کد خبر 9221
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

سبزی:

اعتراضات مردمی ریشه در نارضایتی از عملکرد مسئولان دارد

اعتراضات مردمی ریشه در نارضایتی از عملکرد مسئولان دارد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با تاکید بر اینکه برخی اعتراضات مردمی ریشه در نارضایتی از عملکرد مسئولان دارد، گفت: ریشه اعتراضات باید توسط مسئولان و در سایه خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم خشکانده شود.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام محمد سبزی رحیمی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در هشتادونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه با دستور جلسه بحث و بررسی و ارائه راهکار به منظور بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به حوادث اخیر تشکیل شد، به آثار اجتماعی وحدت و تبعات منفی اختلاف در جامعه اشاره کرد و افزود: اتحاد و همدلی با برخورداری از بینش عمیق موجب عزتمند شدن جامعه و اختلاف منجر به بروز خفت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر بیان کرد: وقتی به امنیت جامعه خدشه وارد شود موضوعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد چراکه در واقع امنیت پایدار است که توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را رقم می‌زند.

نماینده ساوه در مجلس با اشاره به اینکه در دل این فتنه ها فرصت‌های زیادی نهفته است، افزود: فتنه‌ها فرصت مغتنمی برای برطرف کردن ایرادات است. باید دید کجاها کم کاری شده که فتنه شکل گرفته و اساسا باید فتنه را ریشه یابی‌کرد و اشکال کار را رصد و بدنبال برطرف کردن آن بود.

این نماینده مردم به دلایل شکل‌گیری فتنه اخیر اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی برخاسته از اراده مردم بود و با رهبری امام راحل شکل گرفت و هضم این مهم برای سردمداران و سران سلطه سخت بود. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان احساس خطر کردند و به این نتیجه رسیدند که قدرتمند شدن ایران اسلامی نظام بین الملل را بر هم می‌ریزد، براین اساس در طول تاریخ اسلام به دنبال فتنه‌انگیری بودند.

سبزی با تاکید بر اینکه دشمن در فتنه اخیر بدنبال ایجاد فضای ناامنی در کشور در سایه برنامه‌ریزی دقیق بود، اظهار کرد: برای مقابله با فتنه‌های دشمنان باید در نوع حکمرانی خود تجدید نظر کنیم، ایجاد دانشکده و اندیشکده‌های حکمرانی اسلامی در استان‌ها که در حال شکل‌گیری است باید تقویت شود تا نوع حکمرانی به سمت حکمرانی متعالی و اسلامی هدایت شود.

وی به ارائه راهکار برای مقابله با فتنه اشاره کرد و گفت: گفتار درمانی و سخنرانی بدون اینکه خروجی موثری داشته باشد دردی را درمان نخواهد کرد و حتی در بعضی جاها حرف نزدن بهتر است چرا که برخی موضع‌گیری‌های نسنجیده در حوادث اخیر موجب شد تا بنزین روی آتش ریخته شود و فضای جامعه ملتهب شود.

حجت‌الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه پیشنهادات باید عملیاتی شود و قابلیت اجرایی داشته باشد، اظهار کرد: تشکیل کارگروه ها و کمیته‌ها باید قابلیت اجرایی داشته باشد و بازخورد آن در جامعه به منظور اثرگذاری دیده شود.

وی افزود: روشنگری دانش آموزان و تقویت بنیه دینی و اعتقادی آینده‌سازان و کادر آموزشی به منظور تغییر نگرش منفی آنان که برگرفته از فرهنگ غربی است در شرایط کنونی که نسل نوجوان و جوان در نوک پیکان حملات فرهنگی دشمن قرار دارند ضرورت دوچندان دارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: تقویت خودباوری و بصیرت افزایی در بین دانش آموزان و دانشجویان و برپایی اردوهای تربیتی عاملی بازدارنده برای فریب نخوردن آنان در برابر توطئه‌های دشمنان است. ارتقای سواد رسانه‌ای عاملی برای افزایش آگاهی جامعه در خنثی‌سازی القائات منفی دشمنان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با عمل به وظایف قانونی خود به دنبال جلب رضایت مردم باشند، اظهار کرد: اگر مسئولی توانایی انجام کاری را ندارد حداقل با برخورد نامناسب خود در ادارات به انقلاب صدمه نزند. روی خوش نشان دادن مدیران به مردم و برخورد مناسب همراه با تکریم آنان و رفع مشکل انها جلوی نارضایتی را خواهد گرفت.

او بیان کرد: متاسفانه برخی ادارات که می‌توانستند در اتفاقات اخیر نقش آفرینی کنند، برعکس عمل کردند، این مدیران باید هرچه سریعتر تغییر کرده و جای خود را به مدیران توانمند و کارآمد دهند. تکریم ارباب رجوع و درست رفتار کردن با او از ویژگی‌های یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه برخی اعتراضات مردمی ریشه در نارضایتی از عملکرد مسئولان دارد، اظهار کرد: تولید مسکن برای خانه‌دار شدن مردم و بهبود معیشت آنان موجب کاهش نارضایتی‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ریشه‌های اعتراضات باید خشکانده شود، افزود: نارضایتی اجتماعی باید از مسیر قانونی و در سایه تعامل و هم‌افزایی بین بخشی برطرف شود تا ریشه‌های اعتراضات خشکانده شود.

معاون استاندار فرماندار ساوه نیز گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال تحریف و کشاندن جامعه به سمت بیراهه‌ و ناامید کردن مردم از آینده است.

مهدی الیاسی افزود: دشمنان با ناکام ماندن در جنگ‌های مختلف وارد جنگ شناختی شدند و در این نوع جنگ که ویژگی‌های خاص خود را دارد، ابزار دشمن، جوانانی است که محصول خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

وی بیان کرد: در جبهه تبیین باید روشنگران و تبیین‌کنندگان با مطالعه کافی، از اطلاعات لازم برای روشنگری و توان ابهام‌زدایی برخوردار شوند تا تبیین و اطلاع‌رسانی به درستی انجام شود.

فرماندار ساوه افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در جوامع دانشگاهی و مدارس و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی یکی از الزامات برای مقابله با جنگ شناختی دشمن است.

انتهای پیام

کد خبر 9221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    امام علی فرمود ممکن است کفر بماند اما ظلم ماندنی نیست، بلاخره یقه مسئولین دزد و خیانتکار هم روزی گرفته میشه اونروز میخان چیکار کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گیریم این دنیا رو هم که پریدن اون دنیا میخان چیکار کنن ،آیا عمر سعد خیری از دنیاش برد اگه برد سران این نظام هم خواهند برد. خداوند تو حدیث قدسی می‌فرماید اگه من از ظالم انتقام نگیرم ،پس خودم ظالمم پس واگذار همشون بخدا
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    این دیر فهمی نیست؟