کد خبر 10587
۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

نقدعلی در نطق میان دستور:

چه توجیهی دارد کارمندی که از نظام حقوق می گیرد حجاب را رعایت نکند

چه توجیهی دارد کارمندی که از نظام حقوق می گیرد حجاب را رعایت نکند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: حجاب قانون کشور است و تخلف از آن قانون شکنی است و هیچ توجیهی برای مماشات با قانون شکنی پذیرفته است چرا که دشمن حجاب را به عنوان سنگر اول در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۴ دی ماه) و در نطق میان دستور ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، گفت: ریاست محترم جمهور، همان طور که در جلسه غیرعلنی چندی قبل حضورتان عرض کردم، با وجود اینکه با اقدامات انقلابی شما مشکلات آب در بسیاری از نقاط کشور به شکل ضربتی حل شد هنوز مشکل آب شرب و کشاورزی استان اصفهان باقی مانده و استمرار بارگذاری های گذشته و طرح های جدید جمعیتی و گردشگری و صنعتی بر این پیکر لاغر می تازد و برنامه هایی که توسط وزارت نیرو ارائه شده هر چند شاید در بلند مدت بخشی از مشکل را حل کند اما هیچ اقدام عاجلی که بخشی از مشکل را حل کند ملاحظه نکرده ایم. ریاست محترم جمهور، در خصوص آب اصفهان تدبیر کنید، کشاورزی ما نابود شد و کشاورزان مستحق زکات شده است.

وی بیان کرد: امروز سکه نقل محافل شده است، رئیس جمهور، سران اقتصادی قوا و شورای عالی امنیت ملی، امروز مسیر حل مشکل از طریق سیاست های صحیح از صبح تا کنون از سوی کمیسیون ها، نمایندگان، بانک مرکزی و وزیر اقتصادی بیان شد تو را به خدا قرارگاه اقتصادی تشکیل دهید، چرا باید فروش نفت و میعانات که در این شرایط تحریم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است تاثیر خود را بر سفره مردم نگذارد این سکنجبین رونق و فروش نفت و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را زهر بی تدبیری و عدم قاطعیت به کام مردم تلخ کرده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: از اعدام جوانی که فریب خورده ولی جرم مرتکب شده و حکم شرعی و قانونی او اعدام است گریزی نداریم اما به هیچ وجه خوشنود نیستیم و آن را مبارک نمی دانیم، هر چند برخی رسانه ها با جعل خبر چنین مطلبی را به ما نسبت می دهند اما این مجلس این قوه قضاییه و ای دولت آیا وقت آن نرسیده که ۴ نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملاء عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم، به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را نه چند آفتاب دزد جزء را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و فضای دزدی و سوداگری اقتصادی فروکش می کند و تورم کنترل خواهد شد.

این نماینده مجلس در خصوص مسئله حجاب گفت:  امروز ۲۰۰ طومار با ۵۰۰ هزار امضا از شهرستان های سراسر کشور و ۲۵ طومار از سطح شهر تهران با یک صد هزار امضا برای مطالبه گری در خصوص کم کاری نهادهای مختلف در برخورد با هنجارشکنی و بی حجابی به دست شما همکاران رسیده است که یکی از آنها همین طومار بزرگ با هزاران امضا از شهرستان خمینی شهر و استان اصفهان است. عزیزان و همکاران گرامی اگر قانونگذاری لازم است، قانونگذاری کنید، حجاب قانون کشور است و تخلف از آن قانون شکنی است و هیچ توجیهی برای مماشات با قانون شکنی پذیرفته است چرا که دشمن حجاب را به عنوان سنگر اول در نظر گرفته است.

نقدعلی تاکید کرد: بنابراین قوه قضاییه و ۳۲ نهادی که در حجاب کوتاهی کرده اید سامانه ناظر را فعال کنید، چه توجیهی دارد کارمندی که از نظام حقوق می گیرد حجاب را رعایت نکند. هر رئیسی که در اداره، شرکت و موسسه ای که از نظام حقوق می گیرد کوتاهی و در بحث هنجارها قصور کرد او را عزل کنید.

وی بیان کرد: همکاران گرامی و نمایندگان محترم امروز تمام اسباب برای کار به دست ما است و اگر اندکی اتحاد و همکاری سه قوه نظام تر و قوی تر باشد می توانیم بر مشکلات غالب شویم و توطئه دشمن را که القای نا امیدی محض در بین مردم است خنثی کنیم و این بدون جدیت و کار جهادی حاصل نمی شود. تشکیل قرارگاه واحد اقتصادی و فرهنگی با همدلی قوا تنها راه حل مشکل است. از تفرقه و متهم سازی یکدیگر بپرهیزیم و قصور و کم کاری خودمان حتی مجلس را در کاری مثل مالیات بر عایدی سرمایه، خلق پول از هیچ که امروز به جان اقتصاد افتاده است بپذیریم با تجربه ای که در فروش نفت در این شرایط تحریم، کرونا، بیمه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به بیمه سلامت و کاهش استقراض از بانک مرکزی، حذف رانت ارز ۴۲۰۰ و ۱۰ ها کار شاخص دیگر می توانیم مشکلات را حل کنیم فقط یک کار لازم است و آن اتحاد و همدلی است.

این نماینده اظهار داشت: چرا باید اینقدر در پرداخت حقوق ها تبعیض باشد که در یک شهرستان و استان بین یک اداره تا اداره ای دیگر ۱۰، ۱۵، ۲۰ میلیون تومان تفاوت پرداخت باشد. روز گذشته با بعضی از مسئولین و مدیران کل جلسه داشتم، چه کسی قصه تبعیض در پرداخت حقوق را اصلاح کند؟ تا کی باید نیروهای شرکتی به واسطه شرکت ها حق شان زیر پا گذاشته شود مگر در مجلس تبدیل نیروهای شرکتی را تصویب نکرده ایم چه زمان جزییات این قانون به مجلس بیاید؟ هیات رئیسه تدبیر کنید و بنشینیم و با تعامل و با همکاری دولت مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 10587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =