کد خبر 9767
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

اسماعیلی در گفتگو با نمایندگان ما:

راهکار مجلس برای رفع بحران دارو/ وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد

راهکار مجلس برای رفع بحران دارو/ وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: راهکار رفع مشکل دارو واردات آن نیست و باید وزارت بهداشت و درمان از این به بعد برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم را انجام دهد تا با کمبود دارو مواجه نشویم.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره کمبود برخی از داروها در کشور، اظهار داشت: کاملاً قابل پیش‌بینی بود که ما در فصل پاییز با کمبود داروهایی چون آنتی بیوتیک روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه کمبود دارو کاملا قابل پیش‌بینی بود، گفت: وزیر بهداشت و درمان باید پیش بینی های لازم را برای جلوگیری از کمبود دارو در نظر می‌گرفت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود دارو دلایل مختلفی چون حذف ارز ترجیحی، حاکم شدن ارز نیمایی و عدم جبران ضرر و زیان کارخانه های تولید کننده آنتی بیوتیک که در دروان کرونا داروهایشان مصرف نشده بود، دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود اینکه شرکت های داروسازی بزرگی داریم و ظرفیت تولید داروی ما از بسیاری از کشورها بالاتر است، اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم با کمبود دارو مواجه شدیم و مجبور به واردات دارو و آنتی بیوتیک شدیم. اسماعیلی درباره راهکار مجلس برای حل این بحران، گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری های اولیه برای رفع این مشکل انجام شده است. وزیر بهداشت و درمان هم باید در مجلس حاضر شود و درباره دلیل کمبود دارو توضیح دهد.

وی اظهار داشت: به اعتقاد بنده، راهکار رفع مشکل دارو واردات آن نیست و باید وزارت بهداشت و درمان از این به بعد برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم را انجام دهد تا با کمبود دارو مواجه نشویم.

انتهای پیام

کد خبر 9767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =