کد خبر 12771
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

رشیدی:

ارکان دولت در بدنه دولت هماهنگ نیستند

ارکان دولت در بدنه دولت هماهنگ نیستند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جایی که مشکلات جدی وجود داشته باشد هیچ ملاحظه ای وجود ندارد چرا که حقوق مردم بر همه چیز اولویت دارد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی برنامگی در دولت اظهار داشت: دولت قرار بود از دی ماه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند اما هنوزاقدامی نشده است و ناهماهنگی هایی در این بخش وجود دارد. ارکان دولت نیز در بدنه دولت هماهنگ نیستند و شاهد بودیم ۲ وزارتخانه طی چالشی که با سازمان برنامه و بودجه داشتند دچار مشکلاتی شدند و در پی آن رئیس سازمان برنامه هم تغییر کرد.

وی افزود: تنها با تغییر نفرات، اتفاقی نخواهد افتاد و باید هماهنگی و عزم جدی برای کاهش مشکلات وجود داشته باشد ما باسخنرانی و شعار نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم  بلکه باید با برنامه عملیاتی و هماهنگی بین اجزا و ارکان مسائل را حل کنیم و این هماهنگی در دولت ضعیف است و طور ملموس شاهد هستیم که تعامل مثبت و کاملی بین سازمان برنامه و برخی وزارت خانه ها دیده نمی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: مجموع این مشکلات باعث می شود تورم کنترل نشود و رشد اقتصادی کاهش پیدا کند در حالی که امروز تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح امور است و امیدواریم با ایجاد هماهنگی دولت سرعت خوبی برای پیشبرد کارها پیدا کند.

وی با بیان اینکه مجلس همیشه همراه دولت بوده است گفت: قوه مقننه برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کرده است و دولت هم در مشورت با مجلس هیچگاه ضرر نخواهد کرد و ما هم به عنوان ناظر کنار دولت هستیم اما دولت به عنوان مجری باید پاسخگوی مشکلات باشد.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: نظارت مجلس ادامه دارد و یک استیضاح نیز در مجلس اعلام وصول شده است و سوالات هم همچنان از وزرای مختلف وجود دارد و هر هفته موضوعات نظارتی تداوم خواهد یافت و اگرنیاز باشد استیضاح هم خواهیم داشت و هیچ مماشاتی با دولت وجود ندارد بلکه برای کمک و همراهی با دولت و فرصت دادن جهت اصلاح امور برخی سوالات به رای گذاشته نمی شود و یا امضای استیضاح ها پس گرفته می شود اما جایی که مشکلات جدی وجود داشته باشد هیچ ملاحظه ای وجود ندارد چرا که حقوق مردم بر همه چیز الویت دارد.

انتهای پیام

کد خبر 12771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =