کد خبر 11999
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

گزارش اختصاصی؛

بازنگری در رشته‌های مورد تقاضای آموزش و پرورش/ مطالبه فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها را بشنوید

بازنگری در رشته‌های مورد تقاضای آموزش و پرورش/ مطالبه فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها را بشنوید

مجاز دانستن بیشتر رشته‌ها و ایجاد ممنوعیت برای برخی دیگر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، موضوعی است که فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها آن را مصداق تبعیض و بی‌عدالتی می‌دانند و خواستار بازنگری در این زمینه هستند.

به گزارش نمایندگان ما، دهم اسفندماه جاری ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۲ آغاز شد. قرار است در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب شوند یعنی در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

بنابر آمار موجود امسال حداقل ۲۵۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند. در این شرایط جذب و استخدام معلمان از طریق آزمون، یکی از راههای جایگزینی نیروهای پیشکسوت و باتجربه با فارغ‌التحصیلان جوان و آشنا و آگاه به فنون و روشهای آموزشی نوین است.

جدا از خبر خوب استخدام فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی در وزارت آموزش و پرورش، مواد آزمون در قالب دروس عمومی، اختصاصی و تخصصی و همچنین رشته‌های مورد تقاضا این آزمون استخدامی، سوال برانگیز بوده و خاطر علاقه‌مندان و متقاضیان آموزگاری را مکدر کرده است.

طبق مندرجات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۲ بیشتر رشته‌های دانشگاهی با داشتن شرایط و توانمندی‌های مورد نظر مجاز به شرکت در این آزمون هستند. در عین حال برای برخی رشته‌های دانشگاهی جهت شرکت در این رقابت مانع ایجاد شده، همین مسأله مورد انتقاد فارغ‌التحصیلانی است که رشته‌های تحصیلی در فهرست رشته‌های مورد تقاضای آموزش و پرورش جهت احراز شغل آموزگاری قرار نگرفته است.

ممنوعیت ثبت‌نام برخی رشته‌ها در این آزمون استخدامی در شرایطی است که به نظر می‌رسد ملاک و معیار مشخصی برای مجاز شدن دیگر رشته‌های دانشگاهی در این رقابت‌ وجود ندارد.

رحمت‌الله نوروزی نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان در گفتگو با نمایندگان ما، با انتقاد از حذف برخی از رشته‌ها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است و متاسفانه بازنشستگان ۱۰ تا ۱۲ سال قبل به کار گرفته می‌شوند. باید نیازهای کشور، اولویت‌ها و نیازسنجی در تدوین دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش لحاظ می‌شد.  

 «باید نیروهای جوان، پویا، بابرنامه و تحصیل کرده در آموزش و پرورش به کار گرفته شوند.دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ایراد دارد و باید اصلاحیه بزنند، متاسفانه دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش با بخشی نگری تنظیم شده و اولویت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها برای جذب معلم در آن لحاظ نشده است.»

 در آزمون‌های پیشین وزارت آموزش و پرورش جدا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تنها رشته‌های مرتبط از جمله آموزگاری ابتدایی، روانشناسی، علوم تربیتی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون بودند. اما امسال و در آزمون استخدامی ۱۴۰۲ ماجرا متفاوت است. درهای رقابت برای داوطلبان اغلب رشته ها از جمله مهندسی بازشده و از ورود فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌ها برای حضور در این رقابت‌ ممنوعیت به عمل آمده است.

از طرفی مواد آزمون بر خلاف آزمون‌های گذشته تغییر یافته و برای همه رشته‌ها یکسان است و همین موضوع مسأله برانگیز است و زمینه‌ساز تبعیض در حق فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی است که در فهرست مورد تقاضای آموزگاری آموزش و پرورش قرار نگرفته‌اند.

خیل کثیری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند آموزگاری چشم انتظار این فرصت بودند تا در یک رقابت‌ عادلانه و علمی شرکت کنند.

اکنون با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای آزمون که برخی رشته‌ها مجاز به ورود و ثبت‌نام هستند و برای برخی دیگر ممنوعیت ایجاد شده است، برخی این موضوع را به نوعی بی‌عدالتی و تبعیض در دسترسی به فرصت‌های برابر و حضور در یک رقابت سالم می‌دانند و خواستار اصلاح دفترچه راهنمای آزمون و بازنگری در این موضوع و شیوه گزینش آموزگار هستند.

انتظار می‌رود که وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی جذب و استخدام آموزگاران ضمن توجه به ملاک‌ها و معیارهای گزینش و جذب نیرو در این وزارتخانه، یا به سیاق آزمون‌های پیشین تنها از میان رشته‌های مرتبط با آموزگاری گزینش کند یا اکنون که اغلب رشته‌های دانشگاهی مجاز به شرکت در این رقابت شده‌اند، مطالبه داوطلبان علاقه‌مند و فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های دانشگاهی را بررسی کند و به شبهات پیش آمده پیرامون بی‌عدالتی و تبعیض در خصوص این شیوه استخدام نیرو پایان دهد.

انتهای پیام

کد خبر 11999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Special girl IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 0
    ما فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی نسبت به تغییرات دفترچه استخدامی اموزگاری امسال اعتراض داریم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری امسال سلیقه ای عمل شده، منابع آزمون برای همه یکسان است، دلیل حذف رشته زبان چیست؟ استدعا میکنیم رشته سخت زبان انگليسي رو هم اضافه کنید
  • بهار IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 1
    ما فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی نسبت به تغییرات دفترچه استخدامی اموزگاری امسال اعتراض داریم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری امسال سلیقه ای عمل شده، منابع آزمون برای همه یکسان است، دلیل حذف رشته زبان چیست؟ استدعا میکنیم رشته سخت زبان انگليسي رو هم اضافه کنید
  • lotfi DK ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 0
    با سلام خسته نباشید ما خواستار اضافه شدن تمام رشته های علوم انسانی و پایه به دفترچه ی آموزش و پرورش هستیم
  • فرزانه شیخی GB ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    با سلام...رشته علوم کامپیوتر جز رشته های علوم پایه محسوب میشه ولی در استخدامی آموزش و پرورش هیچ توجهی به این رشته نمیشه لطف کنید صدای ما باشید تا این فرصت که بعضی از رشته ها داده شده به ما هم داده بشه..خیلی ممنون..
  • Kiyana IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام لطفا رشته زبان انگلیسی رو هم توی اصلاحیه مدنظر داشته باشید
  • علی نامدار IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    با سلام و احترام خواهشمندیم باتوجه به ضیق وقت اصلاحیه دفترچه و اضافه کردن رشته زبان انگلیسی را فراهم کنید شایان ذکر است بیشترین ارتباط متد تدریس و آزمون سازی بین زبان انگلیسی و آموزگار ابتدایی هست اجرتان با خداوند متعال
  • مرادی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    سلام سلام وقت بخیر ما فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به تغییرات دفترچه استخدامی اموزگاری امسال اعتراض داریم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری امسال سلیقه ای عمل شده، منابع آزمون برای همه یکسان است، دلیل حذف خیل کثیری از رشته ها و نامید کردن جوانان فارغ التحصیل چیست؟ استدعا میکنیم ترتیبی اتخاذ نمایید که  دست کم  فرصتی برابر به کلیه رشته ها داده شود و سایر رشته ها نیز در این آزمون صلاحیت سنجی شوند.لطفا صدای ما باشید
  • فهیمه وثوقی یار IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 0
    رشته زبان به دفترچه استخدامی افزوده شود
  • فاطمه IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 0
    لطفا رشته زبان انگلیسی را اضافه کنید به اموزگاری
  • معصومه IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    سلام. رشته حسابداری هم جزو علوم انسانی هستش و در اون رشته مباحث ریاضی و روانشناسی و... گذرانده شده. لطفا حسابداری رو هم مجاز بفرمایید.🙏
  • سهیل IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    خواهش میکنم رشته ی اقتصادم اضافه بشه
  • سهیل IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    رشته ی اقتصاد همیشه مظلوم واقع شده
  • مریم IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    سلام وقت بخیر ما فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به تغییرات دفترچه استخدامی اموزگاری امسال اعتراض داریم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری امسال سلیقه ای عمل شده، منابع آزمون برای همه یکسان است، دلیل حذف خیل کثیری از رشته ها و نامید کردن جوانان فارغ التحصیل چیست؟ استدعا میکنیم ترتیبی اتخاذ نمایید که  دست کم  فرصتی برابر به کلیه رشته ها داده شود و سایر رشته ها نیز در این آزمون صلاحیت سنجی شوند.لطفا صدای ما باشید واعتراض ما فارغ التحصیلان رو به مقامات ذیربط برسانید...
  • n IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    5 0
    با عرض سلام و ادب خدمت معاونین و نمایندگان محترم وزارت آموزش و پرورش گروهی داریم بیش از هزار نفر از فارغ‌التحصیلان رشته ها و گرایش های مختلف بسیار ناراضی و گله مند هستند از برگزاری آزمون استخدامی مرتبط با آموزگاری تمام اعضای گروه ما ناراضی از وضعیت مشخص شده هستند و از تمامی رشته ها حضور دارند، شامل: زبان انگلیسی، حقوق، کامپیوتر، اقتصاد ، آمار، علوم سیاسی ، جغرافیا ، زمین شناسی، مدیریت ، عربی و حسابداری و حتی مهندسی ها  در این تصمیم گیری ناعادلانه لطفا تجدید نظر بفرمایید و دفترچه ثبت نام را اصلاح بفرمایید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، سلیقه ای عمل شده ، منابع آزمون برای همه یکسان است ، دلیل حذف خیل کثیری از رشته ها و ناامید کردن جوانان فارغ التحصیل چیست؟ استدعا میکنیم ترتیبی اتخاذ نمایید که دستکم  فرصتی برابر به کلیه رشته ها داده شود و سایر رشته ها در این آزمون صلاحیت سنجی شوند. وقتی منابع آزمون مشترک است و هدف آموزش و پرورش جذب نیروهای خلاق و باانگیزه و توانمند و با صلاحیت های لازم وزارت آموزش و پرورش هست چرا باید یک تعداد رشته ی خاص فقط در این آزمون شرکت نمایند؟
    • نسیم محمدی FR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      کجا دقیقا رشته کامپیوتر خواستن،میشه به من نشون بدی؟؟؟
  • بهار IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    ما فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی نسبت به تغییرات دفترچه استخدامی اموزگاری امسال اعتراض داریم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری امسال سلیقه ای عمل شده، منابع آزمون برای همه یکسان است، دلیل حذف رشته زبان چیست؟ استدعا میکنیم رشته سخت زبان انگليسي رو هم اضافه کنید
  • حمیده اونق IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    سلام و عرض ادب روزتون بخیر رشته آموزش زبان انگلیسی بیش از هر رشته‌ی دیگری صلاحیت آموزگاری ابتدایی و شرکت در آزمون استخدامی رو داره درس های ما روش تدریس و نحوه ی مدیریت کلاس و روانشناسی کودکان و آزمون سازی مرتبط به آموزگاری می‌باشد. لطفا نسبت به اصلاحیه دفترچه ثبت نام اقدام بفرمایید
  • مریم IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    لطفا دفترچه اصلاح بشه رشته علوم اقتصادی چ فرقی با رشته های دیگه داره در حق همه رشته های ک اضافه نشدن اجحافه
  • نسیم IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    لطفا رشته اقتصاد رو هم اضافه کنید
  • سهیل IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    #بی عدالتی به رشته ی اقتصاد
  • نسیم IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    توروخدا رشته ی اقتصادم اضافه کنید
  • Zahra.k IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 0
    یعنی چی معارف و اقتصاد می‌تونه شرکت کنه اما اقتصاد نه!!!!! تا کی در حق اقتصادیا ظلم بشه!!!!! شمارو بخدا اصلاحیه بزنید و همه رشته های جا مونده رو اضافه کنید!!!
  • شکوفه US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    4 0
    لطفا تمام گرایشات زبان انگلیسی رو اضاف کنید ب دفترچه
  • ف ک IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    اصلاحیه #زمین شناسی و جغرافیا لطفا لطفا
  • رضیه US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 1
    در خصوص دفترچه استخدامی واقعا ظلم بزرگی در حق فارغ التحصیلان آمار شده میگم آمار چون به این رشته اشنای دارم و میخام یه سری دلایل در خدمتتون عرض کنم که هیچ ادم منطقی نمیتونه پذیرای این باشه امار در دفترچه لحاظ نشه ۱)قرار بر بکار گیری رشته های علوم پایه در ازمون آموزگاری بود خوب آمار یکی از رشته های سرشناس دانشکده علوم پایه میباشه ۲)به این دلیل که حیطه ریاضی دانش اموزان این مقطع ضعیف شدهقرار بر گرفتن رشته های علوم پایه شد حالا آمار که واحدهای مشترک زیادی با رشته ریاضی داره و اینکه ی فصل از ریاضی مقطع ابتدای مختص به امار میباشد چطور ممکن است ریاضی داخل دفترچه لحاظ شود ولی آمار خیر
  • مینو LT ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    چرا رشته حسابداری رو نذاشتین کم ریاضیات داره این رشته
  • US ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام ما فارغ التحصیلان جغرافیا و زمین شناسی خواستار اصلاحیه ی دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستیم.
  • ساسان ریگی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفاً این اصلاحیه رو بزنید این تبعیض و بی عدالتی در حق ما فارغ‌التحصیلان رشته آمار هس
  • فاطمه IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام لطفا رشته ی زمین شناسی و در اصلاحیه ی آموزگاری اضافه کنید
  • محدثه صفری زاده FR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفا رشته آمارو اضافه کنید
  • سیدرضاشفاعت IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    با سلام و عرض ادب امیدوارم که حالتون خوب با‌شه من فارغ التحصیل رشته ی حسابداری هستم اما از حضور در آزمون محروم شده ام لطفا تا دیر نشده یه فکری به حال ما کنید
  • امیر US ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    اصلاحیه جغرافیا
  • امیر US ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    اصلاحیه جغرافیا
  • ستایش یوسفیان IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    خواستار اضافه شدن رشته زبان انگلیسی در دفترچه آزمون آموزگاری هستم.
  • مینا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو هم اضافه کنید.
  • حجت نامداران IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا نسبت به اصلاح دفترچه و افزودن رشته آموزش زبان انگلیسی اقدام نمایید.
  • ناهید DE ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته زبان انگلیسی را هم قراردهید با تشکر
  • مرضیه IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    با سلام فارغ التحصیلان رشته زبان درس های روش تدریس، آزمون سازی، زبان شناسی و... رو پاس کردن و با تدریس توی آموزشگاه ها و مدارس تجربه خوبی در زمینه تدریس دارن، خواهشمندیم به رشته زبان هم فرصتی برابر با بقیه رشته های مجاز به شرکت در آزمون بدید تا کمک کنه به انتخاب شایسته ترین برای شغل حساس معلمی
  • من IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    با سلام، میشه پیگیری کنید رشته مهندسی شیمی رو هم جزو رشته های مجاز قرار بدن،
  • طاها DE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    با سلام خدمت بزرگواران عزیز لطفا رشته ی مدیریت دولتی هم اضافه نمایید.
  • مبینا DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفا رشته مدیریت دولتی هم به دفترچه اضافه کنید.
  • سحر DE ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام اصلاح کنید دفترچه رو لطفا چرا رشته مدیریت دولتی که زیر مجموعه علوم انسانی نمیتونه شرکت کنه درحالیکه بقیه میتونن
  • امیرعلی DE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام خدمت شما لطفا اصلاح کنید و رشته ی مدیریت هم اضافه کنید
  • محدثه DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    با سلام و خسته نباشید لطفا سایر رشته های علوم انسانی رو به دفترچه اضافه کنید چرا رشته مدیریت نمیتونه شرکت کنه؟؟؟
  • لیلا DE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفا اصلاحیه بزنید و رشته مدیریت دولتی باید حق شرکت داشته باشه
  • زهرا DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام لطفا رشته مدیریت دولتی و سایر رشته ها رو اضافه کنید
  • بهاره DE ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام لطفا پیگیری ورشته ی مدیریت دولتی که مسلط به تدریس تمام دروس هست و برای آموزش پرورش بهترین انتخاب هست رو اضافه کنند.ممنون از شما
  • عباس DE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام دوستان عزیز ممنون که صدای ما هستید و پیگیری میکنید و از شما خواستارم که نسبت به اصلاح دفترچه اقدام کنید تا فارغ التحصیلان رشته مدیریت دولتی هم بتوانند در آزمون شرکت کنند.موفق باشید
  • کیوان DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    ازتون خوااهش میکنم رشته مدیریت دولتی هم اضافه کنید من عاشق معلمی هستم چرا من مدیریت نتونم شرکت کنم وله بقیه بتونن این بی انصافیه نسبت به رشته مدیریت دولتی خواهش میکنم اضافه کنید رشته مارو.ممنون که پیگیری میکنید
  • محمد DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام خدمت عزیزان که پیگیر صدای ما جاماندگان هستند. لطفا اصلاح کنید دفترچه رو رشته های مدیریت و مابقی رشته هارو اضافه کنید.مرسی
  • فاطمه IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    3 0
    ما فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی نسبت به تغییرات دفترچه استخدامی اموزگاری امسال اعتراض داریم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش آموزگاری امسال سلیقه ای عمل شده، منابع آزمون برای همه یکسان است، دلیل حذف رشته زبان چیست؟ استدعا میکنیم رشته آموزش زبان انگليسي رو هم اضافه کنید
  • ریحانه IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو هم اضافه کنید.
  • راحله IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو هم اضافه کنید.
  • نوشین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام، لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو هم اضافه کنید. ما دروس روش تدریس، تهیه مطالب آموزشی ، جامعه شناسی آموزش و پرورش ، فلسفه آموزش و پرورش و...رو که مرتبط با تدریس هست رو پاس کردیم
  • مینا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام و خسته نباشید، لطفا رشته (آموزش زبان انگلیسی )رو هم به رشته های مجاز اضافه کنید.
  • ستاره IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو اضافه کنید
  • نگار IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو هم برای استخدامی آموزگاری، مجاز کنید.
  • ساجده IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام. لطفا رشته ی آموزش زبان انگلیسی رو هم به لیست رشته های مجاز برای آموزگاری اضافه کنید.
  • فاطمه مهدوی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا رشته آموزش زبان انگلیسی رو اضافه کنید 🙏
  • ملیکا IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    لطفا اصلاح کنید بقیه رشته مثل اقتصادم اضافه کنید توروخدا در حقمون ظلم نکنید این بی عدالتیه ک یسری رشته ها جاموندن
  • Eli IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام و وقت بخیر لطفا اجازه شرکت به رشته های دیگر رو هم در آزمون آموزش و پرورش بدهید رشته اقتصاد زیر مجموعه علوم انسانی بوده و با ریاضیات در هم آمیخته است لطفا اقتصاد رو هم اضافه کنید
  • سهیل IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    رشته ی اقتصاد زیر شاخه علوم انسانی هست خواهش میکنم به ما کمک کنید
  • Eli IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    سلام و وقت بخیر لطفا اجازه شرکت به رشته های دیگر رو هم در آزمون آموزش و پرورش بدهید رشته اقتصاد زیر مجموعه علوم انسانی بوده و با ریاضیات در هم آمیخته است لطفا اقتصاد رو هم اضافه کنید
  • نگین IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفا رشته ی زبان انگلیسی رو اضافه کنید
  • مینا IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 1
    لطفا اقتصادم اضافه کنید همه ی زشته های باقی هم اضافه کنید عدالت برقرار بشه
  • Ashrafi IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    تو رو خدا علوم سیاسی هم اضافه بشه مگه زیر گرده علوم انسانی نیست چرا معارف و علوم سیاسی میتونه شرکت کنه ولی علوم سیاسی نه.
  • نیما IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 0
    سلام من رشته اقتصاد کشاورزی خوندم رشته اقتصاد کشاورزی کلش ریاضیات بود و اقتصاد خرد و کلان و حسابداری لطفا یه نگاه به سیلابس اقتصاد کشاورزی کنید لطفا رشته اقتصاد کلیه گرایش هاش رو اضافه کنید
  • Kosar IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام و عرض ادب خدمت شما.... لطف کنید رشته زبان انگلیسی رو هم.جزء رشته هایی که میتونن آموزگار ابتدایی شرکت کنن وارد کنید با این وضعیت اقتصادی یا همه رشته های علوم انسانی باشن یا هیچکدوم ما زبان انگلیسی ها فرقی با بقیه نداریم که هیچ درسامونم سختر هست نسبت به بقیه رشته ها خواهشمندیم درباره رشته ما تجدید نظر بفرمایید و رشته ما هم. در اصلاحیه بیاد انشالله😊
  • نسیم محمدی FR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    نوشتین در به روی رشته های مهندسی باز شده،کجا باز شده؟؟؟هیچ رشته مهندسی نیست تو دفترچه،اگه بچه های ریاضی و فیزیک میتونن شرکت کنن ما که کامپیوتر و برق خوندیم چرا نمیتونیم؟؟لطفا لطفا رشته های مهندسی رو اضافه کنید
  • بردیا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    خواهشمندم رشته اقتصاد اضافه شود
  • سارا عزیززاده IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    لطفا ظرفیت رشته دبیری زبان انگلیسی رو افزایش بدید.
  • محدثه IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    با سلام. بنظر من فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی با توجه به اینکه درس های عملی تدریس رو گذروندند و اکثرا مشغول به تدریس هستند بسیار توانا هستند برای شرکت در هردو آزمون آموزگاری و دبیری. لطفا این رشته رو به آزمون اضافه کنید و ظرفیت دبیری رو افزایش بدید. حق ما با توجه به سختی رشته مون، بیشتر از اینهاست.
  • زیبا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    با سلام. بنظر من فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی با توجه به اینکه درس های عملی تدریس رو گذروندند و اکثرا مشغول به تدریس هستند بسیار توانا هستند برای شرکت در هردو آزمون آموزگاری و دبیری. لطفا این رشته رو به آزمون اضافه کنید و ظرفیت دبیری رو افزایش بدید. حق ما با توجه به سختی رشته مون، بیشتر از اینهاست.
  • مهسا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 0
    با سلام. بنظر من فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی با توجه به اینکه درس های عملی تدریس رو گذروندند و اکثرا مشغول به تدریس هستند بسیار توانا هستند برای شرکت در هردو آزمون آموزگاری و دبیری. لطفا این رشته رو به آزمون اضافه کنید و ظرفیت دبیری رو افزایش بدید. حق ما با توجه به سختی رشته مون، بیشتر از اینهاست.
  • فرزانه IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    خواهش میکنم رشته مهندسی برق رو هم اضافه کنید، فارغ التحصیلان این رشته جزء بهترین های کنکور هستن
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    لطفاً اقتصاد را هم اضافه کنید اقتصاد در دبیری هم تک ظرفیتی است اونم بعضی از استان ها
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام لطفاً اقتصاد هم اضافه بشه
  • راحیل IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام لطفاً اقتصاد را اضافه کنید
  • الی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    لطفا رشته های مهندسی مثل برق رو هم اجازه بدید هیج جا خانم نمیپذیرن این خیلی بی عدالتیه
  • باستان شناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    همه نظر دادن و نظراتشان قابل احترام، ولی خدا شاهده به هزار جا رفتم، ارگان دولتی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی، مجلس، آموزش و پرورش جوابی نگرفتم، یعنی ظلمی که به رشته باستان شناسی و فارغ التحصیلان این رشته داره میشه به هیچ رشته ای نشده، چطور میشه نود درصد دروس تاریخ علوم انسانی، نود درصد دروس تاریخ هنر رشته گرافیک، نود درصد دروس معماری اسلامی، نود درصد دروس هنر مباحث رشته باستان شناسی باشه بعد یک فارغ التحصیل رشته باستان شناسی حق شرکت تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش به عنوان یک دبیر تاریخ یا هنررو نداشته باشه؟؟؟ چرا مگه زمین به آسمان میرسه؟ چطور میشه از رشته های الهیات و جغرافیا و زمین شناسی و معماری چندتا رشته دیگه برای دبیری تاریخ که هیچ علم و سر رشته ای ندارن آموزش و پرورش استفاده میکنه بعد منه باستان شناس و بقیه هم رشته ای هام اجازه نداشته باشن؟؟؟؟
  • نگار پژوهان IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    با سلام.لطفا رشته علوم اقتصادی رو هم به استخدامی مربی پرورشی و آموزگاری اضافه کنید .با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین وزیر اقتصاد و آموزش پرورش، در خصوص اموزش سواد مالی و تربیت اقتصادی حرفه ای در مدارس، نیازمند متخصصان رشته اقتصاد. و مربیان فعال در حوزه ی تربیت اقتصادی هست.لطفا به متخصصین و فارغ التحصیلان این رشته توجه کنید با توجه به ضرورت حضورشان در آینده در مدارس و تدریس و آموزش سواد مالی به بچه ها.متشکرم