کد خبر 9833
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

جدی:

آشوب های اخیر و به نتیجه نرسیدن برجام زمینه‌ساز جولان دلالان بازار ارز شد

آشوب های اخیر و به نتیجه نرسیدن برجام زمینه‌ساز جولان دلالان بازار ارز شد

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: آشوب ها و اغتشاشات اخیر و همینطور به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای زمینه را برای جولان دلالان در بازار ارز فراهم کرد.

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نمایندگان ما، با اشاره به افزایش قیمت دلار در کشور گفت: دولت باید شرایط کنونی کشور را پیش بینی می کرد و تدابیر لازم را برای کنترل وضعیت کنونی بازار ارز در نظر گرفته و اجرایی می کرد.

وی افزود به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای و آشوب‌های اخیر زمینه را برای جولان دلالان در بازار ارز فراهم کرد و این مسئله باعث افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر در کشور شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته این نکته‌ در اینجا قابل ذکر است که التهابات بازار دلیل اقتصادی ندارد و این وضعیت معلول عوامل سیاسی می باشد که پشت صحنه آن اقتصاد ما را هدف قرار داده است.

جدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در بحث ارز و دلار سهمیه تخصیص یافته به کارت های ملی و کارت‌های بازرگانی و سوء استفاده‌ای است که از این تخصیص ها می شود.

وی افزود: این افراد کارت ملی خود را در اختیار دلالان قرار می‌دهند تا ارز آنها را دریافت کنند و در ازای آن مبلغی دلال می‌گیرند و دلالان نیز ارز دولتی سهمیه کارت ملی افراد را در بازار به فروش می رسانند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی که در آن قرار داریم باید جلوی این سوء استفاده ها و همینطور سوء استفاده هایی که از کارت های بازرگانی صورت می‌گیرد گرفته شود و دولت باید تدابیر لازم را برای این موضوع اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد خبر 9833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =