کد خبر 10884
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

اسحاقی:

توجه ویژه به استان های محروم یک تکلیف برای قوای سه گانه است

توجه ویژه به استان های محروم یک تکلیف برای قوای سه گانه است

نماینده مردم زیرکوه در مجلس یازدهم گفت: توجه ویژه به استان های محروم مخصوصاً خراسان جنوبی که خشکسالی و نبود نهاده های دامی در کنار گرانی، زندگی آنها را سخت تر کرده، یک تکلیف و امری الزام آور برای قوای سه گانه است

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، سلمان اسحاقی نماینده مردم زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) و در تذکر شفاهی خود گفت: یک بار دیگر توهین نشریه سخیف و زرد فرانسوی به مقدسات اسلام نبوی نشان داد که مکرون عروسک خیمه شب بازی آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و قطعا اسنادی که این برده به دستور اربابانش با تحویل افزایش قیمت های سوخت و مالیات در کشورش برای فعالیت و پایدار تروریسم مخصوصاً داعش هزینه کرده است به زودی افشا و منتشر خواهد شد.

وی افزود: توجه ویژه به استان های محروم مخصوصاً خراسان جنوبی که خشکسالی و نبود نهاده های دامی در کنار گرانی، زندگی آنها را سخت تر کرده، یک تکلیف و امری الزام آور برای قوای سه گانه است.

نماینده مردم زیرکوه و قائنات در مجلس یازدهم افزود: قدم اول عدالت در پرداخت یارانه؛ باید یارانه مردم محروم با آن شخصی که در کلانشهرها از امکانات و زیرساخت ها برخوردار است، تفاوت داشته باشد. دولت در کشور برای این موارد یارانه قرار داده است که به دلیل محرومیت و نبود زیرساخت ها در استان، مردم نه تنها یارانه آن را نمی گیرند، بلکه از خدمات آن نیز بی بهره هستند.

اسحاقی بیان کرد: شهرستان های قائنات و زیرکوه با توجه به همجواری با کشور افغانستان از سویی به آن وجهه ای بین المللی داده و از سوی دیگر به دلیل وجود دانشگاه دولتی و موفقیت بزرگمهر قائنات، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه های آزاد، پیام نور، فنی و حرفه ای و حوزه های علمیه آن را به کلکسیونی از آموزش عالی در حوزه بین الملل تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: دولت مکلف است مذاکرات لازم را در این خصوص با کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان انجام داده و بستر را برای حضور نخبگان و علاقه مندان به کسب درجات عالی علوم آن کشورها فراهم کند.

اسحاقی با تاکید بر لزوم جذب نیروهای سلامت مطرح کرد: آزمون نیروهای طرحی، پایان طرحی، قراردادی های ۸۹ روزه سلامت؛ مجاهدت در وسط میدان بوده است. آنان از این آزمون سربلند بیرون آمده اند، اکنون دولت باید قدرشناسی خود را که خواست ملت است، نشان دهد و پس از ارزیابی، به همان آزمون های تجربی بسنده کرده و آنها را جذب کند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای کامل قانون رتبه بندی معلمان تصریح کرد: تسریع در بررسی طرح ساماندهی کارکنان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، توجه به حقوق معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش از اولویت ها است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

کد خبر 10884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =