کد خبر 8829
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

اسماعیلی در گفتگو با نمایندگان ما:

نیازی به تصویب توافق در مجلس نیست/ تعهدات غربی‌ها باید الزام‌آور باشد

نیازی به تصویب توافق در مجلس نیست/ تعهدات غربی‌ها باید الزام‌آور باشد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برجام در مجلس قبلی مصوب شده است و برای اصلاحات جزئی برجام نیازی به مصوبه مجلس نیست.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره الزاماتی که باید در مذاکرات هسته‌ای مورد توجه قرار گیرد،  گفت: اولویت اصلی ما توجه به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است.

وی بیان کرد: در این قانون کلیات مواردی که باید در توافق مورد توجه قرار گیرد، با حفظ منافع ملی لحاظ شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران ما بر راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها تاکید کردیم. به هیچ وجه نباید حق ما باز هم در مذاکرات ضایع شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما باید از گذشته درس بگیریم و این بار تعهدات طرف غربی باید برای آنان الزام‌آور باشد. آنان دیگر نباید به صورت یک طرفه بتوانند توافق را بهم بزنند. مسائل پادمانی ایران باید حل شود و حتماً باید در مذاکرات منافع ملت ایران تأمین شود.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر با رعایت موارد مذکور توافق حاصل شود، مجلس شورای اسلامی قطعاً از آن حمایت می‌کند. الان دو طرف یکسری مباحث جزئی مدنظر دارند که قرار است در مذاکرات اصلاح شود. این اصلاحات نیاز به بررسی و تصویب در مجلس ندارد و مجلس در جریان همه این امور قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در مجلس قبلی برجام مصوب شده است و برای اصلاحات جزئی برجام نیازی به مصوبه مجلس نیست. البته اگر کل مفاد و بندهای برجام تغییر کند و تبدیل به متن جدید شود، حتماً باید در مجلس بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام

کد خبر 8829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =