کد خبر 11879
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

رحمانی:

لایحه ارتقاء امنیت بانوان در مجلس به رأی گذاشته خواهد شد

لایحه ارتقاء امنیت بانوان در مجلس به رأی گذاشته خواهد شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ طبق برنامه رأی‌گیری برای کلیات لایحه ارتقاء امنیت بانوان تا پایان سال جاری در مجلس انجام می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق برنامه رأی‌گیری درباره لایحه ارتقاء امنیت بانوان تا پایان سال جاری در مجلس انجام می‌شود.

وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده پس از بررسی و تصویب لایحه 1402 در صحن مجلس و پیش از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه در صحن کلیات لایحه ارتقاء امنیت بانوان در مجلس به رأی گذاشته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: سابقه این لایحه به 10 سال قبل بازمی‌گردد که در دولت دهم تنظیم شده و به مجلس تقدیم شد.در نهایت پس از گذشت چند سال این لایحه که یک فوریت آن در صحن مجلس به تصویب رسیده بود در اردیبهشت ماه سال جاری به کمیسیون اجتماعی ارسال شد و پس از بررسی و تصویب کمیسیون گزارش خود را درباره این لایحه به هیأت رئیسه تقدیم کرد تا در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

رحمانی گفت: لایحه ارتقاء امنیت بانوان دارای 4 فصل و 51 ماده است که فصل اول آن مربوط به تعاریف و اصطلاحات به کار رفته در لایحه، فصل دوم اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی، فصل سوم پایش و نظارت و فصل چهارم جرم‌انگاری است.

منبع: فارس

انتهای پیام 

کد خبر 11879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =