کد خبر 11194
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

گلرو:

آلمانی‌ها باید پاسخگو بوده و منتظر پیامد هر اقدام نسنجیده‌ای باشند

آلمانی‌ها باید پاسخگو بوده و منتظر پیامد هر اقدام نسنجیده‌ای باشند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به اقدامات خارج از اصول و مقررات شناخته شده بین‌المللی آلمان، گفت: آلمانی‌ها باید پاسخگو بوده و منتظر پیامد هر اقدام نسنجیده‌ای باشند.

عباس گلرو با اشاره به نشست هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مسئولان وزارت امور خارجه و دستگاه‌های ذی ربط در خصوص مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و مواضع و اقدامات افراطی کشور آلمان، گفت: پارلمان اروپا در اقدامی مداخله جویانه نسبت به مسائل داخلی ایران واکنش نشان داد و به طرح مسائلی پرداخت که نقض صریح منشور ملل متحد و اصل عدم مداخله بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی از همه ظرفیت های قانونی برای دفاع از حاکمیت و منافع ملی ایران استفاده می‌کند. اروپایی‌ها به ویژه آلمانی‌ها که بر اساس سیاست خصمانه و اشتباه محاسباتی دنبال قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند، باید منتظر عواقب هر اقدام نسنجیده‌ای باشند.

وی با یادآوری اینکه دولت جمهوری فدرال آلمان عملکرد نامناسبی را نسبت به ایران در ماه های اخیر داشته است، افزود: فهرستی از اقدامات وزرات خارجه و پارلمان آلمان علیه ایران، در حضور مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان بررسی شده است، اقدامات آلمان در چارچوب روابط رسمی و عادی بین کشورهایی دارای روابط دیرینه، نمی‌گنجد.

گلرو ضمن تقدیر از اقدامات خوب و شایسته وزارت خارجه در واکنش به عملکرد کشور آلمان، گفت: در نشست هفته گذشته گزارش این وزارتخانه را شنیدیم، خویشتن داری و رعایت احترام کشورها امری متقابل است اما اقدامات آلمانی‌ها اعم از پارلمان و مقاماتشان خارج از اصول و مقررات شناخته شده بین المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه درخواست تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان مبنی بر قطع همکاری با مجلس ایران را هم یادآور شد و گفت: در نشست کمیسیون اقدامات مختلف آلمان علیه جمهوری اسلامی ایران در مقطع بعد از انقلاب را مرور کردیم؛ نقش آلمان در تحویل سلاح کشتار جمعی شیمیایی به رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، پناه دادن به نیروهای تجزیه طلب و تروریستی، نقش آنها در حمایت و همراهی با کشتار مردم بی‌گناه یمن و سکوت آلمان در قبال کشتنار مردم بی گناه فلسطین بخشی از این اقدامات است.

گلرو افزود: با توجه به پرونده تاریک حقوق بشری آلمان، آنها به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها باید پاسخگوی این اقدامات خود باشند.

انتهای پیام

کد خبر 11194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =