کد خبر 10162
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

مصری در همایش بزرگ مرد سیاست و دیانت شهید مدرس:

موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت کاری مسئولان باشد

موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت کاری مسئولان باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت کاری مسئولان باشد گفت: هیچکس با اعتراض به حق مردم مشکلی ندارد اما دشمن به دنبال این است که اغتشاش را اعتراض جلوه دهد.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب (چهارشنبه، ۹ آذرماه) در همایش بزرگ مرد سیاست و دیانت شهید مدرس که در شهرستان بردسکن برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، گفت: مردم در زمینه های مختلف اعم از سلامت، معیشت، راه و ... انتظاراتی دارند که همه این ها به حق است و عمده آن چیزی که مساله جامعه است اقتصاد است، البته باید گفته شود که ضد انقلاب، دشمن، استکبار و ... برنامه خودش را دارد و در حقیقت علت هایی که آن ها دنبال می کنند با معلول ما فرق می کند.

وی بیان کرد: درآمد کشور با فروش نفت و مالیات و البته یک مقدار هم مربوط به گمرکات و ... است و با همین پول باید کشور را اداره کنیم. اگر ما می توانستیم در حال حاضر صادرات نفت را مانند قبل تحریم داشته باشیم ۳ برابر درآمد بیشتر داشتیم، اما نمی گذارند این اتفاق بیفتد و نفت را به فروش برسانیم چرا که آن ها می خواهند باج خواهی خود را داشته باشند و ما نمی توانیم به آنها باج بدهیم و به مردم خیانت کنیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه افزود: ما تکنولوژی و توان استخراج نفت را داریم، همچنین دانش فنی را نیز دارا هستیم، اما آنها ما را تحریم کرده اند و می خواهند به آن ها باج بدهیم که ما نیز هیچ وقت این کار را نخواهیم کرد و آینده کشور را در اختیار آن ها قرار نخواهیم داد.

مصری تاکید کرد: در ۸ سال دفاع مقدس ۳۶ کشور علیه ما جنگیدند اما یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم لذا باید گفته شود اگر نظام ما عافیت طلبی را می خواست مثل بقیه دوران عمل می کرد و این اتفاقات نیز با درایت امام (ره) و جانشین ایشان رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است که نگذاشتند رسوایی گذشته و جدا شدن بخش هایی از ایران ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: هیچ کشوری تاکنون نتوانسته است در مقابل قلدری آمریکا بایستد و به پایگاه هایش موشک بزند علیرغم اینکه به ۱۸ کشور حمله کرده است، اما ما با اقتدار این کار را انجام دادیم.

نایب رئیس مجلس گفت: عده ای گفتند اگر مذاکره انجام گیرد مشکلات حل می شود و مذاکره انجام پذیرفت اما آیا برجام در مجلس آمریکا و اروپا تصویب شد؟ در برجام می گفتند مشکلات حل می شود اگرچه مقام معظم رهبری فرمودند نباید گول این ها را خورد چرا که این ها اهل دبه کردن هستند.

مصری اظهار کرد: اما رفتیم و برجام را پذیرفتیم البته باید این سوال مطرح شود که تعهدات ما چه چیزی بود و تعهدات آن ها چه بوده است. در برجام ما به مدت ۴۸ ساعت تمام توانمندی های هسته ای را بر باد دادیم، می گفتند سانتریفیوژها را باز کنید، این کار را انجام دادند و پس از آن نیز اعلام کردند که این سانتریفیوژها را به مکانی ببرید که ما اعلام می کنیم و باز هم این کار صورت گرفت که پس از آن در همان نقطه ای که سانتریفیوژها گذاشته شده بودند عملیات خراب کارانه صورت گرفت. همچنین باید گفته شود قلب رآکتور اراک را درآوردند و آب سنگین اراک را به هم ریختند که بعضی از دانشمندان ما گریه می کردند که نباید این کار صورت بگیرد اما متاسفانه همه این اتفاقات افتاد.

وی بیان کرد: چه خون هایی داده شد تا ما به این دانش بزرگ دست پیدا کنیم علیرغم اینکه در حوزه دانش و علم و فناوری هم تحریم بودیم و تمام تعهدات خود را انجام دادیم، فشار می آوردند که زودتر باید برجام امضا شود و البته ۲۰ دقیقه ای هم این کار انجام گرفت، حالا باید پرسیده شود که چرا دشمن برای انجام این کار تعجیل می کرد زیرا می خواستند به اهداف خود دست پیدا کنند و متاسفانه زحمات ۲۰ ساله ما از دست رفت و تحریم ها نیز شدیدتر شد.

مصری افزود: حتی این ها به دنبال برجام ۲ و ۳ بودند و می خواستند توان موشکی و نظامی ما را هم بگیرند و به دنبال خلع سلاح ما بودند و پس از آن نیز به دنبال تجزیه ایران به ۵ استان بودند که اسناد آن نیز موجود است، لذا باید بیان شود دشمنان نتوانستند از ما باج بگیرند و در حقیقت نتوانستند در این جنگ شناختی و ترکیبی پیروز شوند لذا به دنبال درگیر کردن خانواده ها با یکدیگرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در زمان جنگ تحمیلی به ما سیم خاردار هم نمی دادند اما در حال حاضر ما پیشرفت های بسیار عظیمی داشته ایم که می توان به علم نانو، هسته ای و امثالهم اشاره کرد و در حقیقت از دنیا جا نمانده ایم و در برخی از این رشته ها جزو رتبه های نخست دنیا هستیم البته از این موضوع نباید غافل شد که مشکلات اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است و مردم هم حق دارند در این رابطه مطالبه کنند و باید چنین موضوع مهمی نیز حل شود البته دشمن متوجه این شده است که نتوانسته در مذاکره و به راه انداختن جنگ پیروز شود لذا یک جنگ ترکیبی را شروع کرده است تا خانواده ها به جان هم بیفتند.

وی تصریح کرد: در همه دنیا اعتراض به شرایط اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و اگر در کشور ما هم اعتراضی است، از تظر حاکمیت اعتراض هیچ ایرادی ندارد اما دشمنان اصرار دارند اغتشاش را اعتراض جلوه دهند اما اگر اعتراضی در کشورهای غربی به خاطر سوخت و موضوعات دیگر اتفاق می افتد با شدیدترین و سخت ترین برخوردها با معترضین کشورهای خودشان برخورد می کنند اما غربی ها تلاش دارند شرایط را در کشور ما بحرانی نشان دهند در صورتی که در اغتشاشات اخیر پلیس ما با بدترین رفتارهای خشن مواجه شد و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

کد خبر 10162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =