کد خبر 12909
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

نظری در گفتگو با نمایندگان: 

نباید بیانات رهبر معظم انقلاب با اهداف سیاسی تفسیر به رأی شود 

نباید بیانات رهبر معظم انقلاب با اهداف سیاسی تفسیر به رأی شود 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید فرمایشات رهبری را فصل الخطاب و نصب العین خود قرار دهیم اما برخی از افراد با اهداف سیاسی بیانات ایشان را تفسیر به رأی می‌کنند که این کار درست نیست. 

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، با انتقاد از عملکرد خبرگزاری دولت مبنی بر اینکه با اهداف سیاسی و در تماس با نمایندگان صحبتهای رهبری را جعل کرده است، اظهار داشت: رهبری بر هماهنگی بین قوا تاکید فرمودند اما تعامل و همکاری بین دولت و مجلس به معنای عبور و عدول از چارچوب قوانین و مقررات و وظایفی که برای هر یک از قوا دیده شده، نیست. 

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بازار خودرو و نگرانی هایی که مردم دارند و فشار هایی که در سطح کشور به نمایندگان وارد می‌شود مبنی بر اینکه مجلس در راستای وظایف نظارتی خودش چه اقدامی انجام می دهد، جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر صمت را تدوین کردند. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استیضاح یک نوع طلب روشن شدن وضعیت عملکرد مسئولان در راستای وظایف آنان است. استیضاح وزرا برای مچ‌گیری، تخریب یا تقابل با دولت نیست. 

نظری ادامه داد: استیضاح فرصتی است که وزیر مربوطه درباره عملکرد خود به نمایندگان توضیح دهد. این شیوه مواجهه برخی از افراد و رسانه‌ها با ابزار قانونی و نظارتی مجلس به هیچ وجه شیوه درستی نیست. 

وی افزود: مجلس از ابزارهای نظارتی خود باید استفاده کند و همان‌طور که تذکر شفاهی و کتبی و سوال تحقیق و تفحص ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی است، مقوله استیضاح وزرا هم در همین راستا است و استیضاح به معنای تقابل مجلس و دولت نیست. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه جامع و بلند مقام معظم رهبری نباید تحریف شود. ما باید فرمایشات ایشان را فصل الخطاب و نصب العین خود قرار دهیم اما برخی از افراد با اهداف سیاسی بیانات ایشان را تفسیر به رأی می‌کنند که این کار درست نیست. 

وی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، تعامل و همکاری بین قوا  و دولت و مجلس باید مورد توجه قرار گیرد و الان خوشبختانه این تعامل برقرار است، اما این تعامل مانع از انجام وظایف دولت و مجلس نیست.

انتهای پیام

کد خبر 12909

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =