کد خبر 9925
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

درخشان در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت:

تا چه زمانی مناطق محروم باید با کمبود کادر متخصص و کمبود فضای درمانی مواجه باشند؟

تا چه زمانی مناطق محروم باید با کمبود کادر متخصص و کمبود فضای درمانی مواجه باشند؟

نماینده مردم مردم ایرانشهر در مجلس به تشریح جزییات سه سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه ارائه خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم پرداخت.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالناصر درخشان نماینده مردم مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در تشریح سوالاتی که از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون وضعیت نامناسب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم دارد، گفت: کاهش نابرابری بین مناطق مختلف، در زمینه دسترسی به منابع بهداشت و درمان از مهمترین اهداف سیاستگذاران بخش سلامت است که بدون شک یکی از راهکارهای اصلی رسیدن به این هدف، توزیع متعادل امکانات و منابع حوزه سلامت در مناطق جغرافیایی مختلف متناسب با نیازهای مردم و میزان جمعیت است.

نماینده مردم مردم ایرانشهر در مجلس ادامه داد: از آنجایی که ایرانشهر بزرگترین حوزه انتخابیه کشور و دارای جمعیت قابل توجهی است، قطعا باید در این بخش به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که کم‌توجهی در توزیع منابع حوزه سلامت و تخصیص نامتناسب و قطره چکانی بودجه به بخش مذکور، همچنین عدم برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه مشکلات متعدد جبران‌ناپذیری در اکثر شهرهای این منطقه ایجاد کرده است و این کم توجهی با جان مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: در طول چند دهه اخیر اکثر استان‌های کشور در حوزه تامین زیرساخت‌ها به ویژه در بخش درمان پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند اما استان سیستان و بلوچستان در حداقل‌ها نیز متوقف مانده است و این عدم توسعه متوازن خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم به عاملی برای کمبود شدید پزشک عمومی، متخصص، تجهیزات پزشکی و کمبود فضای درمانی تبدیل شده است.

درخشان یادآور شد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقای عدالت در سلامت را در صدر اهداف خود قرار داده است، اما متاسفانه همچنان در مناطق محروم با کمبودهایی در بخش بهداشت و درمان مواجه هستیم.

نماینده مردم مردم ایرانشهر در مجلس تاکید کرد: هم‌اکنون با توجه به رویکردهای مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت، ۳ سوال از آقای عین‌الهی دارم مبنی بر اینکه کمبود فضای درمانی، عدم وجود پزشک متخصص و عدم تامین کادر متخصص در حوزه انتخابیه وسیع ایرانشهر تا چه زمانی ادامه دارد؟ چه اقداماتی در جهت محرومیت‌زدایی و دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی و درمانی در ایرانشهر انجام شده است؟ راهکارهای وزارت بهداشت برای جبران کمبود بودجه در بخش سلامت و تخصیص مناسب آن در حوزه انتخابیه ایرانشهر چیست؟ تا چه زمانی مناطق محروم باید با کمبود کادر متخصص درمانی، پزشک متخصص و کمبود فضای درمانی مواجه باشند؟

انتهای پیام

کد خبر 9925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =