کد خبر 1914
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

گلرو:

باید حجم مبادلات با همسایگان افزایش یابد

باید حجم مبادلات با همسایگان افزایش یابد

نماینده سمنان در مجلس گفت: برای پیشبرد اهداف دیپلماسی باید ساختار منسجم و فعال در این حوزه شکل گیرد و از ابزارها به خوبی استفاده شود.

به گزارش نمایندگان ما، عباس گلرو نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه ویژه به بحث دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، گفت: برای پیشبرد اهداف دیپلماسی باید ساختار منسجم و فعال در این حوزه شکل گیرد و از ابزارها به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت دیپلماسی اقتصادی منطقه ای برویم که عضویت در  شانگهای نمونه ای از آن است، ادامه داد: برای پیشبرد اهداف اقتصادی باید در سفارتخانه ها رایزن های تجاری و بازرگانی مستقر و تقویت شوند. در حوزه همسایگی، حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار واردات  ۱۵ کشور همسایه ایران است که باید سهم خود را از این حجم مبادلات تامین کنیم.

نماینده سمنان در مجلس با تاکید براینکه برای بحث دیپلماسی اقتصادی دستگاه های مختلف به وزارت خارجه کمک کنند، اضافه کرد: وظیفه دستگاه ها اعم از وزارت خارجه و یا دستگاه دیگر این است که اقدام به بازاریابی برای کالا های ایرانی کنند ثانیا تکنولوژی مدرن روز را برای کشور بیاورند همچنین برای توسعه صادرات غیر نفتی باید بازاریابی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید متناسب با شرایط تحریمی نقشه راهی طراحی شود که بتواند منافع کشورمان را تامین کند، اظهار داشت: اگر بتوانیم منافع دو سویه را نسبت به مزیت هایی که داریم با کشورهای همسایه تعریف کنیم باعث شکل گیری همکاری اقتصادی در هم تنیده و پایدار خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

کد خبر 1914

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =