کد خبر 12502
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

زندیان :

دولت ساز و کار مبارزه بهتر با فساد را فراهم کند

دولت ساز و کار مبارزه بهتر با فساد را فراهم کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راه اندازی سامانه‌های نظارتی در دستگاه‌های مختلف را گامی موثر در مبارزه با فساد خواند و گفت: باید مجلس و دولت ورود جدی‌تری برای مبارزه با فساد داشته باشند.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا زندیان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید بر لزوم مبارزه با فساد گفت: قطعا باید بیانات رهبری سرلوحه کار همه دولتمردان و قوای سه گانه قرار گیرد. دولت موظف است ساز و کار و بستری برای مبارزه بهتر با فساد فراهم کند و مجلس هم از همه ظرفیت‌ها و ابزارهایش در بعد قانون گذاری استفاده کرده و به این موضوع ورود قاطع داشته باشد.

وی افزود: باید برای فسادستیزی نظارت و کنترلی در تمامی زمینه‌ها رخ دهد تا شاهد کاهش فساد و انحرافات باشیم. اگر جایی می‌بینید معضل و انحراف از اجرای قانون وجود دارد و به تبع آن فسادی رخ می‌دهد به دلیل ضعیف بودن نظارت و کنترل‌ها و یا خلاء قانونی و مقرراتی است. قطعا باید مجلس و دولت به این موارد ورود جدی داشته باشند و با تبیین ساز و کارهای مناسب نظارت‌ها دقیق‌تر شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید خلاءهای قانونی و مقرراتی رفع شود، گفت: وقتی قانون توسط نیروهایی که صلاحیت لازم را ندارند، به درستی اجرا نمی‌شود. طبیعتا فساد در آن زمینه رخ می‌دهد. وقتی می‌گوییم باید فسادستیزی شود یعنی قوانین به درستی اجرا شده به طوری که مردم آن را به صورت محسوس در زندگی‌شان ببینند. مردم بهترین ناظر هستند که می‌توانند برای مقابله با فساد کمک کرده و فساد در زمینه‌های مختلف را کم کنند.

زندیان راه اندازی سامانه‌های نظارت مردمی را گامی مثبت برای مبارزه با فساد و شفاف سازی بیان کرد و گفت: اینکه بعضی دستگاه‌ها همچون صندوق بازنشستگی سامانه‌های نظارت مردمی را برای مبارزه با فساد و شفاف سازی راه اندازی کرده‌اند اقدام رو به جلویی است که می‌تواند برای مبارزه با فساد راهگشا باشد. چون برخی از مردم نمی‌توانند تخلفات را شفاف به مدیر بالادستی اعلام کنند اما از طریق این سامانه‌ها تخلفات، انتقادات و پیشنهادات بیان می‌شود و این در مبارزه با فساد بسیار موثر است.

انتهای پیام

کد خبر 12502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =