کد خبر 1202
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

مقتدایی:

مجلس گزارش وزارتخانه‌ها را ارزیابی می‌کند

مجلس گزارش وزارتخانه‌ها را ارزیابی می‌کند

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در روزهای اخیر با بالاترین مقامات وزارت کشور مذاکره کردم، گفت: با تعیین استانداران استان‌های مرزی، ارتباط با کشورهای مختلف به ویژه تلاش مستمر و همه جانبه وزارت خارجه برای دستیابی به دیپلماسی اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش نمایندگان ما، عباس مقتدایی نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به تمرکز وزیر امور خارجه بر تقویت دیپلماسی اقتصادی در برنامه ارائه شده به مجلس و راهکارهای تقویت این حوزه از دیپلماسی، گفت: دستگاه دیپلماسی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت امور خارجه و کشور برای دستیابی به بالاترین سطح از دیپلماسی اقتصادی که یک ضرورت امروز جامعه است، باید برای تقویت دیپلماسی اقتصادی هماهنگ شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از ابزارهای نظارتی به وزرا و وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد، صمت، نفت، جهاد کشاورزی و کشور و هر یکی از وزارتخانه های دیگر که می‌توانند به این مبحث کمک کنند تا سطح بالاتری از دیپلماسی اقتصادی و تامین منافع ملی برای کشور را داشته باشیم، کمک کند.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر به عنوان رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی با بالاترین مقامات وزارت کشور نیز مذاکره کردم، به نظر می‌رسد استانداران استان‌های مرزی در ماه‌های آینده حد بالاتری از تمرکز بر تامین منافع ایران را هم راستا با دیپلماسی اقتصادی انجام دهند.

مقتدایی یادآور شد: اکنون منتظریم تا با تعیین استانداران استان‌های مرزی، ارتباط با کشورهای مختلف به ویژه تلاش مستمر و همه جانبه وزارت امور خارجه برای دستیابی به برنامه وزیر جدید در خصوص دیپلماسی اقتصادی را شاهد باشیم. مجلس شورای اسلامی نیز بر روند فعالیت وزارتخانه‌ها در امر دیپلماسی اقتصادی نظارت جدی می‌کند و گزارش‌های این وزراتخانه‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: کمیته دیپلماسی اقتصادی به محض تعیین شدن استانداران مرزی کشور با آنها در کمیته به صورت موردی یا گروهی جلساتی را برگزار خواهد کرد.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1202

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =