کد خبر 12363
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

نوری قزلجه در گفتگو با نمایندگان ما:

تاثیر توافق ایران و عربستان بیشتر سیاسی و امنیتی است

 تاثیر توافق ایران و عربستان بیشتر سیاسی و امنیتی است

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: توافق ایران و عربستان در حوزه اقتصادی تأثیر محسوس و ملموسی در داخل کشور ندارد. آثار این توافق بیشتر در حوزه سیاسی و امنیت منطقه‌ای خواهد بود تا اقتصاد داخلی و معیشت مردم.

غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ما، گفت: ارتباط با دیگر کشورها خوب است هر چه قدر هم در این مسیر قدم برداریم بهتر خواهد بود و مجلس نیز از این اقدام حمایت می‌کند.

وی افزود: ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه عربستان به عنوان یک کشور مهم و مسلمان و تاثیرگذار در منطقه منافع زیادی را برای دو کشور و کشورهای منطقه علی‌الخصوص یمن به همراه دارد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس افزود: در حوزه اقتصادی این توافق تأثیر محسوس و ملموسی در داخل کشور ندارد. آثار این توافق بیشتر در حوزه سیاسی و امنیت منطقه‌ای خواهد بود تا اقتصاد داخلی و معیشت مردم.

وی با ابراز امیدواری از تداوم این روند اضافه کرد: با تداوم ارتباط با دیگر کشورهای اسلامی و منطقه، می‌توان آثار آن را در زندگی مردم ملاحظه کرد.

نوری قزلجه اضافه کرد: امیدها به دوام ارتباط مجدد با عربستان زیاد است زیرا در دوره کسانی این ارتباط مجدد برقرار می‌شود که به نوعی باعث قطع این ارتباط در گذشته شدند و متوجه هزینه‌های آن برای کشور و منطقه شدند.

وی یادآور شد که امید به تداوم تعامل سازنده با عربستان و کشورهای منطقه زیاد است.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در خصوص تاثیر احتمالی توافق ایران و عربستان در کاهش تحریم‌ها گفت: خیلی‌ ارتباطی بین کاهش تحریم‌ها و توافق ایران و عربستان وجود ندارد، اگر صرفا ارتباط با عربستان را در نظر بگیریم،  

وی ادامه داد: برای رفع تحریم‌ها باید مذاکرات احیای برجام با کشورهای اروپایی دنبال شود.

انتهای پیام

کد خبر 12363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =