کد خبر 13529
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

اختصاصی نمایندگان؛

پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک متهم+ سند

پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک متهم+ سند

با گذشت بیست روز از استیضاح وزیر صمت و خوشحالی نماینده ملایر در مجلس، به نظر می‌رسد اظهارات فاطمی امین برخلاف ادعای آقای نماینده، تهمت نبوده و طبق اسنادی که به نمایندگان رسیده، آزادی‌خواه برای آزادی یک مجرم پادرمیانی کرده است!

به گزارش نمایندگان، دهم اردیبهشت ماه امسال روز سختی برای مجلس و دولت بود. نمایندگان مخالف با توجه به نابسامانی بازار و تورم فزاینده و گرانی خودرو، برنامگی و سومدیریت وزیر صمت در کنترل و ساماندهی بازار را محرز دانستند و رأی به استیضاح وی دادند.

اما جلسه استیضاح بی حاشیه نبود و وزیر سابق صمت و نمایندگان مجلس اظهاراتی را نسبت به همدیگر مطرح کردند که هر یک در دفاع از خود آن را تهمت دانسته و خود را مبرا از ادعاهای مطرح شده دانستند.

پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک مجرم+ سند

آقای آزادی‌خواه شما توضیح دهید

در این جلسه سیدرضا فاطمی امین در دفاع از خود در برابر اظهارات احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس خطاب به مردم عنوان کرد که «سخنران قبلی به ماجرای شرکتی اشاره کرد که هزار میلیارد تومان گرانفروشی کرده و پرونده‌اش در تعزیرات مفتوح است. شرکتی که منافعش را در خطر دیده و حتی یکی از معاونان من را به قصد کشت مجروح کرد. چه کسانی پشت این افراد هستند و بعد از او دفاع کرده و در شعبه جناحی حاضر شده و با دفاع این متخلف را بیرون آورده است. این همان اژدهای هفت سر است. من به شما اطمینان می‌دهم که با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مقابله می‌کنم و تاوان هم داده‌ام ولی مجلس پیگیری کند که این افراد چه کسانی هستند که حتی نیرو اجیر کرده تا با معاون من برخورد کنند؛ آقای آزادی‌خواه شما توضیح دهید.»

پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک مجرم+ سند

آقای وزیر برای صندلی وزارت تهمت نزنید

آزادی‌خواه در جلسه استیضاح و در پاسخ به اظهارات فاطمی امین در دفاع از خود گفت:

 بنده برای شما احترام قائل هستم و از شما انتظار نمی‌رود برای حفظ صندلی وزارت تهمت بزنید.

 آزادی‌خواه در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی بیان کرد: بنده از خودم در قبال تهمت ناروایی که وزیر صمت در دفاعیات خود به بنده وارد کردند دفاع می‌کنم. وزیر گفتند که بنده در شعبه ۲۷ جنایی دادسرا حاضر شدم به ایشان می‌گویم آقای فاطمی امین هر کس به شما آدرس داده اشتباه کرده است. یک هیات حقیقت‌یاب تشکیل شود رئیس شعبه ۲۷ جنایی نیز مشخص است بروند ببینند آیا آزادی‌خواه تلفنی با این شعبه داشته یا در این شعبه حضور پیدا کرده است یا خیر.  

آزادی خواه مدعی شد که «سندی در این حوزه وجود ندارد آقای فاطمی امین باید عذرخواهی کند. در بحث شرکتی که فرمودند در تعزیرات هیچ پرونده‌ای ندارد ولی ایشان گفتند در تعزیرات حکومتی این شرکت دارای محکومیت است.»

«آقای فاطمی امین این صندلی وزارت اینقدر ارزش ندارد که تهمت وارد کنید. آقای فاطمی امین از مافیا صحبت کردند انتظار می‌رود شفاف بگویند که مافیا چه کسی است. بنده از کارگران در آن شرکت دفاع کردم. فرافکنی و بی‌حرمتی به نماینده مجلس شورای اسلامی نباید صورت گیرد.

 آیا شما مقام قضایی هستید که به سادگی تصمیم می‌گیرید؟ بنده برای شما احترام قائل هستم. تقاضا دارم استیضاح را به حاشیه نبرید. بگذارید کار نظام‌مند انجام شود. ان‌شاءالله انتظار می‌رود با رای نمایندگان وزارت صمت نجات پیدا کند و صنعت نفس بکشد. آقای فاطمی امین در مسند دیگری مشغول شوند.»

پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی یک مجرم+ سند

انتشار اسناد پادرمیانی آقای نماینده برای آزادی یک مجرم

به هر حال جلسه استیضاح با تمام حرف و حدیثهای آن روز پیرامون بهارستانیها و پاستور نشینان به خداحافظی فاطمی امین از کابینه سیزدهم ختم شد اما با گذشت بیست روز از استیضاح وزیر صمت، حواشی آن هنوز ادامه دارد از اظهارات احمد علیرضا بیگی درباره اهدای حواله خودرو به نمایندگان برای لغو استیضاح تا ماجرای آزادی یک متهم یا شاید هم مجرم توسط احد آزادی‌خواه.

اکنون با گذشت بیست روز از استیضاح وزیر صمت و خوشحالی عجیب و خبرساز آزادیخواه از رفتن فاطمی امین اسنادی در رسانه‌ها مبنی بر صحت اظهارات وزیر صمت درباره این نماینده مجلس منتشر شده است.

با وجود این اسناد به نظر می رسد که اظهارات فاطمی امین درباره شرکت مذکور و پادرمیانی آزادی‌خواه برای آزادی فردی که اتهامات وی ثابت شده راست بوده و این آزادی‌خواه است که به رغم ادعای خود مبنی بر تهمت خواندن اظهارات وزیر، به بیراهه رفته است.

حال باید دید که آقای نماینده درباره این موضوع و برملا شدن ماجرایی که تهمت قلمداد می‌کرد چه می‌گوید و چه موضعی می‌گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 13529

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =