کد خبر 7062
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

مالکی:

باید منافع ملت ایران در مذاکرات تأمین شود

باید منافع ملت ایران در مذاکرات تأمین شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آینده مذاکرات، گفت: غربی‌ها تعهدات خود در برجام را نادیده گرفتند و باید این بار حسن نیت خود را در عمل نشان دهند.

به گزارش نمایندگان ما، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  درباره آینده مذاکرات، اظهار داشت: کشورهای اروپایی عضو برجام بعد از خروج آمریکا از برجام تعهدات خود را نادیده گرفتند و بر همین اساس اعتماد ما به آنان کم شده است. آنان باید این بار حسن نیت خود را در عمل ثابت کنند و نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها تعهدات برجامی خود را فراموش کردند، تصریح کرد: دیپلماسی تنها راه اجرای کامل برجام است و کشورهای غربی عضو برجام باید این مسئله را مورد توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است، اما غربی‌ها به ما خسارت‌های زیادی زدند. مقامات غربی گاهی اوقات مواضع متناقضی اتخاذ می‌کنند، برای مثال اگر اظهارات آنان را بررسی کنیم، می‌بینیم گاهی از ضرورت دستیابی به توافق حرف می‌زنند اما در عمل، اقدام ضدبرجامی انجام می‌دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید منافع ملت ایران در مذاکرات تأمین شود و جمهوری اسلامی ایران برای تأمین منافع ملی خود محکم ایستاده است.

مالکی متذکر شد: متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل تمرکز بر ارتباط با غرب و موضوع برجام، فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و حتی کشورهای منطقه و همسایه نیز فراموش شده بودند اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این نگاه وجود ندارد و شاهد تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید همه تحریم‌های کشورمان لغو شود. مذاکرات باید به سمتی برود که خروجی آن، رفع تحریم‌ها باشد. لغو همه تحریم‌ها باید همراه با راستی‌آزمایی باشد و این مسئله برای ما بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات باید برای ما نتیجه عملی و ملموس داشته باشد، گفت: ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم بلکه مذاکره را برای نتیجه می‌خواهیم. در دولت روحانی همه ظرفیت‌های کشور معطل نتیجه مذاکرات بود اما رویکرد دولت سیزدهم اینگونه نیست و معطل مذاکرات نمی‌مانیم.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 7062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =