کد خبر 1030
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

رشیدی کوچی:

واکسیناسیون عمومی باید به سرعت پیش برود

واکسیناسیون عمومی باید به سرعت پیش برود

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید هرچه سریعتر جمعیت کشور علیه کرونا واکسینه شوند، البته مردم نیز باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.

به گزارش نمایندگان‌ما، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، درباره وظایف دولت و مردم برای کنترل شیوع گسترده کرونا، بیان کرد: مهم ترین وظیفه دولت در این حوزه این است که هرچه سریع تر بحث واکسیناسیون را پیش ببرد؛ چه با استفاده از تولید واکسن و چه از طریق واردات آن باید هرچه سریع تر جمعیت کشور واکسینه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رخ دادن است و روزانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر واکسینه می شوند که البته این فرآیند باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر در کنار وظایفی که دولت در تامین واکسن و امکانات درمانی دارد مردم نیز باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.  

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بر اساس آخرین گزارشات میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به ۶۰ درصد رسیده است، تاکید کرد: برای کنترل شیوع گسترده این بیماری لازم است پروتکل ها با جدیت از سوی مردم دنبال شده و به صورت دقیق اجرایی شود. رعایت ۶۰ درصد برای عبور از این بیماری قابل قبول نیست.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه کنترل کرونا از سوی دولت باید به صورت هوشمندانه باشد، تصریح کرد: تجربه نشان داده تعطیلی ادارات یا مغازه ها چندان در کنترل این بیماری موثر نیست بلکه باید کنترل به صورت هوشمند اعمال شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1030

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =