نه باور و نه قبول کنید. وی افزود انتقال تجربیات دو طرف در حوزه حسابرسی عمومی و دولتی بسیار کمک کننده است و بایستی دوره های آموزشی مجازی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

رئیس دیوان محاسبات ایرلند ضمن ابراز تمایل برای انعقاد یادداشت تفاهم با دیوان محاسبات ایران گفت: دیوان محاسبات ایرلند در مقایسه با دیوان محاسبات ایران قدمت و سابقه بسیار کمتری دارد و علاقه مندیم از تجربیات و دانش شما در ایران بهره مند شویم. وی از رئیس کل دیوان محاسبات ایران برای سفر به ایرلند و بازدید از دیوان محاسبات این کشور دعوت کرد.
 
 دیدار با رئیس دیوان محاسبات قزاقستان
 

بذرپاش در دیدار با رئیس دیوان محاسبات قزاقستان و عضو هیأت رئیسه اکوسای از حسن نظر قزاقستان در اجلاس اکوسای در آستانه قزاقستان تشکر و از رئیس دیوان محاسبات قزاقستان برای سفر به تهران و بازدید از دیوان محاسبات ایران دعوت کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات ایران گفت: تقویت پیمان اکوسای از اولویت های کاری دو کشور است و این پیمان منطقه ای بسیار پراهمیت است.

۱۱ دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی در سومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهانی

ناتالیا گودونوآ، رئیس دیوان محاسبات قزاقستان ضمن تبریک مجدد به بذرپاش برای ریاست سازمان اکوسای، اعلام کرد در آینده نزدیک برای شرکت در نشست هیأت رئیسه اکوسای به تهران سفر خواهد کرد.
 
دیدار با رئیس دیوان محاسبات لهستان
 
رئیس کل دیوان محاسبات ایران در دیدار با رئیس دیوان محاسبات لهستان با بیان اینکه دیوان در ایران سابقه ای بیش از یک قرن دارد، بر آمادگی کشورمان برای توسعه روابط، راه اندازی حسابرسی مشترک فناوری اطلاعات میان دو کشور و برگزاری دوره های آموزشی مشترک تأکید کرد.
رئیس دیوان محاسبات لهستان، گفت: ایران به فرهنگ جهان خدمات گسترده ای کرده است. وی افزود ایرانیان ملتی بزرگ و مهمان نواز هستند و خاطره محبت های آنان در زمان جنگ جهانی دوم به مردم لهستان همیشه در خاطر ما ماندگار است.

۱۱ دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی در سومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهانی

وی ضمن اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات و دانش فنی دیوان محاسبات لهستان، از رئیس دیوان محاسبات ایران برای سفر به این کشور و بازدید از دیوان محاسبات لهستان دعوت کرد.
 
دیدار با رئیس دیوان محاسبات بنگلادش
 
بذرپاش در دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات بنگلادش، ضمن ابراز نارضایتی از سطح تعاملات دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، پیشنهاد تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: تقویت روابط با کشورهای اسلامی، راهبرد قطعی کشور ماست.

۱۱ دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی در سومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهانی

رئیس دیوان محاسبات بنگلادش ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد تأسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی گفت: این کشور به توسعه روابط در همه زمینه ها با کشورهای مسلمان اهمیت زیادی می دهد.

وی افزود: بنگلادش خواستار استفاده از توان، ظرفیت و دستاوردهای نوین دیوان محاسبات ایران برای فناورانه و بروز کردن فرآیندهای فنی حسابرسی در این کشور است.

وی خواستار انتقال تجربیات و دانش فنی دیوان محاسبات ایران در حوزه حسابرسی عملکرد شد.
 
دیدار با رئیس دیوان محاسبات نپال
 
رئیس کل دیوان محاسبات ایران در دیدار با رئیس دیوان محاسبات نپال با بیان شعار دیوان فناورانه مردم پایه در دوره جدید فعالیت دیوان محاسبات ایران، به معرفی ظرفیت های فناورانه این دیوان تحت عنوان مرکز فناوری و خانه خلاق دیوان محاسبات ایران پرداخت.

وی افزود: فناورانه بودن را برای دقت و سرعت بالای حسابرسی مد نظر قرار دادیم و مردم پایگی در شعار دیوان محاسبات برای بهره بردن از ظرفیت اجتماعی سازی دیوان محاسبات در دستور کار ما قرار دارد.
 
رئیس دیوان محاسبات نپال نیز ضمن علاقه مندی به افزایش تعاملات و همکاری های دو دیوان، خواستار نهایی سازی و انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین طرفین شد.
 
دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات ویتنام
 
بذرپاش در دیدار با رئیس هیأت دیوان محاسبات ویتنام با اشاره به اینکه مردم ویتنام تجربه تلخ نسل کشی و سیاست تجاوزگرانه آمریکا را کاملا به خاطر دارند، گفت: مردم ایران به مقاومت ملت ویتنام در بیرون راندن تجاوزگران آمریکا از خاک کشورشان آگاهی دارند. رئیس دیوان محاسبات ایران با معرفی ظرفیت های مشترک دیوان دو کشور در زمینه بررسی های فنی و حسابرسی بر توسعه روابط دیوان محاسبات ایران و ویتنام تأکید کرد.

۱۱ دیدار و امضای یادداشت تفاهم با اسلواکی در سومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهانی

رئیس هیأت دیوان محاسبات ویتنام نیز ضمن دعوت از بذرپاش برای سفر به این کشور، درخواست استفاده از تجربیات دیوان محاسبات ایران را مطرح کرد.
 
 دیدار با رئیس دیوان محاسبات مغولستان
 
رئیس کل دیوان محاسبات ایران در دیدار با رئیس دیوان محاسبات مغولستان تأکید کرد سطح روابط اقتصادی دو کشور می تواند به مراتب بیشتر از میزان کنونی باشد.

بذرپاش با بیان اینکه تجربه دیوان محاسبات ایران در زمینه حسابرسی های فنی می تواند در اختیار سایر کشورها از جمله مغولستان قرار گیرد، بر نهایی شدن تفاهم نامه ای که میان دو کشور در شرف انعقاد است، تأکید کرد.

زندانبات دورژورن، رئیس دیوان محاسبات مغولستان نیز ضمن ابراز علاقه مندی به افزایش همکاری های مشترک و اشتراکات میان دو دیوان، خواستار افزایش و ارتقای سطح همکاری ها و تعریف پروژه های مشترک حسابرسی میان دو کشور شد.
 
رئیس کل دیوان محاسبات کشور که برای شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای عازم برزیل شده است، پیش از این با روسای هیات ها و رئیسان کل دیوان محاسبات پرتغال، جامائیکا، مالزی، چین، یونان، سنگال، گواتمالا، قرقیزستان و ارمنستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

سازمان اینتوسای، سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی به عنوان مرجع جهانی دیوان محاسبات کشورهای جهان در حوزه استانداردها و روشهای کاری در حوزه حسابرسی دولتی است که با داشتن ۱۹۲ عضو به عنوان بزرگترین سازمان پس از سازمان ملل متحد تلقی می شود.

انتهای پیام

کد خبر 9746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =