کد خبر 11029
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

گلرو:

غربی‌ها با هدف براندازی در موضوعات داخلی ایران دخالت کردند

غربی‌ها با هدف براندازی در موضوعات داخلی ایران دخالت کردند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به اصول منشور ملل متحد، گفت: عدم مداخله در شئون داخلی دیگر کشورها یکی از اصول مصرح منشور ملل متحد است لذا با توجه به دخالت اروپایی‌های در موضوعات داخلی ایران، وزارت خارجه باید تحرک جدی برای احصاء و کد کردن جنایت ضد بشری اروپایی‌ها تنظیم و در مجامع بین المللی پیگیری کند.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مداخلات غربی‌ها در موضوعات و مسائل داخلی کشورمان، گفت: یکی از اصول مصرح در منشور ملل متحد، بحث عدم مداخله در شئون داخلی دیگر کشورهاست که در روابط بین الملل به عنوان یکی از قوانین نظم دهنده و جلوگیری  از مداخلات مورد تاکید کشورها هست.

غربی‌ها با هدف براندازی در موضوعات داخلی ایران دخالت کردند

وی افزود: این موضوع به عنوان یک اصل جهانی و مبتنی بر حقوق بین الملل الزاماتی ایجاد می‌کند که در تمام مسائل، حاکمیت ملی کشورها مورد احترام است اما متاسفانه همین منشوری که موسسان آن عمدتا کشورهای اروپایی و غربی هستند، از سوی همین کشورها رعایت نمی‌شود و اروپایی‌ها به آن عمل نمی‌کنند.

 رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: غربی‌ها در ابعاد مختلف سیاسی و با هدف براندازی، جنگ نرم و جنگ سایبری در موضوعات داخلی ایران دخالت کردند، همچنین به بهانه جنگ پیشگیرانه و پیش دستانه که هیچ پشتوانه حقوق بین المللی ندارد، نقض صریح اصول منشور ملل متحد می‌کنند. وقتی جنگ نرم و سایبری علیه کشوری طراحی می‌شود، هدف براندازی یک حاکمیت و نقض حقوق ملتی است که حاکمیت را حمایت می‌کند. در حوادث اخیر که کنش و واکنش داخلی رخ داد، کشورهای اروپایی و امریکایی به این مسئله ورود کردند و حتی سفارتخانه‌هایشان در ایران فعال شد.

نقش پررنگ سفارتخانه آلمان، فرانسه و انگلیس در جهت‌دهی به اغتشاشات

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۳ سفارتخانه آلمان، فرانسه و انگلیس بیشترین نقش را در بی‌ثبات‌سازی داخلی و جهت دهی به اغتشاشات داشتند، ما حتی شاهد حضور میدانی برخی عوامل سفارتخانه ها در برخی تجمعات بودیم.

گلرو همچنین گفت: طبیعتا جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد. فرانسوی‌ها که خود را مهد حقوق بشر و دموکراسی می‌دانند، باید پاسخ دهند. آنها جنایات فراوانی در شمال آفریقا، الجزایر، لیبی، مراکش و مصر مرتکب شدند، همچنین با ایجاد و تقویت داعش جنایاتی را در سوریه، عراق، لبنان و یمن مرتکب شدند. اروپایی‌ها در ارتکاب به چنین جنایاتی سابقه دارند، داعش دست پروده امریکا و اروپایی‌ها بود، بر اساس اطلاعات موثق آنها در عراق و سوریه مورد حمایت مستقیم امریکا و ائتلاف بین المللی ضد داعش بودند. آنها ائتلاف ضد داعش ایجاد کردند اما نه با هدف مقابله با داعش بلکه هدفشان کمک به داعش بود.

وی افزود: وزارت امور خارجه کشورمان باید یک تحرک جدی برای احصاء و کد کردن جنایت ضد بشری اروپایی‌ها که علیه ملت‌های خود و دیگر ملت‌ها مرتکب شده اند، تنظیم کند و در مجامع بین المللی طلبکار شود.

امتیاز دادن جمهوری اسلامی ایران بیش از این در بحث هسته‌ای محال است

گلرو معتقد است: به نظر می‌رسد یا اروپایی‌ها برای ادامه مذاکرات و به نتیجه رساندن مباحث هسته‌ای جدی نیستند و دنبال بهانه تراشی و اضافه کردن یک پرونده به دیگر پروندها و پیچیده کردن مذاکرات هسته‌ای هستند یا اینکه دنبال امتیازگیری بیشتر از جمهوری اسلامی ایران هستند زیرا بعد از فوت خانم مهسا امینی امریکایی‌ها به شرکای اروپایی خود اعلام کردند که یکی دو هفته دیگر تحولاتی در ایران رخ می‌دهد و جمهوری اسلامی مجبور به امتیاز دهی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امتیاز دادن جمهوری اسلامی ایران بیش از این در بحث هسته‌ای محال است و مجلس تاکید دارد توانمندی هسته‌ای ایران در پاسخ به عهد شکنی اروپایی‌ها باید بیشتر و تقویت شود.

انتهای پیام

کد خبر 11029

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =