کد خبر 1085
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

بامیری مطرح کرد

توسعه اختیارات استانی حلقه مفقوده دولت جدید

توسعه اختیارات استانی حلقه مفقوده دولت جدید

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اهمیت تمرکززدایی برای حل مشکلات سراسر کشور در کمترین زمان، گفت: افزایش اختیارات استانی باید در تمام وزارتخانه‌ها صورت گیرد اما وزارت کشور باید در این حوزه اولویت داشته باشد.

به گزارش نمایندگان ما، حسین بامیری عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه اختیارات استانی، گفت: در دولت های گذشته نیز توسعه اختیارات استانی مطرح می شد اما همواره به عنوان یکی از حلقه های مفقوده بوده است.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ضرورت دارد تا بخش اعظمی از اختیارات تمامی وزارتخانه ها به حوزه استانی تفویض شود که وزارت کشور در این زمینه اولویت دارد و باید پیشگام باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر کشور به موضوع افزایش اختیارات استانی در راستای تمرکززدایی معتقد است، عنوان کرد: پروسه تصمیم گیری برای شهرها، بخش ها، روستاها اگر از سوی پایتخت باشد امری بسیار زمان بر خواهد بود لذا حداقل دستاورد تفویض اختیار به استان ها، کوتاه شدن مسیر نتیجه گیری است.

بامیری ادامه داد: در این راستا شایسته گزینی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که وزیر کشور باید برای انتخاب استانداران مد نظر داشته باشد همچنین بومی بودن استاندار البته در کنار داشتن شاخصه هایی همچون اشرافیت کامل به منطقه، مشکلات و معضلات آن بسیار ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه یکی از مطالبات نمایندگان دریافت نظر مشورتی آنها برای انتخاب استانداران است، خاطرنشان کرد: نمایندگان با مناطق تحت حوزه خود بسیار آشنایی دارند و عصاره ملت هستند؛ آنها درد و مشکلات مردم را از نزدیک حس کرده و می شناسند و پل ارتباطی مردم با دولت و دستگاه های اجرایی هستند لذا می توانند چتر ضمانت بخشی و مصونیت را متوجه اقدامات دولت کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =