کد خبر 9759
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

نخعی:

وضعیت معیشت مرزنشینان خراسان جنوبی مناسب نیست

وضعیت معیشت مرزنشینان خراسان جنوبی مناسب نیست

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: کارشکنی و کم کاری در بسیاری از دستورالعمل‌های حمایت از مرزنشینان مشهود است.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی نخعی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی عصر امروز پنج شنبه ۱۹ آبان در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس قوه قضائیه در حال برگزاری است، اظهار کرد: ظرفیت گردشگری، مرز، کشاورزی و معدن همه از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان ظرفیت‌هاست، افزود: ‌وضعیت معیشت مرزنشینان خراسان جنوبی مناسب نیست و بسیاری موارد ترک فعل اتفاق می‌افتد.

نخعی بیان کرد: در خراسان جنوبی با این عظمت، وسعت و جمعیت کم، مردم برای زمین مشکل دارند و فارغ از گرفتاری‌هایی که در بحث منابع طبیعی داریم تفسیر قانون باید به نفع مردم صورت گیرد چراکه بعضا مردم برای تملک ارث پدری خود در روستاها مشکل دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به همجواری با کشور افغانستان و قرار داشتن در مسیر ترانزیت، ادامه داد: قاچاق از تهدیدات استان است است که باید این تهدیدها به فرصت تبدیل شود؛ تاکنون این مهم محقق نشده و از ظرفیت مرز به درستی استفاده نشده است.

نخعی با اشاره به اینکه کارشکنی و کم کاری در بسیاری از دستورالعمل‌های حمایت از مرزنشینان مشهود است، افزود: آیین نامه کولبری در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود به جز در خراسان جنوبی که گلایه مندیم و با وجود تاکیدات فراوان، مرزنشینان خراسان جنوبی از این فرصت استفاده نمی‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانان زیادی در استان به دلیل قاچاق سوخت جان می‌دهند، افزود: زیرساخت‌ها و زیربناهای مرتبط با حوزه قضایی استان در شهرستان‌ها مناسب نیست.

وی با بیان اینکه باید پرونده‌ای در استان برای احقاق حقوق مرزنشینان در دادگستری استان باز شود، گفت: پراکندگی و وسعت استان و فاصله طولانی، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

نخعی یادآور شد: مردم برای پیگیری امورات قضایی خود باید فاصله طولانی را طی کنند و می‌طلبد که در بخش زیرساخت‌های قضایی استان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام 

کد خبر 9759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =