کد خبر 11217
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

عباس‌زاده مشکینی در نطق میان دستور:

مصوبه تشکیل منطقه آزاد استان اردبیل عادلانه و کارشناسی نیست

مصوبه تشکیل منطقه آزاد استان اردبیل عادلانه و کارشناسی نیست

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس اعتقاد دارد در تصویب تشکیل منطقه آزاد استان اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت عمدی وجود داشته تا میان چهار شهرستان به ویژه نمایندگان آنها اختلاف نظر و تقابل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه)  خود خطاب به نمایندگان، گفت: برخی از نمایندگان با استفاده از حق قانونی استیضاح در مجلس استیضاح یک وزیر را امضاء می کنند. در این میان یکی از معاونین رییس جمهور جلسه ای با یکی از استیضاح کنندگان و وزیر مربوطه در پاستور برگزار می کند و صورت جلسه ای میان سه نفر امضاء می شود که در دست همکاران قرار دارد.

وی اظهار کرد: در این صورت جلسه برخی از اختیارات وزیر جابجا می شود و تلویحا به برخی از دوستان استیضاح کننده واگذار می شود. آقای وزیر عین الهی خوشخبتانه طی نامه ای رسمی خطاب به رییس جمهور نسبت به این موضوع اعتراض می کند که حق وی است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس خطاب به رییس جمهوری، ادامه داد: اگر وزیر خود را قبول دارید، پشتیبان وی، اختیارات و تصمیماتش باشید و اگر قبول ندارید خودتان وی را عزل کنید و دیگر نیازی به چنین جلساتی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: طی برگزاری مجالس دوره های گذشته مصوبه تشکیل منطقه آزاد برای استان اردبیل به تصویب رسید که در نواری چهار شهرستان را شامل می شود. این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت اینگونه تصویب می شود که تشکیل منطقه آزاد استان اردبیل در یک نقطه و بدون ذکر اسم آن شهرستان.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: اگر از مریخ به کره زمین نگاه کنیم، خود کره زمین یک نقطه است که تعریف هندسی دارد لذا به نظر می رسد عمدی وجود داشته تا میان این چهار شهرستان به ویژه نمایندگان آنها اختلاف نظر و تقابل ایجاد کنند. بنابراین به نظر می رسد چنین مصوبه ای کارشناسی نیست و اگر مبنا مطابق عدالت است بخشی از مشکین شهر که که در این مصوبه قرار داشته از طریفی به بخشی زرخیز و از طرفی به دشتی معروف دیگر می رسد که می توان سالانه دو تا سه مرتبه کشت کشاورزی انجام داد و ایجاد اشتغال کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع هیچ انسان و دولت عاقلی زمین های مرغوب قابل کشاورزی مثل طلا را به منطقه آزاد تبدیل کند که فردا به کوهی از سنگ، آهن و غیره تبدیل شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در میان این دو قسمت بخشی داریم که محروم ترین وضعیت کشور را دارد که از بشاگرد هم وضعیت نامساعدتری دارد. ابتدای انقلاب ۵۰ هار نف جمعیت داشته و اکنون به ۱۳ هزار نفر رسیده است. سرمایه گذاران در صف هستند برای سرمایه گذاری و دولت نیز یک ریال نیز از این محل درامد ندارد. چرا باید چنین موضوعی را به محل تعارض منافع تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین از رییس جمهور درخواست می شود در این زمینه دستور دهند عالمانه و عادلانه تصمیم گیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بزرگترین آفت قانون گرایی، قانون محوری و نهادهای قانونگذار این است که قانون و مصوبه منافع ملی را دنبال نکند بلکه منافع خاص و ذینفع‌های خاص را دنبال کند. این مهم بزرگترین آفت قانون است. قانون ابزاری برای توجیه و عملیاتی کردن اقدامات و تصمیمات ناعادلانه نیست. برخی از قوانین و مصوبات ممکن است به دلیل عدم تطبیق با عدالت اجتماعی، سرمایه های اجتماعی را از بین ببرد.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: اگر قانون و مصوبه از پشتیبانی اکثریت نخبگان اهل فن و اکثریت مردم برخوردار نباشد، در عالمانه و عادلانه بودن آن تردید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد پرداخت یک میلیون تومان در ماه به کارکنان شاغل در مرکز استان اردبیل، گفت: جمع این رقم سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان می شود که نیمی از بودجه تملک سرمایه در استان محسوب می شود در حالی که مشکین شهر و خلخال با محرومیت بیشتر از دریافت یک میلیون تومان محروم هستند لذا رییس جمهور باید دستور دهد این موضوع عاجلانه رفع شود. آقای رییس جمهور مردم از شما انتظار دارند و این مهم از جمله خطوط قرمز است که از آن عبور نمی کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 11217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =