کد خبر 10107
۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

صباغیان در نطق میان دستور:

قبل از مذاکره با آمریکا باید در داخل کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنیم

قبل از مذاکره با آمریکا باید در داخل کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنیم

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس با بیان اینکه پیش از مذاکره با آمریکا باید در داخل کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، گفت: اگر با منتقدان صحبت نشود، فرصت را به دشمن داده‌ایم.

 محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه، ۸ آذر ماه) در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت روز مجلس، عنوان کرد: همه ما چه موافق و چه مخالف و یا معتقد در شرایط بحرانی باید نگاهمان به اشاره و دست رهبر انقلاب باشد در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بدانیم دشمنان قسم خورده ملت ایران به ویژه آمریکا، به چیزی کمتر از اختلافات قومی، جنگ داخلی و تجزیه ایران و نابودی امکانات کشور راضی نخواهند بود.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس افزود: همچنین از زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی تشکر می‌کنم، نباید با یک اتفاق همه زحمات نادیده گرفته شود. ضمن اینکه رعایت حقوق شهروندی برای همه الزام آور بوده چه نیروی انتظامی و چه موافق و چه مخالف.

وی تأکید کرد: بپذیریم بخشی از اعتراضات و اختلاف‌ها ریشه در مشکلات اقتصادی و گرانی دارد، نگاهی به قیمت، کالاهای اساسی و نحوه اداره منزل کنید،  خرید خانه که هیچ، اجاره خانه هم نمی‌توان پرداخت کرد.

صباغیان اضافه کرد: از سوی دیگر فاصله طبقاتی در حال از بین بردن جامعه است،  هزینه سگ خانگی برخی‌ها را ببینید که چقدر است و از سوی دیگر به میدان شوش بروید و ببینید چه انسان‌هایی روی زمین افتاده‌اند. دختران و زنان ما با وضعی فلاکت بار روی زمین افتاده‌اند، کجا بنیانگذاران انقلاب می‌خواستند چنین وضعی را ببینند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: بخشی از این مشکلات ریشه در اختلاس‌ها دارد، اختلاس‌های هزاران میلیاردی؛ امروز آقای اژه ای می‌گوید اختلاس فولاد ۹۲ هزار میلیارد تومان نبوده، به مردم بگویید رقم این اختلاس چقدر بوده تا برای مردم شفاف شود،  همین که به مردم نمی‌گوییم موجب نارضایتی مردم است. داماد و دختر وزیر، برادر رئیس جمهور چه وضعیتی داشتند با مردم صحبت کنید.

وی اضافه کرد: در این شرایط برخی موارد از جمله بنزین و مرگ یک نفر که همه مارا ناراحت کرد، بهانه می‌شود. دستگاه‌های نظارتی ضعیف عمل کردند، ما اگر این وضعیت را اصلاح نکنیم وضعیت بدتر هم خواهد شد.

صباغیان یادآور شد: سلبریتی سرمایه‌دار نمی‌تواند با یک توییت جوانان مار را به خیابان بیاورد، کسانی که کاخ‌ها روی کوخ همین مردم ساخته‌اند و چند خبرنگار خود فروخته نمی‌توانند مردم را به صحنه بیاورند و آن‌ها را به کف خیابان و دانشگاه بکشانند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: حجاب جزئی از خون و پوست و رگ زنان ما است ولی برخی از این بی حجابی‌ها اعتراض به ما مسئولان بوده اعتراض به مسئولان قوه مجریه، مجلس و قوه قضاییه است.

وی خطاب به منتقدان گفت: مشکلات و نقد است ولی بدانید دشمنی در کمین بوده که اگر موفق شود، به شما هم رحم نخواهد کرد.

صباغیان با بیان اینکه کسی که قدرت می‌گیرد، پذیرش منتقد را ندارد؛  افزود: حکومت وقتی یکدست شود، تنها می‌شود و وقتی تنها شد، دشمن طمع می‌کند. ما باید قبل از مذاکره با آمریکا با خودمان در داخل مذاکره و گفت‌وگو کنیم، نمی‌گویم با مجاهدین خلق، کمونیست‌ها، رژیم صهیونیستی، بلکه با رؤسای جمهور و مجلس قبلی که در همین نظام بودند باید صحبت کنیم در غیر این صورت هروز سخت تر شده و دشمن از همین مسئله سوء استفاده خواهد کرد.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه اضافه کرد: رئیس مجلس، رئیس فراکسیون اکثریت مجلس نیز بوده و شاید هر هفته با مقام معظم رهبری دیدار داشته و مسائل را مطرح می‌کند، اما این مجلس یک فراکسیون مستقلین ولایی نیز دارد که از مقام معظم رهبری می‌خواهم وقتی بدهند تا این فراکسیون نیز حرف‌های خود را به ایشان منتقل کند. از ایشان می‌خواهم در صورت صلاحدید خودشان پیشقدم شده و با منتقدان صحبت کنند. اگر ما صحبت نکنیم دشمن از این فرصت استفاده خواهد کرد، نباید انتظار داشت کسانی که منتقد هستند و کنار گذاشته شده، حمایتی کنند. انشاالله طوری با وحدت و اتحاد عمل کنیم که دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

انتهای پیام

کد خبر 10107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =