کد خبر 8147
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

قالیباف:

ثبات و امنیت اقتصادی با همت جوانان، مردم و کارآفرینان این کشور فراهم خواهد شد

ثبات و امنیت اقتصادی با همت جوانان، مردم و کارآفرینان این کشور فراهم خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان امروز باید پیشتازان و پیش‌آهنگان جنگ اقتصادی باشند، عنوان کرد: ثبات و امنیت اقتصادی با همت جوانان، مردم و کارآفرینان کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف پنجشنبه ۲۷ مردادماه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان، شهدای استادیوم قدس و گرامیداشت سالروز حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان همدان، بیان کرد: وقتی از عملیات رمضان سخن می‌گوییم به سخن شهید سلیمانی می‌رسیم که این عملیات را در عمل نزدیک‌ترین عملیات به کربلا و شرایط آنجا می‌دانست.

وی ادامه داد: بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی از رزمندگان در محاصره تا آخرین لحظه جنگیدند و شهید شدند.

قالیباف اضافه کرد: عملیات رمضان جاده اهواز و خرمشهر و راه‌آهن اهواز و خرمشهر را از تیررس دشمن نجات داد و حتی رزمندگان از مرز هم جلوتر رفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما از همان زمان با انقلاب اسلامی، امام(ره)، شهدا و باورهای فرهنگی دشمنی داشتند، تصریح کرد: دشمنی دشمنان با امام(ره)، انقلاب و عظمت مسلمین دیرینه است، اگر به اوایل دهه ۶۰  نگاه کنیم در بعضی از سخنرانی‌ها، مقالات و یادداشت‌ها زمزمه‌هایی را می‌شنویم که چرا بعد از فتح خرمشهر، جنگ را ادامه دادیم؟

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حرف آنها که البته به روایت صدام، آمریکا و شوروی سابق است این بود که رژیم بعثی عقب‌نشینی کرده بود و دیگر جنگی در کار نبود اما در واقع عراق عقب‌نشینی نظامی نکرده بود.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: در آن زمان بنی‌صدر نیز همین نظر را داشت و معتقد بود نمی‌توانیم با نیروی نظامی که کشورمان را اشغال کرده مقابله کنیم و حداقل باید سه برابر آن نیرو داشته باشیم تا بتوانیم حمله کرده و آن را از خاک خود بیرون برانیم.

وی با اشاره به اینکه حرف بنی‌صدر این بود که "باید زمین بدهیم تا زمان بخریم"، مطرح کرد: پس از عزل بنی‌صدر، تغییر باورها، فرهنگ و سنت‌های الهی در جنگ و روحیه رزمندگان علمیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس اتفاق افتاد و دشمن با دیدن اینها عقب‌نشینی تاکتیکی کرد.

قالیباف اضافه کرد: دشمن وقتی که دید مردم به میدان جنگ آمده‌اند عقب‌نشینی کرده و از دشت مهران بیرون رفت، چراکه می‌دانست با وجود رزمندگانی که از دل ملت برخاسته‌اند دیر یا زود با آسیب‌های جدی بیرون رانده می‌شود.

وی افزود: دشمن وقتی که دید دفاع از کشور به دست مردم انجام می‌شود و از طرفی عملیات رمضان هم ادامه یافت، عقب‌نشینی کرد و سعی کرد ارتفاعات کله‌قندی و ... را نگه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهدای عملیات رمضان اولین کسانی بودند که آزادی مناطق کلیدی را انجام دادند و هدف آنها آرامش مردم به ویژه در روستاها بود، اظهار کرد: بعضی از همین نقطه چرایی جنگ را آغاز کرده و به تحلیل‌ها و روایات غلط استناد کردند، بنابراین این افراد که مسیر نادرست دشمنان علیه انقلاب هستند از ابتدای انقلاب اسلامی بوده و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

قالیباف با بیان اینکه وقتی خداوند به مومنان وعده‌ای می‌دهد حتما محقق می‌شود و رزمندگان ما نیز با همین باور به پیروزی رسیدند، خاطرنشان کرد: رزمندگان با آگاهی مبتنی بر مسائل دینی و به درستی برای دفاع از وطن و دین جنگیدند.

وی ادامه داد: پیروزی از آن مظلومی است که تا آخرین لحظه می‌ایستد و می‌جنگد، روزی حضرت امام(ره) شعار "راه قدس از کربلا می‌گذرد" را دادند و امروز شاهدیم که با ایستادگی در مقابل منافقان، نصرت خدا نصیب مومنان شده است.

قالیباف در ادامه بیان کرد: رشادت‌های شهدای رمضان و دیگر شهدای عزیز مانند شهید همدانی را از یاد نمی‌بریم، این شهید بزرگوار در حادترین بحران‌ها در پشت خاکریزها و در بحرانی‌ترین شرایط خط مقدم، روحیه مقاومت و آرامش را حفظ می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه با حرکت در راستای سنت‌های الهی و مردم می‌توانیم مرزهای مقاومت را تا مرزهای رژیم صهیونیستی پیش ببریم، گفت: اسلام سیاسی که امام(ره) به جامعه ارائه دادند مبتنی بر این باور و با تکیه بر فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) بود.

قالیباف با بیان اینکه ما امروز امنیت خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم، اظهار کرد: کار کسانی که به شهدای انقلاب و مقاومت تعرض می‌کنند مصداق خاک پاشیدن به صورت آفتاب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ننگی بالاتر از کودک‌کشی و جنایت داعشی‌ها نیست، آنها نه تنها شیعیان و مسلمین بلکه نسبت به هر انسانی که در مسیرشان است جنایت و غارت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در واقع شهدای مقاومت از امنیت کشور خود دفاع کردند چراکه اگر در سوریه و عراق با داعش و دشمنان نمی‌جنگیدند باید در خاک خود با آنها مبارزه می‌کردند.

قالیباف با اشاره به اینکه با این توصیفات مردانگی و غیرت کسانی که به راحتی به شهدا توهین می‌کنند کجاست، ادامه داد: باید به این افراد بگوییم "اگر دین ندارید آزاده باشید".

وی با بیان اینکه شهیدان در امنیت و حفظ و عزت وطن تلاش کردند و نباید به آنها توهین شود، عنوان کرد: جنگ ما همچنان ادامه دارد و امروز دشمن دو جنگ دیگر را علیه ما آغاز کرده است.

قالباف با اشاره به اینکه امروز با جنگ اقتصادی و شناختی مواجه هستیم، ادامه داد: دشمن جنگ شناختی را در بستر رسانه‌ها پیش می‌برد و روایت‌های غلط و دروغ را در بنگاه‌های رسانه‌ای ایجاد کرده است تا به باورهای مردم صدمه بزند.

وی ورود به جهان تبیین را امری ضروری دانست و گفت: جنگ دیگر دشمن تحریم ظالمانه و غیرانسانی است که بر مردم فشار می‌آورند که این از خوی استکباری آمریکاست.

قالیباف مطرح کرد: وقتی برجام پذیرفته شد یکی آن را زمین زد بنابراین اگر در مقابل آنها نایستیم کوتاه نمی‌آیند و در این راستا اولین قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم قانون رفع تحریم بود.

وی اضافه کرد: اگر بر تایید سازمان ملل در برجام عمل نکنند، دلیلی ندارد که ما هم به تعهدات خود در هسته‌ای عمل کنیم، همچنین ما به دنبال این هستیم طرف غربی به خواسته ما که عزت کشور است تن دهند.

قالیباف اگر دشمن تعهدات را رعایت نکند ما نیز رعایت نمی‌کنیم، افزود: مشکل ما با رفع تحریم حل نمی‌شود و باید خنثی‌سازی تحریم را مد نظر داشته باشیم بنابراین باید خود را در حوزه اقتصادی قوی کنیم.

وی اضافه کرد: از کار در حوزه خنثی‌سازی تحریم به عهده مردم و بخشی بخشی بر عهده مسئولان و دولت است، گفت: ادامه دهنده راه شهدا یعنی باید احیای اقتصاد و خنثی‌سازی تحریم داشته باشیم.

قالیباف با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به پیروزی اعتقاد داشت و با یاری مردم به پیروزی رسید، بیان کرد: در جنگ اقتصادی خواسته امام(ره) ورود مردم در اقتصاد بود، امروز هم باید این اتفاق بیافتد، یکی از راه‌های رشد اقتصاد مردمی کردن آن است.

وی با تاکید بر اینکه ما می توانیم به شرایط اقتصادی فعلی پایان دهیم، گفت: کسانی که می‌گویند مشکلات اقتصادی کشور حل شدنی نیست، دشمنی می‌کنند چراکه با محبت و گذشت بین مسئولان این امر محقق می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه جوانان امروز باید پیشتازان و پیش‌آهنگان جنگ اقتصادی باشند، عنوان کرد: ثبات و امنیت اقتصادی با همت جوانان، مردم و کارآفرینان این کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 8147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =