کد خبر 11429
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

فیروزی در گفتگو با نمایندگان ما:

واردات خودروهای کارکرده منجر به تنظیم بازار می‌شود 

واردات خودروهای کارکرده منجر به تنظیم بازار می‌شود 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: واردات خودروهای کارکرده که قیمتی پایین‌تر از قیمت خودروهای صفر آن‌ها را دارد، می‌تواند به کنترل قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار کمک کند.

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه  در گفتگو با نمایندگان ما، درباره تمهیداتی که کمیسیون تلفیق بودجه برای واردات خودرو در نظر گرفته است، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای این مجوز را دادند که در سال ۱۴۰۲ خودروی دست دوم سبک و سنگین با عمر کمتر از ۵ سال وارد کشور شود.  

وی ادامه داد: البته باید این موضوع در صحن مجلس تصویب شد، از سوی شورای نگهبان تأیید و سپس ابلاغ شود و تا آن زمان نمی‌توان این موضوع را قطعی دانست.  

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: واردات خودروهای کارکرده که قیمتی پایین‌تر از قیمت خودروهای صفر آن‌ها را دارد، می‌تواند به کنترل قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار کمک کند.  

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: واردات خودروی دست دوم به نفع مردم است و منجر به کاهش شدید قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد شد.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه در جهت تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور مطرح شده است که به موجب آن واردات انواع خودروهای سبک و سنگین با عمر حداکثر پنج سال به کشور آزاد شود. باید ببینیم این موضوع در صحن مجلس به کجا می‌رسد.

انتهای پیام

کد خبر 11429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =