کد خبر 12896
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

خدابخشی در گفتگو با نمایندگان:

آغاز عملیات اجرایی احداث طرح ملی جاده الیگودرز به گلپایگان و خوانسار

آغاز عملیات اجرایی احداث طرح ملی جاده الیگودرز به گلپایگان و خوانسار

با پیگیری محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، مطالعه و احداث محور مهم مواصلاتی جاده الیگودرز به گلپایگان و خوانسار، به عنوان یک پروژه ملی در قانون بودجه کشور قرار گرفت.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، درخصوص احداث طرح ملی جاده الیگودرز به گلپایگان و خوانسار، گفت: با استعانت از پروردگار متعال، عملیات اجرایی طرح ملی جاده الیگودرز - گلپایگان و خوانسار، با حضور خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و تعدادی از مسئولین اجرایی ملی، استانی و شهرستان الیگودرز در روستای گندمینه آغاز شد.

مشخصات کلی طرح:

کارفرما: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

طول طرح: ۱۷/۳ کیلومتر

طول پروژه(قطعه ۱): ۸/۳ کیلومتر

پیمانکار: شرکت بهاران بتن فراگیران

نظارت: مهندسین مشاور پردازش نقشه غرب

مبلغ قرارداد پیمانکار (قطعه اول) : ۱۴۱۷ میلیارد ریال

مدت قرارداد پیمانکار: ۲۴ ماه

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از گذشته تا کنون همشهریان الیگودرزی با شهرستان های خوانسار و گلپایگان مراودات زیادی داشته اند و سکونت بسیاری از شهروندان آنها در الیگودرز و بالعکس، تردد بسیار زیاد بین این شهرستان ها را موجب شده است.  

وی افزود: جاده جدید، مسیری کوتاه تر بوده و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت افرادی خواهد بود که در این مسیر تردد خواهند داشت، با کاهش مسافت بین شهرستان های الیگودرز، خوانسار و گلپایگان، جاذبه های گردشگری خوانسار و گلپایگان در دسترس مردم الیگودرز و بالعکس قرار خواهد گرفت.

خدابخشی خاطر نشان کرد: احداث محور مذکور باعث خروج نقاط جمعیتی چون گندمینه، هنده و... از بن بست گردیده و سبب انتقال بخشی از بار ترافیکی مسیر الیگودرز - خمین - گلپایگان با طول ۹۷ کیلومتر به این مسیر می گردد و روستاهای واقع در محور مذکور در مسیر توسعه قرار می گیرند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه بیان کرد: علاوه بر چشم انداز زیبای طبیعی منطقه طول مسیر، با ۲۶ کیلومتر کاهش مسیر الیگودرز - گلپایگان، این مسافت به ۷۱ کیلومتر کاهش یافته و تردد روزانه ۲ هزار خودرو برای ترافیک محور مذکور پیش بینی شده است.

 وی افزود: راه دسترسی و حمل و نقل گردشگری یکی از عمده ترین زیر ساختهای توسعه پایدار است. اجرای طرح مذکور (به طول ۱۷/۳ کیلومتر) با رعایت ملاحظات زیست محیطی خواهد بود و تاییدیه زیست محیطی در سطح ملی و نیز تاییدیه پدافند غیرعامل در این خصوص صادر گردیده است، این مسیر از شمال شرقی روستای گندمینه شروع و به روستای هنده منتهی میگردد مسیر فوق عمدتا از مناطق تپه ماهور و کوهستانی و در برخی از نقاط کنار رودخانه با چشم انداز گردشگری عبور می کند.

خدابخشی در انتها بیان کرد: قطعه اول این محور به طول ۸/۳ کیلومتر طی فرایند مناقصه به شرکت بهاران بتن فراگیران واگذار گردید و طبق برنامه ریزی انجام شده امید است تا ۲۴ ماه آینده پروژه آماده بهره برداری و افتتاح گردد.

انتهای پیام

کد خبر 12896

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =