کد خبر 10768
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

رضاخواه:

غرب برجام را با دست پس می زند با پا پیش می کشد

غرب برجام را با دست پس می زند با پا پیش می کشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: غرب به خصوص اروپا در پشت پرده علاقه مند به ادامه برجام است و با گذر زمان ادعاهای واهی آنها در رسانه ها مبنی بر بی اهمیت بودن برجام عیان می شود.

به گزارش نمایندگان ما، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه دار بودن مذاکرات احیای برجام با وجود ادعای آلمان و آمریکا بر بی اهمیت بودن آن، گفت: ایران یکی از گزینه های اروپا برای تامین انرژی است، در حال حاضر شرایط دسترسی اروپا به انرژی روسیه محدود شده است و ایران با توجه به ذخایر نفت و گاز می تواند گزینه مناسبی برای تامین انرژی باشد از این رو سران اروپا علاقه مند به مذاکره با ایران هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اروپایی ها در چند ماه اخیر تلاش گسترده ای برای تضعیف نظام اسلامی به کار بست و بسیاری از ایرانی های خارج از کشور را ترغیب کرد اکنون برای اینکه این افراد سرخورده نشوند سران کشورهای غربی در رسانه ها از عدم احتیاج به مذاکره و ادامه برجام سخن می گویند اما در واقعیت ایران یکی از بازیگران اصلی رفع احتیاجات انرژی اروپا است و نمی تواند ایران را نادیده بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: غربی ها تلاش می کنند در پسِ‌پرده، علاقه‌مندی خود را به مذاکرات نشان دهند و در جلسات مربوط به مذاکرات هم شرکت کنند اما از سوی دیگر می خواهند طرفداران براندازشان سرخورده نشوند، از این رو با مصاحبه های واهی آنها را همچنان امیدوار نگه می دارند. رویکرد و استاندارد دوگانه غربی ها بار دیگر نمایان شده، آنها نمی توانند نقش خود در برجام را واضح تعریف کنند زیرا با گذر زمان ادعاهای واهی شان عیان می شود.

انتهای پیام

کد خبر 10768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =