کد خبر 12966
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

محبی نجم آبادی در گفتگو با نمایندگان: 

سمت قائم مقام بخش بازرگانی با اختیارات ویژه ایجاد شود 

سمت قائم مقام بخش بازرگانی با اختیارات ویژه ایجاد شود 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشنهاد بنده آن است که به جای اینکه وزارت بازرگانی تشکیل شود، رئیس جمهور یک قائم مقام با اختیارات ویژه در وزارت صمت برای متولی گری بخش بازرگانی کشور انتخاب کند. 

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با اشاره به تلاش دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: در بیشتر کشورهای پیشرفته، بخش بازرگانی از حوزه صنعت و معدن جدا نیست. 

وی ادامه داد: از آن جایی که یکی از مسائل اصلی که روی تورم اثر می‌گذارد قیمت پایه است، قاعدتاً باید تسلط ویژه‌ای در حوزه قیمت گذاری و قیمت پایه در کشور وجود داشته باشد و باید یک متولی مشخص در این بخش وجود داشته باشد که پاسخگو باشد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نیازمند حوزه‌ای برای بخش تجارت یا بازرگانی هستیم، اما اکثریت نمایندگان مجلس آن است که بخش بازرگانی نباید از وزارت صمت جدا شود. 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد بنده آن است که به جای اینکه وزارت بازرگانی تشکیل شود، رئیس جمهور یک قائم مقام با اختیارات ویژه در وزارت صمت برای متولی گری بخش بازرگانی کشور انتخاب کند. 

محبی نجم آبادی متذکر شد: یک الزاماتی وجود داشت که چند سال پیش بخش صنعت، معدن و تجارت را با یکدیگر تلفیق کردند و نباید مجددا این وزارتخانه را تفکیک کرد. 

وی تاکید کرد: اگر قائم مقام بخش بازرگانی کشور را رئیس جمهور تعیین کند و اختیارات خوبی به آن قائم مقام دهد و متولی قیمت گذاری و حوزه بازرگانی باشد، می تواند گره مشکلات را باز کند.

انتهای پیام

کد خبر 12966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =