کد خبر 9976
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

سرمدی:

برای عضویت مدیران دولتی در شرکت‌های خصوصی محدودیت ایجاد می شود/ طرح تعارض منافع در نوبت رسیدگی مجلس

برای عضویت مدیران دولتی در شرکت‌های خصوصی محدودیت ایجاد می شود/ طرح تعارض منافع در نوبت رسیدگی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح مدیریت تعارض منافع در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش نمایندگان ما، کیومرث سرمدی عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح مدیریت تعارض منافع در این کمیسیون، اظهار کرد: اخیرا کار بررسی بر روی این طرح در کمسیون اجتماعی به پایان رسیده و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و در نوبت دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳ فصل و ۲۰ ماده تهیه و تدوین شده است، افزود: براساس طرح مدیریت تعارض منافع، اشخاص مشمول ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری و دستگاه‌های موضوع ماده‌ای ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم اگر در بخش خصوصی فعالیت داشته باشند مجازات خواهند شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس این طرح مدیران هر شرکت و موسسه‌ای که از بودجه عمومی استفاده می‌کند اگر تصمیم بگیرد که بر اساس آن خود یا خانواده‌یشان نفعی ببرند خلاف قانون است و مجازات در بر خواهد داشت در بحث منفعت شخصی نیز در طرح مشخص شده است و منظور از آن نفعی است که شخص بر اساس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در یک نهاد دولت به خودش یا خانواده اش برساند.

سرمدی تاکید کرد: بعضا فردی در شرکت دولتی که بودجه عمومی دارد تصمیمی می‌گیرد که خود یا بستگانش از آن نفع می‌برند، گفت: برای مثال در صنعت دارو فردی در سیاست گذاری تولید، واردات، توزیع و قیمت‌گذاری دارو به دلیل مسئولیتی که در این حوزه دارند تاثیر گذار هستند و از طرف دیگر این افراد سهامدار و یا هیئت مدیره شرکت‌های دارویی هستند که در اینجا تعارض منافع باعث می شود که تصمیماتی را بگیرند که منجر به سود بیشتر این افراد شده و فشار آن بر روی مردم باشد.

وی بیان کرد: با تصویب و اجرا این قانون عضویت مدیران شرکت‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و بستگان آنها در نهادهای خصوصی محدودیت ایجاد می‌شود و در صورت تخطی برای افراد مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای‌ پیام

کد خبر 9976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =