کد خبر 13138
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

آزادی‌خواه:

دولت تحمل رفتار نظارتی مجلس را ندارد

دولت تحمل رفتار نظارتی مجلس را ندارد

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت تحمل رفتار نظارتی مجلس را ندارد گفت: به‌دنبال تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی تخلفات وزارت صمت هستیم زیرا ۳هزار تن کالایی که مشابه با کیفیت داخلی دارد توسط وزارت صمت وارد شده است.

به گزارش نمایندگان ما، احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید آستانه تحمل دولت در قبال اقدامات نظارتی مجلس بالا برود و انتظار از دولتی که مجلس در تعامل با او همکاری و حسن نیت‌ خود را اثبات کرده این است نباید اینگونه در برابر نظارت مجلس بی‌تاب باشد.

وی تأکید کرد: دولت باید از اقدامات نظارتی مجلس استقبال کند، چراکه وقتی نماینده‌ای ابهامی دارد ابهام یک ملت است و نه نظر و ابهام یک نفر و این نظارت‌ها به سود دولت و کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تخلفات گسترده در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: من به هیأت رئیسه مجلس پیشنهاد داده‌ام کمیته‌ای حقیقت یاب به منظور بررسی تخلفات وزارت صمت و مواردی که اتفاق افتاده و در جریان است تشکیل شود تا اسناد و مدارکی که در این رابطه در اختیار ماست را اثبات کنیم.

وی خاطر نشان کرد: واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه داخلی آن تولید می‌شود با اتهام زنی به تولید کننده داخلی ظلم بزرگی به صنعت کشور است و خلاف توصیه رهبری، اگر تولید کننده‌ای کالای باکیفیت و مورد تأیید استاندارد و سازمان حمایت تولید کند اما وزارت صنعت به خاطر برخی مسائل پشت پرده با آن رقابت منفی کند صحیح نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اسنادی داریم که در مواردی بیش از  ۳هزار تن کالایی که مشابه باکیفیت داخلی دارد توسط وزارت صمت وارد شده است و دستگاه‌های نظارتی به موضوع ورود کرده‌اند، اما دولت تحمل رفتار نظارتی مجلس را ندارد و با اتهام زنی به نمایندگان از واقعیت فرار می‌کند.

وی با بیان اینکه قضاوت در مورد نظارت مجلس را باید به عهده مردم گذاشت تصریح کرد: من هرکسی که در دولت این مسائل را با تشویش افکار عمومی و مصاحبه علیه نمایندگان مطرح می‌کند به مناظره‌ای در پیشگاه ملت دعوت می‌کنم تا در رسانه ملی پاسخگو باشند تا مردم قضاوت کنند آیا نماینده بخاطر ملت استیضاح می‌کند یا بخاطر منافع شخصی.

آزادی خواه ادامه داد: مصاحبه‌های انجام شده توسط رسانه دولت و اظهار نظر درویشیان در شأن دولت نیست و درویشیان می‌داند رسیدگی به تخلفات باید از طریق  مراجع قانونی باشد و ایشان حق مصاحبه و بدبین کردن مردم را ندارد بلکه باید اسناد و مدارکش را به بخش‌های نظارتی داخل و بیرون مجلس ارائه کند.

وی تأکید کرد: مراجع قضایی با هرکسی که با رانت خودرو در دولت، نهاد ریاست جمهوری و مجلس خودرو گرفته برخورد کنند و اگر درویشان برای ملت دلسوز است و می‌خواهد با فساد مقابله کند، اگر بگوید کار بازرسی در حوزه خودرو را از نهاد ریاست جمهوری شروع کرده انصاف است نه اینکه یک خبر ناقص را اعلام و اتهام زنی کند.

وی افزود: اینها همان حاشیه سازی‌هایی است که رهبر معظم انقلاب به دوری از آن توصیه کردند.

آزادی خواه تأکید کرد: استیضاح حق قانونی مجلس است و بر اساس مطالبه مردم انجام می‌شود و هیچگاه حاشیه‌سازی نبوده است، اما برخی در دولت تصور می‌کنند آیین نامه مجلس تنها باید در  مجلس اجرا شود که اینگونه نیست. استیضاح و نظارت متن و حق است و حاشیه سازی دیگران در پیرامون استیضاح چیزی است که رهبری از آن نهی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد خبر 13138

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =