کد خبر 11309
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

گلرو:

انصارالله با همه جریان‌های یمنی تعامل حداکثری کرده است

انصارالله با همه جریان‌های یمنی تعامل حداکثری کرده است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به نشست این کمیته با سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران و بررسی تحولات میدانی و سیاسی این کشور، گفت: انصارالله با همه جریان‌های یمنی تعامل حداکثری کرده است.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه این کمیته با ابراهیم محمد دیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران، گفت: این جلسه با حضور تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شد، با توجه به وضعیت فعلی یمن و اینکه گروه دوستی ما از طرف یمن نداریم، کارگروه پارلمانی یمن در مجلس تشکیل شده که به بررسی روابط دو کشور می‌پردازد و در نشست امروز اقدامات این کارگروه هم بررسی شد.

وی افزود: سفیر یمن در جلسه امروز درباره آخرین تحولات و وضعیت میدانی و سیاسی یمن گزارشی ارایه کرد، تحولات یمن به لحاظ میدانی با مقاومت مردم یمن، رو به جلو است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ائتلاف علیه یمن، گفت: آمریکایی‌ها محور این ائتلاف بودند و اروپایی‌ها هم از عربستان حمایت می‌کردند اما بعد از این همه سال تجاوز و حمله به مردم مظلوم یمن و محاصره این کشور، نتوانستند به اهداف خود برسند و مردم یمن را شکست دهند.

گلرو با یادآوری اقدامات و مدیریت خوب انصارالله در یمن، گفت: انصارالله توانسته تعامل حداکثری با همه جریان‌های یمنی داشته باشد. ما در این جلسه از تلاش‌های سفیر یمن در تهران تشکر و از رهبر انصارالله یمن تجلیل کردیم، ما بر ایستادگی ملت ایران در کنار مردم یمن و نقش تاریخی مردم یمن تاکید کردیم.

وی با بیان اینکه سعودی‌ها به گفتگو با انصارالله یمن تمایل پیدا کردند، افزود: چند دور مذاکره در صنعا و مسقط بین یمنی‌ها و سعودی‌ها انجام شده است. امیدواریم آنهایی که فکر می‌کردند یمن را با محاصره شکست می‌دهند به سمت پذیرش مشکل رفتند، همانطور که جمهوری اسلامی ایران از گذشته اعلام کرده، راه حل یمنی-یمنی باید تدارک دیده شود و برای توافق حول یک راه سیاسی مذاکره انجام گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 11309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =