کد خبر 12087
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

بانکی پور:

خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی خدمات ستودنی است

خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی خدمات ستودنی است

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس ضمن اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه ناباروری، گفت: خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی خدمات ستودنی است، اما انتظار داریم در قرارداد با بیمه سلامت و تامین اجتماعی هزینه ها کمتر شود.

به گزارش نمایندگان ما، امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در بازدید از آخرین روز نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که از روز شنبه (۱۳ اسفند) تا امروز (سه شنبه - ۱۶ اسفند) در محل نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، با اشاره به فعالیت های این نهاد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای انقلابی است که از ابتدای انقلاب چه در عرصه های علمی و چه در عرصه های فرهنگی ظهور و بروز خوبی در دانشگاه ها داشته است و نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی را هم در عرصه های پژوهشی و آموزشی به ارمغان آورده است.

وی با تاکید بر این که اعضای جهاد دانشگاهی اعضایی هستند که از اول انقلاب تا به امروز دارای ثبات بوده اند، گفت: البته این نهاد فراز و نشیب هایی هم داشته اما جریان کلی آن یک جریان سازنده بوده است.

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: مجلس هم در بودجه های هر سال در برخی موارد مانند خدمات و تجهیزات مراکز ناباروری و برخی بودجه ‌های پژوهشی توجه ویژه ‌ای به جهاد دانشگاهی داشته است و در ردیف بودجه، بودجه این نهاد را تقویت می کرده است.

بانکی پور همچنین گفت: قطعا این نهاد انقلابی که اکنون هم در راس آن یک چهره انقلابی قرار گرفته است، بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت و امیدواریم جهاد دانشگاهی به جایگاه گذشته خود بازگردد.

وی با اشاره به این که بعد فرهنگی این نهاد در سال های گذشته بسیار ضعیف شده است در حالی که ماهیت انقلابی آن اقتضا می‌کرد که به مسائل فرهنگی توجه کند، یادآور شد: بنده در دوران دانشگاهی خود به یاد دارم که پناهگاه اصلی ما، اعضای فرهنگی جهاد دانشگاهی و مسابقات آنها در دانشگاه‌ ها بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای نقش برجسته در عرصه های فرهنگی در دانشگاه و بیرون دانشگاه است، گفت: در سال‌های گذشته این نقش تغییر یافته است و امیدواریم در مسیر جدید این رویکرد تقویت شود.

بانکی پور در رابطه با فعالیت های این نهاد در زمینه جوانی جمعیت گفت: خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی خدمات ستودنی است، اما انتظار داریم در قرارداد با بیمه سلامت و تامین اجتماعی هزینه ها کمتر شود. از نظر قانونی ۹۰ درصد هزینه بخش دولتی و عمومی غیر دولتی و ۵۰ درصد قسمت خصوصی را بیمه پرداخت می‌کند که به دنبال آن هستیم تا ۷۰ درصد این سهم افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در سال های گذشته از بخش ناباروری جهاد دانشگاهی در بخش تجهیزات حمایت های مختلفی انجام دادیم، انتظار داریم در این زمینه این نهاد پیشرو باشد تا به مردم خدمات ارایه ‌دهد و قراردادها را با بیمه امضا کند تا مردم راحت‌تر به آنها مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد خبر 12087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =