کد خبر 11180
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با نمایندگان مجلس سنای ساحل عاج دیدار کرد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با نمایندگان مجلس سنای ساحل عاج دیدار کرد

نمایندگان مجلس سنای ساحل عاج با رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند

به گزارش نمایندگان ما، نمایندگان مجلس سنای ساحل عاج که برای شرکت در کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار به تهران سفر کردند، روز یکشنبه دوم بهمن ۱۴۰۱ با رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو نمودند.

گلرو در ابتدای این دیدار، با اشاره به برگزاری موفق کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار، آن را فرصتی برای توانمندسازی و ارتقای نقش بانوان بیان کرد و بر اهمیت جایگاه بانوان در فعالیت‌های مختلف فرهنگی- اجتماعی، سیاسی- علمی و بین‌المللی تأکیدکرد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نقش مجالس دوکشور در جهت پیشبرد تعاملات فیمابین تأثیرگذار است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با ساحل عاج در همه عرصه‌ها حمایت می‌کند.

وی در این راستا، تعامل گروههای دوستی پارلمانی دوکشور در عرصه های مختلف را سنگ بنای اینگونه روابط برشمرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری، با آفریقا همواره از اولویتهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه استعماری دولت¬های غربی به کشورهای آفریقایی تصریح کرد: افزایش همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل در تقابل با زیاده‌ خواهی و استثمار قدرت‌های استکباری، مورد توجه و حائز اهمیت می باشد.

این دیپلمات سابق ایرانی با اشاره به سابقه همکاری با همتایان ساحل عاجلی خود در سازمان ملل متحد طی سالیان گذشته، ابراز امیدواری کرد همکاری و هماهنگی مجالس دو کشور در مجامع بین‌المللی در عرصه های دو جانبه و بین¬المللی گسترش یابد.

در ادامه این دیدار، نمایندگاه مجلس سنای ساحل عاج نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، نسبت به تقویت همکاریهای دوکشور در مجامع بین¬المللی استقبال نموده و تصریح کردند پیشینه روابط دو ملت، طی نیم قرن گذشته حاکی از همکاریهای دوستانه فیمابین بوده است و در ساحل عاج آمادگی لازم برای ارتقاء سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

هیئت پارلمانی ساحل عاج در پایان این دیدار، رایزنی و تبادل نظر با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی را منوط به تقویت هرچه بیشتر مناسبات از طریق همکاری گروههای دوستی پارلمانی دوکشور دانستند و بر تقویت و تداوم روابط دوجانبه پارلمانی، تأکید داشتند. 

انتهای پیام

کد خبر 11180

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =