کد خبر 10173
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

مصری:

اگرچه امروز در سختی به سر می‌بریم اما در آینده‌ای نه چندان دور گشایش‌هایی ایجاد می شود

اگرچه امروز در سختی به سر می‌بریم اما در آینده‌ای نه چندان دور گشایش‌هایی ایجاد می شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای غربی پیغام‌هایی می‌فرستند، گفت: اگرچه امروز در سختی به سر می‌بریم اما در آینده‌ای نه چندان دور گشایش‌هایی ایجاد می شود که دنیا مجبور خواهد شد به سمت ایران بیاید.

به گزارش نمایندگان ما، عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی (پنجشنبه، ۱۰ آذرماه) در آئین بزرگداشت هشتاد و پنجمین شهید والامقام آیت الله سیدحسن مدرس که در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: عمق اندیشه شهید مدرس و ذکاوت و همچنین آینده نگری این شهید بزرگوار در زمان خفقان بسیار بی‌نظیر بوده است و به معنای واقعی مجاهدت این مبارز را نشان می‌دهد. آنچه که در زندگی شهید مدرس بررسی می کنیم نشان می دهد که ایشان چیزی نگفته که خود عامل آن نباشد.

وی افزود: شهید مدرس در مقابل استبداد و استعمار ایستاد و در آن زمان راه و مسیر خود را تعیین کرد و این نشان می‌دهد که اندیشه این شهید بزرگوار عمیق بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید مدرس می فرمود هر آنچه که مخالف آزادی، اسلام و شرع است را رد می کنم،  و به معنای واقعی مبارزی شکست ناپذیر و سازش ناپذیر بود.

مصری با اشاره به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، تاکید کرد: اقتدار کشور به برکت وجود رهبر معظم انقلاب است و هرآنچه را که توانستیم توانمندی های موشکی و نظامی خود را افزایش دهیم با ایستادگی ایشان بوده است،  شهید مدرس نیز دنبال همین اهداف بود.

وی خطاب به مسئولانی که فرزندان خود را به غرب می فرستند، گفت: آقایان مسئولی که بچه های خود را به فرنگ فرستاده‌اید، شهید مدرس حتی به خاطر بیماری فرزندش، که توصیه طبیبان آن زمان بود و باید برای برطرف کردن بیماری اش به ییلاق می بردند این کار را انجام نداد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از اهدافی که در زمان  شهید مدرس آرزویش را داشتیم، به برکت جمهوری اسلامی حاصل شد اما ملت سختی های زیادی کشیدند و از آن روزی که بانگ الله اکبر در مملکت مان سر داده شد، توطئه های دشمنان زیاد شد اما در مقابل این همه دسیسه، ایستادیم. دشمنان ۸ سال جنگ را برما تحمیل کردند و در حقیقت ۲۶ کشور با ایران می جنگیدند اما جمهوری اسلامی تک و تنها در مقابلشان ایستادگی کرد.

مصری عنوان کرد: در ۲۰۰ سال گذشته بدون جنگ و فقط از ترس دشمن، دو سوم کشور را از ایران جدا کردند اما در دوران جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد و همین یک بار بود که دشمن نتوانست از خاک ما ببرد.

نایب رئیس مجلس به پیشرفت های چشمگیر انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اشاره و تاکید کرد: امروز پیشرفت های چشمگیری از قبیل علم نانو، انرژی هسته ای، نظامی، موشکی و ... داشته ایم و همه این ها در شرایط تحریم اتفاق افتاده است و باید گفته شود دشمنان نمی خواهند افتخارات انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف چشمگیر باشد.

وی اظهار کرد: از نظر وضعیت معیشتی در سختی به سر می بریم اما نباید از این موضوع غافل شویم که چه کسی باعث به وجود آوردن این وضعیت شده است، قطعا تحریم های آمریکا این موضوع را برای ما رقم زده است و باید مشت های ما بر سر آمریکا کوبیده شود البته اگرچه امروز در سختی به سر می بریم اما در آینده ای نه چندان دور گشایش هایی برای ما ایجاد می شود که دنیا مجبور خواهد شد که به سمت ما بیاید و در حال حاضر کشورهای غربی برای ما پیغام هایی می فرستند اما دیگر خساراتی مانند برجام را نمی پذیریم و ما تضمین می‌خواهیم؛ امروز مردم زیر بار تعهدات یک طرفه نمی روند.

مصری بیان کرد: هر کجایی از دنیا قدرت وجود نداشته باشد دشمنان آن را له می کنند و اگر می توانستند ما را از پای دربیاورند تاکنون این کار را انجام داده بودند و جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت خود در مقابل این ها ایستاده است البته باید مراقب باشیم چرا که این ها می خواهند جنگ را به درون خانواده ها بکشانند.

لازم به ذکر است نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از معاونین وزرا، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرمانداران کاشمر و بردسکن بر سر مزار شهید مدرس حضور یافته و با قرائت فاتحه‌ای، به این شهید والامقام ادای احترام کردند.

انتهای پیام

کد خبر 10173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =