کد خبر 271
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

میرمحمدی:

چرا موج های بهم تنیده کرونا همچنان به ساحل آرامش جامعه می‌زند؟

چرا موج های بهم تنیده کرونا همچنان به ساحل آرامش جامعه می‌زند؟

نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سیر نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند ماه اخیر با در نظر گرفتن رشد قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته،کانون‌های بحرانی تازه را در کشور افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، سید جلیل میرمحمدی نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی  در کشور به زیر 40 درصد گفت: نزدیک به دو سال است که کشور با بیماری کرونا دست به گریبان است هر بار مسئولان از شدت گیری موج جدیدی از بیماری حرف می‌زنند در صورتی که هنوز ما در مرحله ابتدای  شیوع بیمار یعنی در پیک پنجم از موج اول هستیم و متاسفانه بدون آنکه پیک قبلی کرونا تمام شود پیک بعدی شروع می‌شود .

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کاهش شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا دو راه بیشتر پیش روی نداریم، در مرحله اول حاکمیت باید از تمام پتانسیل و توان خود در جهت واکسیناسیون عمومی استفاده کند و هر چه بیشتر بتواند گروه‌های هدف را واکسیناسیون کند سریع‌تر می‌تواند بیماری را تحت کنترل در آورد و این مهم در سایه حمایت از واکسن داخلی و فعال کردن دیپلماسی سلامت جهت ورود واکسن خارجی ممکن می‌شود .

وی ادامه داد: در شرایط کنونی واکسیناسیون عمومی کارآمدترین و موثرترین راه برای کنترل کرونای جهش یافته است، در مرحله دوم پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی در استفاده اجباری از ماسک تا عدم حضور در دورهمی‌ها است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعطیلی‌های بدون برنامه تبعات و خسارات مالی متعددی بر دوش ملت و دولت خواهد داشت، از صنعت گردشگری گرفته تا صنایع تولیدی تحت تاثیر بیماری بوده‌اند و بیشترین آسیب را دیده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: شروع واکسیناسیون به معنای درمان بیماری کرونا نیست هنوز درصد کمی از مردم واکسینه شده‌اند و ویروس کرونا هر روز چهره جدیدی از خود را نشان می‌دهد، نوع جدید کرونا سرعت انتقال بیشتری دارد. مردم باید بیش از گذشته پروتکل‌ها را رعایت کنند، رفتارهای متفاوت ویروس نشان داده که حتی  افرادی که واکسینه شده‌اند باز هم دچار  بیماری  شده‌اند. حاکمیت باید نظارت خود را در جهت اجرای پروتکل‌ها بیشتر از گذشته کند، به ویژه در اماکن عمومی و همچنین تا جای ممکن رسیدگی به وضعیت اقشار ضعیف جامعه در شرایط ناخوشایند کرونا در دستور کار خود قرار دهد.

عادی انگاری و تاب آوری مردم از دلایل شیوع جدید بیماری است 

میرمحمدی یاد آور شد: مدت زمان بسیاری از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد همین عاملی شده تا مردم عادت به عادی انگاری بیماری کنند؛ عادی انگاری و تاب آوری مردم از جمله عوامل اصلی شیوع پیک جدید کرونا بوده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: نزدیک به دوسال است که با اپیدمی کرونا روبرو هستیم و شاهد شدت گیری بیماری از نوع جهش یافته آن هستیم و این جای سوال دارد، لازم است رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی به عنوان عام‌ترین رسانه بین مردم بیشتر از گذشته در زمینه احتمالات مرگ آوری و همه گیری بیماری اطلاع رسانی کنند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: سیر نزولی کاهش میزان مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند ماه اخیر با در نظر گرفتن رشد قدرت سرایت ویروس جهش‌یافته کانون‌های بحرانی تازه را در کشور افزایش داده است و همین عاملی برای زمینه سازی مشکلات بسیار شدیدی برای کادر درمان خواهد بود، قدرت سرایت نوع جهش‌یافته ویروس منحوس نسبت به ابتدای همه‌گیری در سال ۱۳۹۸ چندین برابر شده است.این قدرت سرایت بالا با در نظر گرفتن افزایش میزان دورهمی‌های خانوادگی و همچنین تجمع‌های بسیار بالا در وسایل نقلیه عمومی مثل مترو دلیلی است بر رشد تصاعدی و غیرقابل تصور همه‌گیری کووید19 در کلانشهرها کشور شده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 271

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =