کد خبر 10678
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

مقتدایی در نطق میان دستور:

بی ثباتی در قیمت ها و ابهام در سیاست ها را خاتمه دهید

بی ثباتی در قیمت ها و ابهام در سیاست ها را خاتمه دهید

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه وزرای باید مردم میدان عمل باشند خطاب به رئیس جمهور گفت: ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد ایران یک ضرورت بوده نه یک انتخاب، باید بی ثباتی در قیمت ها و ابهام در سیاست ها را خاتمه دهید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما،  عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۱ دی ماه) و در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان مجلس و مردم،  گفت: خاطرتان هست زمانی سردار سلیمانی مرگ داعش را  اعلام کرد؟ امروز حضور شهید سردار سلیمانی در لایه‌های مختلف اجتماع، شکست جنگ ترکیبی و فرار معاندان از ایران و وطنمان را اعلام می‌کند. امروز همزمان با ایام ۹ دی ما در مجلس شورای اسلامی شکست توطئه دشمن و پیروزی ملت ایران را اعلام می‌کنیم. رهبری جامعه و مردم بصیر موجب شکست دشمنان شدند. ملت ایران بر اینکه ولایت دلسوز مردم است مهر تایید در عمل و دست رد بر سینه اردوگاه دشمن زدند.

وزرای باید مردم میدان عمل باشند/ معدل عملکرد برخی وزرا رضایت بخش نیست

وی با بیان اینکه حاکمیت باید به سرعت انسجام، هماهنگی، تدبیر و قاطعیت برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی را بیش از پیش به نمایش بگذارد، خطاب به رئیس جمهور افزود: وزرای شما باید مردم میدان عمل باشند. معدل عملکرد برخی از آنها رضایت بخش نیست. آقای رئیس جمهور یاد آوری می‌کنم نمایندگان در مجلس یازدهم، قبل از حضور شما در انتخابات، از شما خواستند به صحنه بیایید تا زمینه‌های مختلف اصول قانون اساسی بیش از پیش رعایت و اجرا شود. امروز که باهم صحبت می‌کنیم برخی از وزرای شما، نمره قابل قبولی از سوی نمایندگان نگرفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: چرا وزیر بهداشت شما باید در شرایطی باشد که بیش از ۷۰ نفر طرح استیضاحش را امضا کرده باشند؟ برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز ده‌ها امضا  جمع آوری شده است! آقای رئیس جمهور؛ وزیر میراث فرهنگی شما کجاست؟ البته در توئیت ها ایشان را می‌بینیم، اما کدام اقدام موثر توسط وی انجام شده است؟

مقتدایی خطاب به نمایندگان مردم در مجلس اظهار کرد: آیا در مناطق شما به ابینه تاریخی، میراث فرهنگی و صنایع دستی رسیدگی شده است؟ بیمه فعالان صنایع دستی  را چه کسی باید پیگیری کند؟ وزیر ورزش و سایر وزرا نیز همین حالت را دارند. لذا باید توسط آقای رئیس جمهور اقدامی صورت بگیرد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: وزرای شما باید چالش‌های قابل پیش بینی را مدیریت کنند نه اینکه آنها را به بحران تبدیل کنند. زمانی به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در اصفهان گفتم؛ ای دل به کوی عشق گذاری نمیکنی، اسباب جمع داری و کاری نمیکنی/ چوگان حکم در کف و گویی نمیزنی، بازِ ظفر به دست و شکاری نمیکنی – امروز اگر وزیر را ببنیم، دیگر شعر هم نخواهم خواند. در این کشور چه کاری انجام می‌دهید؟

پیش بینی پذیر کردن اقتصاد ایران یک ضرورت است/ بی ثباتی در قیمت ها و ابهام در سیاست ها خاتمه پیدا کند

مقتدایی با طرح سوالی از رئیس جمهور عنوان کرد: در بحبوحه نیاز به جهاد تبین و به کارگیری فرهنگ و هنر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کجاست؟   آیا شما آثاری از اقدام موثر وی می‌بینید؟ ما که ندیدیم! امروز به آقای رئیس جمهور  می‌گویم که ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد ایران یک ضرورت بوده نه یک انتخاب. باید بی ثباتی در قیمت ها و ابهام در سیاست ها را خاتمه دهید. برای رسیدن به این نقطه پیشنهاد دارم. رئیس جمهور باید سفرهای استانی را به سفرهای موضوعی توسعه داده و موضوعات کشور را حل و فصل کند. جلسات را در اتاق های شیشه ای برگزار تا خبرنگاران مخابره خبر کنند. به عنوان مثال رئیس جمهور برای خودرو (تصمیم‌گیری) و حکم کند. قرار بود قیمت قطعی خودرو با  سود خودروساز به شورای رقابت اعلام شود اما هم اکنون خودرو در بورس عرضه می‌شود تا ببنید چه کسی آن را گران تر می‌خرد! این امر خنده دار نیست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: رئیس جمهور سفرهای موضوعی را در تهران و در اتاق های شیشه ای برگزار کند و موضوعاتی مانند خانه های امید بازنشستگان، مرخصی زایمان برای زنان کارمند و معلمان، تکریم پزشکان، اینترنت و کسب و کارهای مجازی، گرانی، ارز، خودرو را مورد بررسی قرار دهد. به عنوان مثال، مسئله دانشجویان اوکراینی تنها نیازمند یک تصمیم بوده و بسیاری از موارد دیگر در همان روز قابل حل است و مردم هم ملموس تر اقدامات را متوجه می‌شوند. همچنین موضوعاتی نظیر جذب گردش‌گر، تسهیل وام ها، سربازی  و اشتغال و مسکن جوانان قابل بررسی است. به جوانان خودرو دهید، کما اینکه در گذشته سابقه نیز داشته است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا در کشور تاکید کرد: مردم می‌گویند در اصفهان نه هوا داریم، نه آب داریم و نه خاک چرا که فرونشست اصفهان را می بلعد. آیا حتما مدرسه ابن سینا و گنبد مسجد امام باید فرو بریزد تا کاری انجام دهیم؟ نمایندگان سایر شهرها نیز مدافع این موضوع هستند که آقای رئیس جمهور؛ قاطعیت، قاطعیت.

انتهای پیام

کد خبر 10678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =