کد خبر 13429
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵

نوری قزلجه در نشست کمیته اقتصادی و توسعه پایدار APA:

ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه از اولویت‌های راهبرد سیاست خارجی ایران است

ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه از اولویت‌های راهبرد سیاست خارجی ایران است

رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری میان کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی، گفت: مجمع مجالس آسیایی باید تلاش کند در جهت دستیابی به اهداف برای رسیدن به پیشرفت و توسعه گام بردارد.

به گزارش نمایندگان، نشست کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA، با حضور علی علیزاده، رئیس هیئت اعزامی و غلامرضا نوری قزلجه، رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار، به میزبانی بحرین و با حضور ۲۰ کشور از جمله بحرین، بنگلادش، چین، قبرس، هند، اندونزی، ایران، عراق، اردن، کویت، قرقیزستان، مالدیو، پاکستان، پالائو، قطر، روسیه، سوریه، تایلند، ترکیه و امارات در منامه برگزار شد.

غلامرضا نوری قزلجه در جریان بررسی ۸ قطعنامه در این نشست، به ارائه دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوعات مختلف قطعنامه ها پرداخت و از مواضع کشورمان پیرامون موارد مورد بحث دفاع کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راهبرد سیاست خارجی خود موضوع حُسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار APA همچنین بر ضرورت گسترش همکاری و هماهنگی میان کشورهای عضو در جهت دستیابی به اهداف مجمع مجالس آسیایی در راستای رسیدن به پیشرفت و توسعه تاکید کرد.

نوری قزلجه علیزاده نشست مجمع مجالس آسیایی

لازم به ذکر است، در این اجلاس همه پیشنهادات کشورمان در خصوص اصلاح قطعنامه ها مورد تصویب کشورهای شرکت کننده قرار گرفت.

قطعنامه های مورد بررسی در این نشست عبارت بودند از قطعنامه ای درباره بازار یکپارچه انرژی در آسیا، مسائل زیست محیطی، اطمینان از تلاش‌ها برای رشد اقتصادی، ریشه کنی فقر، نقش پارلمان‌های عضو مجمع مجالس آسیایی در حمایت از اهداف توسعه پایدار، آب و رعایت اصول بهداشتی آن در آسیا برای همه، تصویب نقشه راه برای تامین مشوق‌های بودجه سبز، ابتکار تامین مالی اقلیم آسیایی.

انتهای پیام

کد خبر 13429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =