کد خبر 586
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

عباس زاده:

توپ برجام در میدان غربی‌هاست

توپ برجام در میدان غربی‌هاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام به صورت کامل عمل کرد و حتی از بخشی از حقوق هسته‌ای خود گذشت و نظارت‌های فراپادمانی را هم پذیرفت، اما غربی‌ها به تعهدات برجامی خود پایبند نبودند.  

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو نمایندگان‌ما، درباره آینده برجام، اظهار داشت: توپ برجام در میدان غربی‌هاست و اگر آنان می‌خواهند به برجام بازگردند، باید به تعهدات خود به صورت کامل عمل کنند.  جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام به صورت کامل عمل کرد و حتی از بخشی از حقوق هسته‌ای خود گذشت و نظارت‌های فراپادمانی را هم پذیرفت، اما غربی‌ها به تعهدات برجامی خود پایبند نبودند.  

وی افزود: غربی‌ها به صورت یک طرفه از برجام خارج شدند و تعهدات خود را زیر پا گذاشتند و الان آنان باید تعهدات خود را عملیاتی کنند.  کشورهای غربی عضو برجام به تعهد خود مبنی بر لغو کامل تحریم های ایران عمل نکردند و اگر کل تحریم های ایران را لغو نکنند، دلیلی ندارد که ما به صورت یک طرفه به تعهدات خود در برجام عمل کنیم.  

در دولت جدید هم رویکرد ما همین است و در صورتی که آنان کل تحریم‌ها را لغو کنند، ما هم همه تعهدات برجامی خود را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد خبر 586

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =