کد خبر 13892
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تقویت دیپلماسی فعال منطقه ای از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم است

تقویت دیپلماسی فعال منطقه ای از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید کمیته مشترک ایران و عمان فعال شود، گفت: تقویت دیپلماسی فعال منطقه ای از مهمترین اقدامات خوب و قابل تقدیر دولت سیزدهم است.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو  با اشاره به سفر سلطان عمان به ایران گفت: از مهمرین اقدامات دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی فعال منطقه ای است که اقدامات دولت در این بخش قابل تقدیر است. باید تلاش کنیم که با کمک کشورهای منطقه مشکلات را حل و فصل کنیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفر سلطان عمان به ایران تکمیل کننده سفر رییس جمهور به عمان است. در طول این مدت شاهد تلاش بسیار خوب پادشاهی عمان برای حل مشکلات منطقه ای بودیم، آنها سعی کردند با همکاری و همراهی ایران برای تقویت صلح و ثبات منطقه گام های جدی بردارند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و عمان در حوزه تجاری، امنیتی و فرهنگی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار هستند، گفت: توسعه روابط در قالب توافقات و سندهای همکاری می تواند در رفع نیازهای طرفین موثر باشد، در همین راستا لازم است تا کمیته ای مشترک میان دو کشور تشکیل شود تا توافقات صورت گرفته در سفر مقامات دو کشور عملیاتی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمان نقش بسیار مهمی در همکاری منطقه ای دارد، گفت: دو کشور ایران و عمان برای وحدت کشورهای اسلامی به خوبی عمل کردند و این فرصتی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم. امیدواریم شاهد عمیق تر شدن رابطه تهران و مسقط در آینده باشیم.

منبع: شبستان

انتهای پیام 

کد خبر 13892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =