کد خبر 12212
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸

رضاخواه:

امنیت منطقه و جهان مدیون فداکاری های شهید سلیمانی است

امنیت منطقه و جهان مدیون فداکاری های شهید سلیمانی است

رئیس شورای بین المجالس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امنیت منطقه و جهان مدیون فداکاری های شهید سلیمانی است که توسط حامیان تروریست‌ها به شهادت رسید.

به گزارش نمایندگان ما، مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه ٢٢ اسفند ١٤٠١  در نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی منامه-بحرین در سخنانی اظهار داشت: همزیستی مسالمت آمیز و رواداری  به عنوان یک مفهوم اسلامی با الهام از آیات متعدد قرآن کریم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تمدن اسلامی حاصل بردباری و همزیستی مسالمت آمیز است. بدون تردید، ساختن "پل" بهتر از "دیوار" است.

وی افزود: در حالی که تبعیض نژادی و بیگانه‌هراسی، ایجاد دیوار بین ملت‌ها را آسان می‌کند، ما می‌توانیم از طریق گفتگو پل‌هایی را ایجاد کنیم و جمهوری اسلامی ایران همواره با استفاده از ابتکارات خلاقانه خود برای تقویت چندجانبه گرایی و توسعه صلح و همکاری در مجامع بین المللی، آموزه های صلح آمیز اسلام را در سیاست خود گنجانده است و ما معتقدیم  راه حل نژادپرستی، بیگانه‌هراسی، خشونت و نفرت را می‌توان در گفتگو، مدارا و دموکراسی یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون برای درک موضع کشور من در مورد تساهل و همزیستی مسالمت آمیز، کافی است به دو مورد از معروف ترین نقل قول ها در ایران اشاره کنم. یک نقل قول از امام علی(ع) است که حدود ۱۴۰۰ سال پیش، فرمودند: «مردم به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ای از آنها برادران دینی اند و دسته ای دیگر در آفرینش با مسلمانان یکسان هستند».ضرب المثل معروف دیگر، یک بیت شعر از محبوب ترین شاعران ایران در تمام اعصار، حافظ است که می گوید: «آرامش در این زندگی و زندگی دیگر را می‌توان در دو مفهوم خلاصه کرد: با دوستان مروت با دشمنان مدارا». اما متأسفانه این تساهل ایرانی، به ندرت به صورت مهربانانه بازگردانده شده است. به عنوان مثال، در طول جنگ های جهانی اول و دوم، ایران صلح آمیزترین موقعیت ممکن را انتخاب کرده بود و اعلام بی طرفی نموده بود. اما نتیجه برای ایرانیان چندان مسالمت آمیز نبود، زیرا کشورمان در نهایت توسط نیروهای بریتانیا و شوروی اشغال شد.

وی مجاهدت های ملت در دوران پیروزی انقلاب را نمونه دیگری برای فداکاری های مردم دانست و گفت: فداکاری‌های بسیاری  که ایرانیان برای سرنگونی یک پادشاه مورد حمایت غرب، دفاع از خود با دستان خالی، تحمل تحریم‌ها در همه زمینه ها از فناوری گرفته تا پزشکی، و مواجهه با شهادت دانشمندان خود انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: به خاطر همین فداکاری‌هاست که علی‌رغم تلاش اخیر آمریکا و جنگ های ترکیبی این کشور برای اقدامی که آن را تغییر رژیم می‌نامد، امروز به‌عنوان نماینده ملت بزرگ ایران در برابر شما ایستاده‌ام. همچنین به برکت این فداکاری های بزرگ است که ایران توانست نقش تعیین کننده ای در شکست تروریست های داعش داشته باشد و امروز در سرتاسر جهان افراد بی‌شماری امنیت خود را مدیون جانفشانی‌های افرادی مانند سردار قاسم سلیمانی هستند که توسط حامیان این تروریست‌ها به شهادت رسید.

رضاخواه خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی همواره در کنار ملت‌های مظلومی مانند فلسطینی‌های متاثر از اشغال غیرقانونی رژیم صهیونیستی ایستاده است همچنین وقتی ملت جنگ زده سوریه اخیرا دچار زلزله بزرگی شد، این جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مسلمان و عربی بودند که به کمک شتافتند، در حالی که برخی از کشورها بخاطر ترس از تحریم های آمریکا جرأت کمک داشتند.

نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المجالس جهانی در پایان گفت:می خواهم صحبت خود را با تأکید بر موضع و تعهدمان به پایان برسانم. جمهوری اسلامی ایران قاطعانه بر حق هر ملتی برای همزیستی مسالمت آمیز تاکید نموده است. ما معتقدیم که اگر در جهانی کامل زندگی می‌کردیم، این حق باید به آسانی به همه ملت‌ها اعطا می‌شد. ما بر عهدی که دهها سال پیش از پیدایش جمهوری اسلامی بسته ایم و آن دوستی با مستضعفان است، ایستاده ایم. بنابراین، ما از همکاری متقابل برای کمک به تقویت سایر کشورها استقبال می کنیم تا همه آنها بتوانند سهمی مساوی از قدرت را مطالبه کنند که این مسأله می تواند به جلوگیری از انحصار قدرت توسط نهادهای سلطه گر و همچنین تسهیل همزیستی مسالمت آمیز کمک نماید.

انتهای پیام

کد خبر 12212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =